tisdag 18 augusti 2009

Anna Wahlgren skulle vända sig i graven. Om hon vore död.

Halva dagen idag gick åt till frisören.

När jag kom hem frågade talibanen om det hade gjort ont.

"Vadå?"- säger jag.

"Jamen du skulle ju dit och ta bort alla gråa hår!"

Andra halvan av dagen gick åt till att göra löner.

Jag mutade talibanen med en splitter ny Barbie, med specialfunktioner, plus att hon fick titta på tv 4 timmar på raken. Samtidigt som hon lekte, pysslade och ritade.

Herrejesus vilket gott föredöme jag är.

Jag är nog den bästa mamman i världen.

Or not.

11 kommentarer:

Ida S sa...

Men erkänn att det va ganska skönt oxå? :))

Anonym sa...

Mutan är, ursäkta uttrycket, guds gåva till föräldern!


/Véronique (Inte religös någonstans)

Monica sa...

hemma !

tizzie sa...

Herregud, vad gjorde vi utan mutor?! Min yngsta är 17 o jag är inne på sluttampen av att komma på nåt som verkligen går att muta med men va fan gjorde man utan?!!
Helt rätt!
O Anna kan slänga sig i väggen:)

Emma sa...

Mutor är det enda som någonsin fungerat på mig. 50 spänn för ett VG och 100 spänn för ett MVG på proven. Funkade bra det... Men så vet jag inte om jag är ett bra föredöme egentligen.

För övrigt tror jag att Barbie är farligare än mut-begreppet.

MonasUniversum sa...

Sajumiid: Skönt och skönt, hade dessvärre inget val. Så nu har jag dåligt samvete kan jag säga!

Vera (ja, nu ger jag upp!): Håller vanligtvis med, men tv hela dan är att ta i..

Monica: ahhh

Tizzie: Jag håller med. Jag mutar ofta. Fast jag är duktig på att dölja det.

Emma: huvudet på spiken med Barbie! Det stör mig lite men jag har gett vika. Ser att tonåringen ändå blev en sinnesjukt bra människa, så jag tröstar mig med det. Tack för tipset. Det lär jag använda på talibanen. Lätt!

Sus sa...

Or yes?

Mamma J sa...

Jag har aldrig riktigt fattat det där.

Om du behöver jobba - varför är talibanen inte på fritids/dagis då?

Det finns ju ingen högre mening (annat än att det ser superfint ut på pappret att barnet får ett lååångt sommarlov) med att hon skall mutas och så där, istället för att då kanske få stimulans i att vara med sina kompisar o s v och så får mamma jobba klart i lugn och ro...

Den hemska tvillingen sa...

Du är inte mer än människa och gör man inget värre med sina ungar än mutar dem med barbie och tv en dag så må det vara hänt. Det finns folk som svälter sina barn, som misshandlar dem så att de knappt har ett helt ben i kroppen. SLÄPP ditt dåliga samvete för inte mår talibanen bättre av det.

Z sa...

Och den bästa frun på samma vecka! Grattis!

MonasUniversum sa...

Mamma J: talibanen slutade på föräldrakooperativet i juni, för att börja 6-års just precis idag, 19/8. Och vi har däremellan inte haft någon barnomsorg. Så därför var jag tvungen.Maken satt i möten hela dagen. Tonåringen har dessutom börjat skolan och kunde inte ställa upp.

Så nöden hade ingen lag denna gång.