onsdag 12 augusti 2009

Fina flickor bajsar inte. Punkt.

När vi kommer hem från bion så har även tonåringen kommit hem. Jag möts av ett: "Mamma, kolla badrumsdörren, den är LÅST!!"

Jag mindes att när vi lämnade hemmet så hade de 6-åriga damerna lekt på det våningsplanet.

Så jag säger högt: "Jamen, det var ju väldigt MYSTISKT att dörren låstes av sig SJÄLVT!"

Jag hör ett mummel och till slut erkänner talibanen att hon låst dörren utifrån "med din hårklämma mamma." Men ingen närmare förklaring. Sen låser hon upp den och går därifrån utan att öppna den.

Jag röjer upp lite och har sen ett ärende in dit. Endast för att mötas av en enorm urinstank.

Kollar genast om nån "olycka" har hänt nedanför toaletten på golvet, men icke. Sen råkar jag ta mig en titt i badkaret. Och tror jag ska smälla av.

Jag ser intorkade fläckar. Jag ser två handdukar. Varav den ena min favorithandduk från Laura Ashley.

Och jag ser en del bruna fläckar på just favorithandduken och får en hjärtinfarkt.

"VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT?! Vem har kissat och bajsat på sig?!"

Den 6-åriga gästen förnekar omedelbart. Talibanen däremot, hon kommer med sin förklaring:

"Alltså, mamma, jag var SÅÅÅÅ kissnödig, men toaletten var upptagen och då kissade jag i badkaret...och sen...sen när jag torkade mig med papper så råkade jag prutta och då kom det lite bajs ut...det var inte meningen mamma...förlåt!"

"Jaha. Så då torkar du dig med handdukarna och LÅSER dörren sen, alltså, trodde du inte att jag skulle märka nåt, eller?! VARFÖR gick du inte ned till dom andra toaletterna, vi har liksom två till i huset?! VAD HÅLLER DU PÅ MED?!! Det här är fullständigt oacceptabelt och jag blir stenförbannad!"

"Men jag hann inte mamma och jag hoppades att det skulle försvinna när vi var på bion!"

"..och förresten säger du att man ska erkänna när man gör dumma saker och att man ska bli förlåten då!"

Ibland.

Ibland blir jag så otroligt jävla förundrad hur en, i normala fall, ganska smart 6-åring tänker.

Eller inte tänker.


Men nu är i alla fall badrummet sanerat.


8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Hahahahahahaaaaa *skrattar så tårarna rinner*

Goaste Talibanen är helt obetalbar! Hon kommer nog aldrig upphöra att förvåna/förskräcka/överraska dig *asg*.

Kramen till Talibanen

Monica sa...

hahaha gullungen ;)

Wayne sa...

Men va fan.. jag äter här..

Markattan sa...

Men du, Talibanen är sex år, försöker åtminstone hålla sig där det är lätt att städa och står för grejen efteråt.

Markattan får dras med en idiot på jobbet som faaan inte kan pissa rätt en enda gång. Det är piss på golvet, på ringen och trevliga fotspår ifrån toaletten till idiotens kontor.... Vuxen man alltså.

Håll med om jag att jag vinner då?

Markattan

Cicki sa...

Talibanen borde nog bli försvarsadvokat. Hon har helt klart läggning för detta yrke....:-)))

Kristiina sa...

Skrattar HÖGT! Det här var det roligaste jag har läst på BRA länge.

✿Ewa sa...

**ASG* MEN MONA hon tänkte ju. Annars hade hon kissat på sig där hon stod, för hon kunde väl inte lämna kompisen ensam på toaletten....du vet väl hur vi "tjejer"är. Sen om det kom en liten prutt...ja det får du ta liksom....
Hahahaha!

Frida sa...

hahaha! Det är ju en otroligt rolig historia! Men mest av allt ska hon ha cred för att hon stod för de som hänt!