söndag 8 juni 2008

Jag slutar

Käraste bloggvänner.

Jag har en hobby, scrapping. För er oinvigda så handlar det om att "dekorera" fotoalbum. Man sätter in bilder, dekorerar sidorna och skriver om händelsen på fotot. Och så vidare.

Så när jag startade denna blogg så var det i första hand för att skriva om talibanens alla påhitt, och därefter spara det för använda i mina fotoalbum.

Men det hela "urartade" eftersom det blev sanslöst kul att skriva om allt möjligt.

Problemet är att bloggen har vuxit och blivit aningen större än jag hade tänkt mig. När jag vid årsskiftet lade in ett räkneverk så kunde jag inte ens i min vildaste fantasi tro att över 30 000 unika besökare skulle hitta hit. För mig är det svindlande siffror.

Jag har verkligen, och jag menar det, uppskattat alla snälla kommentarer och hade jag anat detta från början, så hade jag gjort bloggen anonym.

Och det är just det. Eftersom jag satt i min soffa för drygt 1 år sen, och försökte komma på ett namn, intet ont anande om internets effektiva spridning, så tyckte jag att Monas Universum var bra. För det var ju bara några av mina vänner som skulle se/läsa. Tänkte jag.

Men tiden gick och jag blev bindgalen. Bekräftelsebehovet växte långt över mitt huvud. Ju mer uppskattning, ju mer har jag skrivit.

Men det har som sagt varit kul. Bland det roligaste jag har varit med om. Och jag har fått många nya vänner, både fysiska och icke fysiska.

Så i ärlighetens namn så vill jag inte alls lägga ner. Men jag har läsare som jag känner i verkliga livet, och som jag inte ville skulle hitta hit. Men de har de gjort, och då kan jag inte längre fortsätta. Inte så här.

Och genast kan man ju tänka sig att man kan starta om på nytt. Anonymt. Men jag misstänker att mitt sätt att skriva är alltför karakteristiskt, varför jag skulle vara lätt att känna igen. Och jag vill ju att alla ni, som hälsar på här, ska fortsätta på den nya bloggen, men det är ju omöjligt att få över er dit.

Självklart kommer jag att fortsätta att besöka er. Och nu kanske jag äntligen kan ta modet till mig och även kommentera hos er där jag aldrig tidigare har skrivit något. Där jag bara har varit inne och smygläst.

Så jag niger, bockar, bugar och tackar för mig. Och jag har suttit hela kvällen och kopierat alla taliban-historier. Så att hon kan läsa när hon blir stor. Och jag vågar nog gissa att även hon niger, bockar och bugar för era skratt och roliga kommentarer.

Och nu kan ni trycka på röstningsknappen för sista gången!

Hej på er.

Rösta på mig

79 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt, mycket tråkigt,kollar din blogg flera gånger per dag för du skriver så roligt men som sagt mycket tråkigt/21 årig tjej, dalarna

Anonym sa...

Okej, hajar precis. Kommer sakna dina inlägg och hoppas du får utlopp för dina lustigheter på annat håll! ;) Tack för den här tiden! :)
//Mamma P

Majsanochmalla sa...

Mona... Bejb...

Respekterar dina känslor/tankar... Men du kommer "fattas oss"...

Prio nr 1, just nu... Vi kommer iaf besöka dig. Kolla om du ändrat dig....

Pok

Mallaundraregentligenvarförbralla

Anonym sa...

Neeeej!
Alla bra bloggare slutar, förstår dock ditt beslut. Vill önska dig lycka till och tack för att du så många gånger förgyllt ens kväll!

Anonym sa...

NEEEEEEEEEEEEJ!! Är det nån som kan blogga så är det du!
Fick ett sms om att du skulle sluta och skyndade mig till datorn för att kolla om det verkligen var sant.
Respekterar ditt beslut men ack så tomt det kommer bli nu....
//Hanna, som läser din blogg flera ggr om dan
http://nagonstansilivet.blogg.se

Anonym sa...

Jag respekterar ditt beslut. Men jag kommer att sakna dina inlägg oerhört. Din blogg är en av mina absoluta favoritbloggar, och det kommer att bli ett stort tomrum när du slutar blogga.

Cicki sa...

Önskar dig lycka till i verkliga livet. Det är trist att du slutar för även om jag inte kommenterat så mycket så har jag läst allt. Samtidigt förstår jag ditt beslut. Det är ju alltid en balansgång med hur anonym man vill och kan vara. Kram på dig.

Anonym sa...

tack för en av de roligaste bloggarna som jag läst! det var roligt att följa även fast jag inte alls känner dej eller vet vem du är. tack.

Anonym sa...

Åh, vad tråkigt! Har läst din blogg i stort sett sen du började och jag tycker du skriver så bra och underhållande! Men jag förstår att du slutar. Det krävs ganska mycket tid till bloggeriet.
Jag kommer sakna dina inlägg! Men jag hoppas du tar tillvara dina skrivartalanger och skriver ner "talibanens" tokigheter ändå...för hennes skull! :-)
Tack och lycka till!
//Heidi

Anonym sa...

Förstår till fullo, men är ego och sörjer som f-n att jag inte får läsa om alla roligheter som händer i ditt och din familjs liv!

So long och ha det så bra!

Skapa kort sa...

Nej, vad tråkigt. Din blogg har varit den första jag gått in på flera gånger om dagen. Kommer verkligen sakna den.
/Kattis

Dubbelörn sa...

Sh*t säger jag bara... Talibanen som är hela vår familjs favorit!! Henne har vi följt fr dag 1...

Förstår att det blir knepigt när man inte längre kan vara anonym, men sorgligt för oss andra.

Jag får väl höra av mig via C så jag får träffa Miss Jennifer IRL ;)

Varmaste kramarna till er båda
"Talibanfancluben"

Anonym sa...

Trist, men jag förstår dig.
Det har varit så kul att läsa din blogg kommer sakna den.
TACK för alla asgarv du gett mig.
/M

Anonym sa...

:(
Trist. Men vi hörs ju iaf...

Anonym sa...

Usch, vad tråkigt. Din blogg har jag kollat flera gånger varje dag! Jag älskar dina undrbara historier! Men förstår varför du slutar. Man blottar sig alldeles för mycket!
TACK för alla härliga skratt och om du ångrar dig, välkommern tillbaka till bloggträsket!

Anonym sa...

DEPP!

Jag skall be min fru ta med mig till någon av dina butiker och tacka dig IRL för alla skratt som du gett.

Talibanen kommer att bli en underbar människa och hon kommer att vara glad över att ha en mamma som dokumenterat alla roliga historier som hon skapat.

STORT tack från mig med!

Unknown sa...

Förstår ditt beslut men kommer ändå sakna din blogg otroligt mycket. Du har gjort mina jobbdagar lite roligare och också lyst upp många trista kvällar hemma. Dessutom har du varit en stor inspiration med din livsglädje och jävlar anamma :-)

Så tack för att du delat med dig!

Får väl hoppas att man kanske träffas nån gång IRL istället, på typ Papprika :-)

Stora kramar
/Åsa

Anonym sa...

Men vad tråkigt!! =((
Men jag förstår dig, du har blottat dig ganska mkt, och vi har skrattat! =)
Jag hoppas att du börjar blogga igen och att jag hittar dit, för detta är den enda bloggen jag följer och läser i varje dag. Jag har aldrig läst mkt bloggar å sånt, men denna kan jag ju inte låta bli.
Ta hand om er och hoppas att du någon gång öppnar upp igen!

Det vore kul att se vad du scrappar också, för det har jag nog inte sett nåt av i denna blogg ; ) Och det var därför jag hittade hit från början, via Papprikas forum.

KRAM Lee "Leelo"

Isabelle sa...

Du är den viktigaste personen i ditt liv. Så självklart är detta ett bra beslut. MEN jädrar i min låda vad jag kommer att sakna dig!!! Ett dagligt besök hos dig har varit ett måste hur ont om tid det än har varit.

TACK för alla skratt! Lycka till med scrappandet, butikerna (jobba inte ihjäl dig) och framför allt med underbara Talibanen. KRAM!

Catharina sa...

Åh, vad tråkigt att höra, men jag förstår ditt beslut. Och jag undrar... vad ska du göra all den tid som du lagt på att blogga? Scrappa kanske ;-)

Det har varit fantastiskt roligt att följa din blogg och bra att du sparar allt till Talibanen :-)

Kram Catharina

Herr o fru Lundin sa...

Men vad tråkigt! Jag kommer sakna dina underbara inlägg om din familj och din verklighet - du skriver så underbart! Tack för alla skratt du bjudit på, du har nog förlängt mitt liv med 1000 år! Stor kram och hoppas vi ses nångång på riktigt, kanske hos Malin å Papprika...

tanja sa...

Tack för alla inlägg du har tagit dig tid att posta, du är min idol!

Puss puss

Malin sa...

Förstår vännen! Men un när jag inte kan läsa din blogg, då får vi se till att ses lite oftare. Eller hur? Så kan du ju börja skriva på ding bok kanske....den som ska handla om alla talibanens påhitt och allt annat kul.

kram,
Malin

Anonym sa...

Neeeeej! Ångra dig;-)
Jag hittade "hit" för typ 3 månader sedan, å tyckte att din personlighet var sååå cool att jag läste hela ditt bloggande since the begining, visst det tog mig ett par timmar, men fan vad jag skrattade!!!! sedan dess har jag varit inne på din sida minst 2 gånger per dag,jag kommer verkligen att sakna din skrift!
Lycka till för allt du beslutar dig för i framtiden,,,
Många kramar
Marina!

Scraphönan sa...

JAg säger som de andra NEEEEJ men jag förstår!

Skulle jag få välja ut en enda blogg jag skulle få läsa varje dag så vore det din. JAg har oxå en Talliban. Han är 5 och har så mycket gemensamt med din:-) Så att läsa dina inlägg har gett sån styrka och många glada skratt.

Säger som Tanja du har förlängt livet med många år!

Lycka till i livet och JAAAAA skriv en bok, jag vill läsa!

Kramelikram

Anonym sa...

Åh vad jag kommer att sakna dina ord!
Men jag förstår/respekterar din känslor så klart. Jag har alltid tyckt att du har varit noga med personlig integritet samtidigt som du öppet skrivit om dina/din familjs bravader.

Man kan ju alltid hoppas att suget att blogga tar över och att du till slut inte kan hålla dig :)

kramar
Inna

Anonym sa...

Åh gud vad tråkigt:( ÄLSKAR din blogg och ditt sätt att skriva på! Kommer sakna den, verkligen.. Men samtidigt förstår jag varför du slutar, men ändå kan jag inte låta bli att bli lite sur:( trist säger jag bara! //tjej 16 år

Bodil sa...

Det här var ju tråkigt och oväntat.Det har varit hur kul som helst att läsa om era bravader. Tack för alla störtsköna historier! Njut av livet och klipp och klistra satan!
Kram från Bodil

Scraphönan sa...

scraphonan@telia.com

koala sa...

Är du inte KLOK!? Vad ska jag göra då på dagarna? Jag är ju inne på din blogg morgon, middag, kväll - fatta hur tomt mitt liv kommer att bli.

Nähäduhördudu - det här vet jag inte om det är OK!

;-) Kram

Anonym sa...

nej du kan inte sluta skriva. första gången jag kom in på in blogg skrattade jag så jag grinade, sen satt jag ett helt dygn och bara läste. din blogg ligger i "favoriter" och jag kollar minst 2 gånger varje dag om du har skrivit något nytt.. helt fantastisk blogg, där du bjuder på dig själv och skriver på ett sätt som inte går att beskrivas. Kommer sakna din blogg något så fruktansvärt!

Anonym sa...

Jag kommer att sakna din blogg såå mycket, men förstår dig.

Kramar!
Ewa

Laila sa...

Kommer att sakna dig... massor!

Kul att du också scrappar! Å just bloggen kan vara ett bra ställe att skriva upp sina minnessaker på.

Sköt om dig, Mona!

MiaMaria sa...

Kommer som de andra att sakna din blogg, och nu har vi ju inte Papprikas forum där du kan skriva heller. Men tack för de skratt du har gett mig :) Får hoppas att vi ses på Papprika någon gång :)

*kram*

Anonym sa...

tråkigt att du måste sluta men livet med barnen går före. Din blogg har verkligen lyst upp min tillvaro och man känner igen talibanens upptåg och tonårs tjejens försök att bli vuxen. Tack vare din blogg har jag kunnat skrattat åt mina egna barns upptåg hoppas att få se lite av dig i scrappvärlden istället. Lycka till. Mia

Anonym sa...

Hejsan igen...
"jag har läsare som jag känner i verkliga livet, och som jag inte ville skulle hitta hit. Men de har de gjort, och då kan jag inte längre fortsätta. Inte så här"

-vadå då!!? Du har ju inte skrivit skit om nån igentligen (korkade bilister, å dumma kunder räknas inte,,)
Dom "vänner" som nu HAR hittat hit borde ju vara STÅLTA (jaa med å) över att så många människor följer din familj/vardag/blogg och att vi är så många som vill att du ska fortsätta!!!
Pusss på dig!
Marina (jaaa, igen!)
PS Jag kommer sååå sakna din svengelska stavning, snyft:-(

annannadesign sa...

Ansluter mig till övriga: Vad trist! Jag kommer att sakna din blog massor! (Även om jag aldrig skrivit några kommentarer...)

Hoppas (eller inte...) att du klarar dig utan bloggandet!

Anonym sa...

Hade jag kommenterat lika mycket som jag läst så hade det blivit jättemånga kommentarer...Visst är det trist att du slutar men på något vis så¨tycker jag faktiskt att du gör rätt! Om några år är Talibanen så stor att hon inte gillar att få sina funderingar kommenterade av någon som läst om dem på din blogg. Det kan vara en kompis föräldrer, någon på dagis mm. Men sen då när du lämnar över scrapboken till henne är hon så stor att hon kommer att uppskatta att du dokumenterat alla hennes funderingar, upptåg mm.
Å vad mycket tid vi andra kommer att få över nu nrä vi inte kan drälla runt i din blogg!
Tack för den här tiden!

Anonym sa...

Jag förstår dina tankar mycket väl, men jag kommer att sakna dina inlägg! Har skrattat mycket åt din lilla taliban, och jag har kollat in här varje dag för att se om du skrivit något nytt! En kolumn i en tidning kanske skulle vara något?
ninaerica

Carina sa...

Kommer att sakna dig på nätet, och förstår vad du menar. Din blogg är fantastisk!!
Hoppas att vi ses nån´ stans i sommar:)
Kramar Carina

Anonym sa...

Håller verkligen med allihop - du har en av de roligaste, mest underhållande bloggarna och det är nästan lite för lätt att bli "beroende". Har tidigare aldrig lämnat kommentar hos dig, men jag har, iblnad flera gånger per dag, kikat in för att få mig ett gott skratt. Och många goda skratt har jag fått mig, har ofta skrattat så tårarna runnit. Hoppas verkligen du ändrar dig & kommer tillbaka. Om någon av dina "vänner" på något sätt tar illa vid sig av det du skriver - äh, det är väl smällar man får ta, eller?
Hur som, önskar dig all lycka framöver & ha en riktigt najs sommar!
Kramar i massor
/Carina ;)

Anonym sa...

Förstår dig, men jag blir allt lite blöt i ögat när jag inser att jag inte får kika in hos dig flera gånger om dagen som tidigare. Har följt din blogg sen starten och är helt såld, du kan verkligen skriva så man kiknar av skratt.
Tack för denna tid Mona!
Kram Malin Byström (Maby)

Anonym sa...

Åh, vad tråkigt mona. Aven fast jag inte kommenterat el bloggat, så har jag läst och njutit av allt du skrivit. Synd att de som inte borde hittade hit. Vi kan väl höras ändå? Du har mitt nr och jag ska försöka vara hemma i sommar och fixa lite, du kanske kan inviga mig i scrappingträsket, vi kan byta mot mina snygga armband... Kram Nettan

MonasUniversum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofia - SofiaFj sa...

Ja, vad ska man skriva som inte har skrivits redan? Kommer sakna "favvobloggen" så in i 17. Du ska bara veta att din blogg är/var den bästa.
//SofiaFj

Anonym sa...

Jag förstår ditt beslut även om det är tråkigt för det var min favoritblogg nr 1.
Kommer sakna dig och Talibanens upptåg.
Hon kommer ha mycket nöje när hon blir stor av att du dokumenterat hennes tokiga påhitt idéer.

Ha det gott!

/Mimmi (Lee "the man's fru)

Caten72 sa...

Instämmer med övriga, jättetråkigt! Har kollat varje dag och hoppats på nya roliga inlägg att läsa. Kommer att sakna dig! Kram!

Anonym sa...

Neeej, vad tråkigt! Men jag förstår dig! Har ju själv nyligen fattat samma beslut!

Jag hittade detta sista inlägg via Dubbelörnen, och det var skönt att få en förklaring. När man nu går in på din adress står det nämligen att bloggen bara är öppen för "inbjudna läsare".

Lycka till med scrappingen och kanske får man träffa dig IRL via vår kära C?

Kramar!

Anonym sa...

Nu tänker jag sätta mig ned och gråta.
Förstår att du slutar, men shittans så sorgligt för mitt humör!!
Dina historier är ju fantastiskt kul, och din taliban totalt underbar! Hon är en klok dam, med en klok mor =).
Ta hand om dig och de dina! Bjud mig till en ev ny blogg är du rar!! *blinkblink*
KRAM!!!!

Eva sa...

Tråkigt Mona, men jag kan förstå ditt beslut. Man ska väl sluta när man ligger på topp!
Jag kommer i alla fall att sakna dig på nätet men hoppas att vi kan ses lite mer IRL. Har du tid och lust kanske en tripp till landet kunde va´ något.

Många kramar Eva

Diverselådan! sa...

Guuu, va jag kommer sakna dig och din blogg. Hur ska jag klara mig utan talibanen och tonårsdottern?
Så fort du fixar ny blogg så maila mig hallongrand4@hotmail.com
Spelar ingen roll om den handlar om scrapping, som jag inte vet ett dugg om.
Kram från Annette

Anonym sa...

Hörrni. Jag är helt tagen av alla fina kommentarer. TACK snälla ni.

En annan sak: det är inte så jävla lätt att spåra flertalet av er...

och det kan ju vara tråkigt.

Basattnivet.
Mona

Anonym sa...

Kära medborgare, det är med stor sorg vi tvingas konstatera att en av Sveriges roligaste bloggar om vardagen idag har gått bort. Vi kommer med stor saknad leta efter dess like, som inte finns och sannolikt ej heller kommer att finnas. Mona, mycket tråkigt att du nu bestämt dig att sluta... vi är många som sörjer...

Anonym sa...

Men..varför måste ni vara anonyma.

Mitt liv blir lite svårare då förstår ni.

Mona

Anonym sa...

Suck! Det har varit så skitkul att läsa din blogg.... varje dag, flera gånger om dan. Men jag kan väl också förstå nå'nstans att det kanske inte går i längden, men mest tänkte jag på den tid det måste ta. Vem kan ta illa upp???
Det har varit riktigt bra Mona, skriv en bok istället.. du fixar det! Jag lovar att läsa!
Nu får jag skärpa mig o ta telefonen i fortsättningen eller bilen och pipa över. Eller bjuda över :-). Vi hörs och ses snart (om några dagar)! Sköt om dig. Kram Lindis

Anonym sa...

Nu är jag här igen =0)
Jag vill inte vara anonym...tänker du skaffa en ny blogg så SNÄLLA, maila mig på malinbystrom@brinet.nu
Var tom lite sur o otrevlig igår med maken efter jag läst att du slutar blogga....så om inte för annat så för mitt äktenskap.....fortsätt blogga =0)

Kram Malin Byström (Maby)

Anonym sa...

Jag hör också tiil den skara som tycker att det blir tråkigare utan din blogg. Speciellt har jag tyckt om dina små historier om din taliban. Hon är verkligen rolig och smart. Hoppas du börjar med en ny blogg.
Kram
Ethel

Anonym sa...

Hej Mona!
Det är med en klump i halsen som jag skriver sista kommentaren till din blogg!
Ditt beslut att lägga ner var lika förståeligt som tråkigt för oss läsare!
Måste erkänna att jag hoppas att du kanske möjligtvis kommer med något nytt någon gång i framtiden och att man isf lyckas få reda på det!
Ha det toppen Mona och ta väl hand om din fina familj! Kram kram
/ Pierre

Anonym sa...

o jissees vilka kommentarer tror jag måste ringa en veckotidning tipsa och tipsa om denna blogg som gått i graven !
Kanske du kan få ett extra jobb:))
Kram Monica:)

Anonym sa...

Vad ska jag göra på jobbet nu? :-) Läser din blogg varje dag men har nog bara en gång kommenterat. Har varit mycket på Papprika men aldrig träffat dig i verkligheten så nu får man gå på alla maror och hoppas att du är med på någon av dom. Ha det bra och hoppas att du någon gång börjar om (och att man får reda på det) // Thereze

Anonym sa...

Hur ska jag stå ut på jobbet nu!!!!!!!!!!!!! Läser din blogg dagligen ibland flera gånger, fniss. En kolumn i en tidning som flera nämnt vore inte så dumt. Lycka till men jag kommer att sakna dig och de dinas upptåg.//Kram Mammamu och buskråkorna
maria.lennartsson@leksand.se

Anonym sa...

THE QUEEN HAS LEFT THE BUILDING.
Respekt Mona... du gjorde det sjukt bra. det var stil och klass hela jävla vägen.
du ska vara stolt som fan.
spara ALLA kommentarer, det värmer att läsa dem efter ett par månader.
om det känns rätt att sluta så är det så det blir.
fengarfett@hotmail.com om du har MSN el liknande. BARISTAN gillar mona.
ta nu hand om dig Mona, ta hand om Talibanen och tonåringen.

/ BARISTAN

Anonym sa...

Nämen neeeej! Du fååår inte! Eller, jo, det klart att du får, men det vore roligare om du fortsatte! Tack för att du förgyllt min tillvaro med dina roliga inlägg! Ha det bra!

Anonym sa...

Åh, så besviken jag blir. Har följt din blogg troget, men varit urusel på att lämna kommentarer. (Förlåt!) Tack i alla fall för alla underbara inlägg och alla härliga skratt man fått. Hoppas att du "återuppstår" på något sätt.
lisa_k@spray.se

Anonym sa...

Vad trist! Jag skrattade åt talibanen redan när du skrev på Papprikas forum...och skrattar ff. Men hon har nog lärt mina grabbar ett och annat...det kan verka så ibland! Ha det bra, ta hand om talibanen! Jag kommer att sakna din blogg!! //Anna

Anonym sa...

Nä nu dj..lar! Man kan inte göra så här!! Första skapa ett beroende och sen bara dra. Jag tycker faktiskt att du har nåt ansvar för oss som har blivit "monaholister". Finns det någon 12-stegs behandling för oss...va?

Nä skämt och sido....
Självklart respekterar jag ditt beslut och jag lyfter på hatten, tackar och bugar för den här tiden och alla tokiga och roliga inlägg.
Det har varit väry väry roligt.

Jag kommer att sakna din blogg och hoppas att jag någon gång ska se dig IRL på Papprika och våga säga hej.

Kram
Suzie

Anonym sa...

står upp, som en lite för överförfriskad Folketsparkbesökare och klappar i händerna och ropar "En gång till" i ett sista försök att få in den efterlängtade idolen på scenen igen för ett sista mycket bejublat nummer... tills jag inser att jag numera är själv kvar, strupen är torr och jag fryser....

Sakta tar jag och samlar ihop mina paltor och drar vidare ut i livet.... *fast beslutsam om att köpa biljett till nästa konsert!;-)* För den här idolen klarar man inte att leva utan!

Flaggan i topp!

Anonym sa...

Och tänk om jag hade emailadresser till alla er som är anonyma, eller bara skriver era namn...

Mona

Anonym sa...

e-mail adress går väl att ordna...
suzie_nr1@hotmail.com

Vassego

Kram Suzie

Anonym sa...

Ooooo ja här kommer min,
puss på dig Mona!
marinamilo@hotmail.com

Karina sa...

Min mejl får du på det "andra stället" om du vill ;)
Trist att det blivit som det blivit med din blogg....men vi ses snart igen eller hur ;)

Kram K

Anonym sa...

Trååååkigt! Jag tillhör de anonymt beroende.......
Tror dessutom att vi är födda på samma dag. 43 idag, eller hur?
GRATTIS till dej (och mej).
Åsa asa.nilsson@lsn.se

Anonym sa...

Jad min fegis har aldrig lämnat någon kommentar men nu måste jag det. Tråkigt, tråkigt, Har smygläst din blogg länge och det har varit otroligt underhållande och igenkännande. Eric vår 4-åring kallas för terroristen och jag torkar också under diskmaskinskyddet!!! all lyca till dig. Kram Maria

Anonym sa...

Nej du Mona, jag tänker vara jätte egoistisk och säga att jag fattar inte, jag vill haaaaaa din blogg, jag älskar din blogg.... Du kan inte göra så här mot mig...:D
Men jag får hålla mig till mitt motto, jag tiger och lider i det tysta... Hoppas att du skriver en bok... Skulle köa läääänge för att få köpa den :) Tack för alla fina ord och stora skratt
Stor sol på dig och din familj

Anonym sa...

Du får gärna min mailadress thereze@tullingeskog.se
Hope to see you soon!

Anonym sa...

allt för att du ska börja blogga igen! (jag är anonym som skrivit den första kommentaren) hoppas du får en trevlig helg! mvh micaela msquinn.blogg.se

Anonym sa...

Nääää! Jag har ju precis hittat hit och så går du och gör så här mot mig?! Jag har självklart respekt för ditt beslut, men vill ändå tala om för dig att du kommer att vara saknad. Som jag har skrattat åt dina underbart välformulerade texter och funderingar kring familjelivet, maken och talibanen! Stort tack och må gott! /Catta
cattapettersson@hotmail.com

Karamellen sa...

Hej Mona!

Jag är en av dina "tysta läsare" som aldrig kommenterar, men läser.. Varje dag har jag gjort det, och du har gett mig många skratt..

Fortsätter du blogga någon annanstans, du vill jag väldigt gärna följa med..

här kommer mailen; liljalinn@hotmail.com

mvh Mia/Kalima

Anonym sa...

Det är verkligen synd att du slutar blogga. Det har varit så kul att läsa vad du skrivit, jag har skrattat högt här hemma. Så ett jätte tack för en kul läsning.// ann