söndag 22 juni 2008

Semesterplanering

I ett litet svagt ögonblick häromdagen så säger jag följande till maken:

"Hörru du, efter att vi har varit och hälsat på vännerna på Gotland, varför inte ta bilen över Öland och sen vidare ut i södra Sverige, så där oplanerat och bara åka lite var som?"

Då ska man ha jävligt klart för sig att jag aldrig har tågluffat, eller gjort några som helst "obekväma" resor i mitt liv. Jag reser mer än gärna, men det ska vara minst 4-stjärniga hotell. Har liksom haft lite svårt att tänka mig en semester utan roomservice.

Maken blir således mycket förvånad men tycker "why not!"

Jag kanske bör nämna att han är en äkta bonnläpp, uppvuxen i en metropol bestående av typ 300 hushåll och kanske därför är nååågot mer jordnära än vad hans äkta söderböna till hustru är. Lite "back to the scout roots", så det har väl tältats en hel del i barndomen där, kan jag tänka mig.

När jag nu kommer ned på morgonen så sitter maken med datorn i knät.

Min braiga idé har slagit rejäl rot i huvudet.

För nu skall det bilas ute i Europa. Lååångt ifrån någon roomservice.

Madre Mia, vad har jag gjort.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så kul!!! Vi ska oxå till Gotland men där stannar vi i husvagnen vi... Den enda roomservice jag lär få, är när jag servar mig själv, haha!!!
Lägg till ett villkor för att resa: Maken ska fixa roomservicen åt dig. Då klarar du dig!!

Anonym sa...

Så snygg sidan är!
Lycka till med semestern! ;))
Ewa

Anonym sa...

Enjoy life!