lördag 8 augusti 2009

Grönan och stålingar. När man inte tänker till.

Det är ju märkligt.

Vi är tre i denna familj som brukar gå på Grönan. Ja, för av någon anledning, som jag inte alls förstår, så vill inte tonåringen följa med längre...(hon är i och för sig i Grekland just nu..)

Den där lekparken kostar en slant. Milt sagt.

Och då åker inte jag ett skit.

Idag stötte vi på en kär vän där.

Och med tanke på hennes yrke, och att hon varit på oss om saken tidigare, så undrar jag HUR dum i huvudet jag egentligen är.

Hon sitter i ledningen på Gröna Lund.

Känns bra att tänka på det efter att man, som vanligt, har spenderat 1500 spänn där.

5 kommentarer:

Maria sa...

Bara 1500:-....sist gick det över 2000:- p då har storfia guldkort, tex å jag köpte åkhäfte...men det är klart sprit o mat e dyrt...kram

MonasUniversum sa...

Jamen eller hur! Gissa vem som körde! Jag betalade inträde och käkade, that was it. Resten åkte make och taliban upp!

Lennart Pettersson sa...

Grönan... när man kan sitta framför datorn istället... eller kika på en gammal svensk film med ett glas saft i handen och Mariekex som man proppar munnen full med och sedan försöker man vissla. Det är att ha roligt! Och billigt är det, om man bortser från tv-licensen!

William Witsman sa...

En liten tröst är kanske att det är snorbilligt för er i Stockholm. På Tivoli i Köpenhamn är det extremt dyrt just nu pga den svaga kronan.

tigerlilja sa...

Tja - money come - money go...