onsdag 18 juni 2008

Ett utdrag ur NÅGRA av mina samtal med maken idag.

Samtal 1
Make; "Har du sett hyreskontraktet för xx-gatan? Jag måste ha det."
Jag (ej på kontoret); "Titta i min avtalspärm."

Samtal 2
Make; "Jag hittar det inte, vafan kan det vara?!"
Jag; "Om det inte sitter i min pärm, då har jag aldrig fått det."

Samtal 3
Make; "Alltså, det är kris, jag måste ha kontraktet!"
Jag; "Vad vill du att jag ska göra? Jag står här."

Samtal 4
Make; "Fan, det går åt helvete, jag måste ha kontraktet. Kan det ligga i källaren hemma?"
Jag; "Ingen aning. Och jag kan inte hjälpa dig."

Samtal 5
Make; "Jag är svinstressad, alltså, vafan, det går verkligen åt helvete, jag måste ha kontraktet NU, NU, NU!"
Jag; "Jag kan fortfarande inte göra något."

Samtal 6
Make; "Jag hittade det. Det låg i butiken på xx-gatan.
Jag; "Jaha. Vad bra."

Klick.

Min man/chef ringer mig upp till 20 gånger på en dag. Utan överdrift. Det är tyvärr bara de som känner honom, och mig, som vet att det verkligen är sant.

Är det konstigt att jag ruttnar mellan varven?!

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

stakkars du har det jobbigt,du!
Maken i luren och dotter i butiken, ;)

Näää måste faktiskt vara jobbigt med en make som ringer hela tiden, jobigt jobigt glöm tele hemma oftare hahah

MonasUniversum sa...

Jag lät bli att sätta på min mobil...så han ringde butiken...

Anonym sa...

*skrattar* !

Anonym sa...

Sånt är livet, you know.... :-)

Jag litar oxå på min älskling i vått och torrt "Älskling har du sett min XX" är standardfras hos oss.... men vad tusan, det är ju inte mitt fel att jag är slarvig och glömsk... det är ju HAN som skapat MIG sån här genom att alltid veta vart allt är ;-)

Du lät bli att sätta på mobilen - han ringde affären : Give the man some cred... han tänkte ju så långt iallafall och det är mer än vad många fruar skulle säga om sina män! =D

MonasUniversum sa...

Kära Jupp: jag är härmed övertygad om att det är maken i familjen som skriver denna kommentar till mig. Eller så har MIN make mutat dig!

Karina sa...

Nu fick han vara med i bloggen iallafall...*s*.

Telefonen i butiken måste du ha på också...shit.

Kram

Anonym sa...

Ja,vad ska man säga...?
Kära maken i detta hushåll undrar när skatteåterbäringen kommer.

Har den inte kommit, undrar jag?
Hur ska jag veta det,jag vet ju inte hur man kollar det?svara han
Kolla ditt lönekoto, säger jag
Har jag ett,svara han

JAg vet att han har nollkoll på sitt ekoniomiska läge, men ibland undrar jag om jag är mamma till 2 eller 3 barn.
Annars håller han nog måttet;-)