torsdag 26 juni 2008

Från det ena till det andra.

Har ett samtal med talibanen. Vi pratar jobb och framtid. Hon frågar om man verkligen kan bli precis vad man vill.

"Självklart, men först måste man gå i skolan." Säger en intet ont anande mamma.

"Va bra. Då vet jag vad jag ska bli."

"Jaha, vadå?"

"Jag ska bli prinsessa!"

"Ehh, mm, men just prinsessa är ganska svårt att bli."

Talibanen blir irro.

"MEN MAMMA, du har ju sagt att prinsessor är ett JOBB!"

"Jaa, men man föds till prinsessa. Eller så gifter man sig med en prins."

Talibanen vet att vi i Sverige har en prins.

"Mamma, kan du ge mig telefonnumret till prinsen så kan jag gifta mig med honom och då behöver han inte betala några filmer. Det är väl bra mamma?"

Och syftar på att kungafamiljen hyr film hos oss.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla sätt är ju bra utom dom dåliga för att nå sina mål ;-) Eller hur ?

Dubbelörn sa...

Talibanen, säger bara Talibanen... She rules!!!

Målmedveten o huvét rätt på spik ;)

Kram

Unknown sa...

hahahaha why not , be henne skriva ett brev som ska lämnas nesta gång dom är inne *ler*

Diverselådan! sa...

Å jag bor granne med Kungen, jag.
Kram från Annette