torsdag 19 juni 2008

Personal Delivery

Nu har jag under två veckors tid sett en tv-reklam från Hemglass. De har en ny glass med Centerchoklad. Den där ni vet.

Och jag har tidigare skrivit om hur jag har ljugit för talibanen så fort vi har hört signalen/SIRENEN utanför huset. "Eh, måste vara nåt konstigt billarm" eller "åh det där, det där är nåt huslarm ("amen mamma, varför låter det så? (så glatt)" "Ehh, man kan välja vad man vill ha för låt på tjuvlarmet.")

Så glassbilen har för länge sedan slutat att stanna utanför oss.

Men nu vill jag ha den där Centerglassen. Och jag vill ha den NU!

Så vad gör man? Man letar på nätet, ringer dom, får mobilnumret till chauffören. Ringer. Stämmer träff utanför huset på måndag. "Asså, det är ju midsommar och jag åker bort." Okey då, jag får väl ge mig.

Bra kvinna reder sig själv.

Och som tack för servicen så lär jag väl få köpa allt han har.

Och jobbigt läge om den smakar skit.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah kul jag har tänkt det samma om just den glassen*skrattar*
så når lådorna är i hamn så kommer jag och frossar *promis* ;)
//Monica

MonasUniversum sa...

Välkommen måndag kl 16.15!

Isabelle sa...

Ser fram emot en recention. Är också sugen på den glassen.

Alternativt så ser jag framför mig en rolig text om hur du missar/glömmer det bestämda mötet med glassgubben pga av nån akututryckning någonstans, det vore liksom inte helt olikt dig *asg*

MonasUniversum sa...

Isabelle: lägg av, jag har till och med lagt in ett sms-larm! Jag SKA ha glassen!

Anonym sa...

Mona du för go! Det är bara du som gör sådant vi andra drömmer om och dessutom berättar du att du gjort det!

Vem annars skulle lyckas få glassbilen till att göra ett extra stopp hemma hos sig.

Karina sa...

Please Mona...säga hur den smaka....Jag suktar också efter den :)...vi bor ju på landet som du vet och har inte Glassbilen här. Får väl åka in till stan när G-bilen kommer dit. Men jag ska banne mig se till att den kommer hit ut...brukar också ALLTID få som jag vill...*s*
hehe..tänk att vi tänkte samma sak ;)

Kram

Anonym sa...

Den är ju SUPERGOD!! Sist köpte jag 2 lådor, men jag får nog köpa 3 eller 4 ggr på tidag när de kommer hit! Jag tror du kommer att älska den! //Anna