söndag 22 juni 2008

Uppstyrning

Den plöstliga ångesten över att bila igenom Europa resulterade i ett allvarligt samtal med maken.

Så det ser ut som det blir Italien.

Flyg till en flygplats, hämta en bil, bila sig lite runt Gardasjön, Toscana, Venedig för att sen lämna bilen på en annan flygplats.

Make, taliban, tonåring med pojkvän.

Och boka hotell hemifrån. Givetvis.

Nån ordning på torpet får det ändå vara.

Och det lär bli hallaballo. 4 starka viljor (pojkvännen är cool) som ska sitta i en bil i 10 dagar.

Jag packar nog ned en hockeyhjälm.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. vanligtvis brukar jag vilja följa med på andras semestrar.... men i detta läget vinkar jag nog helst av er på flygplatsen och vattnar blommorna här hemma.... *asgarv* Kanske jag kan få en ful T-shirt som tack för hjälpen... eller en flaska odrickbar Ozou! *muahaha*

Anonym sa...

Oj, oj, detta blir nog en utmaning för er alla... Kan dock rekommendera ett stopp i Verona, en himla trevlig stad! Venedig är trevligt att ha besökt, men jag skulle nog inte vilja övernatta där. Dyrt, ganska skitigt och en faslig mängd turister.

Anonym sa...

Se till att ta ALLA försäkringar hyrbilsfirman kan erbjuda.

Italienare kör som om de hade en Ferrari och heter Schumacher. Fick erfara detta i en taxi in till Rom, i 140 kommer chaffisen på att det är 4 filer in och de är fulla, så då åker man mitt emellan och gör en 5:e.

Mina Italienska kollegor hyrde en Alfa-Romeo som gått 1mil när de fick den i Fraknfurt. 1 mil senare fick den bärgas. (man skall inte växla ner från 6an till 2an i 180)

Så Italienare och bilkörning...

Skall bli kul att läsa om era äventyr!

Karina sa...

Hehe...lite mer spontan är du väl ändå ;)
Låter härligt med er resa...
Kom och tänka på sambons och min spontana resa på Österlen för ett par år sedan...*s*...ska berätta den för dig någon dag...
Jag kan säga så här, tur att han och jag kan roa oss iallafall...med tanke på ställena vi hamna på..;o

Kram

Bodil sa...

Kom ihåg att packa ner stormköket! Vet du inte vad det är för något? Fråga din man!
Tips från en annan bonnläpp!
Kram Bodil

Anonym sa...

Underbart! Jag sitter här med ett stort fånigt flin på läpparna efter att nyfiket bläddrat runt för att få reda på vem av er som är taliban!
Lycka till med semestern! Jag minns en gång när jag och sonen var där, när han var 11-12. Han ville köpa en födelsedagspresent till mig och jag bänkades på en servering medan han skulle kolla i närbelägna affärer. Men han kom strax tillbaka, arg som ett åskmoln: Han hade blivit utkörd ur butiken för att han rört sakerna! (Han lyfte för att se prislappen undertill, för att se om han hade råd...) Barn var inte tillåtna i affären på egen hand.

Anonym sa...

hahahaha vad har du gjort Mona lilla ;)
nää det kommer bli jättemysigt ju ;) sen kan ni ta båten över till Grekland från Bari i italien *perfekt ju ! och vips flyg hem /Monica
Snygg bloggen har blivit

Anonym sa...

Jaja. Inge gnäll från maken va?? Eller dig? Det blev ju Europa... som du ville...och lite bila, haha!!!
Good luck mä hjälmen!

Anonym sa...

Yes! Jag SAAA ju det :)
Och det går ... det går men jag tror inte du behöver hjälm. Mer öronpluggar. Eller en egen bil.

Anonym sa...

Tack för tipset..... *kollar glad i hågen*

Nähä... ingen i stan som ställer upp med trädgårdsabete.... och inom städning var det EN annons från en tjej som "går bra ihop med djur" (bra om man har råttor och myror hemma)..."Har haft många praktiker på dagis men även i lagerlokaler så för mig passar allt".. och hon kan tänka sig "städning hos en stressad familj".... dessutom kan hon gå till "affären, kiosken, lite allt möjligt" Lycka till, det finns inte en kioskjävel så långt ögat når... i den här stan alltså..... :-)

faan, borde nog flytta till El Stockholmo.... DÄR finns det hjälp att få! ;-)