fredag 27 juni 2008

Fredagar

Finns det något bättre än att komma hem till ett sprillans nystädat hus varje fredag?!

Icke i min värld.

Och jag är ingen lek för de övriga familjemedlemmarna just denna dag, och även lördagar. Det är knappt så att de får lov att andas, utifall att de smutsar ned.

På måndag morgon ser det oftast för jävligt ut igen. Sen går det bara utför.

På torsdagar får man till och med gå in med skorna. (Igår klev maken runt med dojjorna på. Han tittar snabbt på mig och säger: "ehh, det är torsdag idag". Saved by the bell, tänker jag!)

Och så börjar jag om på fredagen.

Jag är nog underbar att leva med.

Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

kanske var dumt jag inte kom hahaha då hadde du slupit städa;)
*kram_*

MonasUniversum sa...

Men, det är ju inte jag som städar! Hur tror du jag skulle ha hunnit det, ha ha! Näe, jag har två tjejer som kommer varje fredag och städar hela dagen!

Anonym sa...

Go Go Go..
Man ska hålla dom kort, speciellt när man fått det nystädat hemma. Är likadan med min Mini när "Hulda" har varit hos mig.

Karina sa...

Städa...*rullar med ögonen*...*s*

kram

Karina sa...

Skaffa ALDRIG hund om du inte är beredd att ge allt. Barnen LOVAR alltid att göra ALLT...men det gör de inte...bara elakt mot hunden...valpen växer upp och blir en dam/herre??..etc...
Vid hjälp, kontakta MIG ;)Hundinstruktör.

Kram

Anonym sa...

Mona *förlåt* jag glömde hur kunde jag tro att du skulle städa en fredag eftermiddag? jag bara undrara hur koko kan jag vara *ler*

Anonym sa...

*tryckte fel* gråter ;( Monica

Anonym sa...

Du är ju för gudasnäll... :-)

Pilla på din *kamera* och sova i källaren brevid frysen... tror snart jag inte KAN säga nej till den 11:e....