lördag 21 juni 2008

Män och fotboll.

Jag förstår inte.

Jag kan fatta att jag måste vara tyst som en mus under själva spelet. Så att maken noga kan notera varenda rörelse och höra varendaste liten kommentar.

Sen kommer den sedvanliga reprisen av målet. Och jag kan förstå att jag även då måste vara tyst. Utifall att maken under en blinkning nu råkat missa en specifik spelares anletsdrag. Eller nåt. För det kan ju verkligen vara avgörande. Och så måste ju givetvis ljudvolymen höjas så att man kan HÖRA reprisen av målet. För det är ju viktigt.

Men när den andra, och för all del den TREDJE reprisen kommer så undrar jag exakt VAD det är man, som en soffskutthoppande-JAAAA-MÅÅÅÅL-NU-JÄVLAR!-make omöjligt kan kan ha missat under själva målgörandet, som gör att jag även DÅ måste vara tyst?

Jag förstår inte.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nä. Där gick gränsen. Vid andra reprisen. Faktiskt.
TACK sötaste för allt ikväll :D
Puss

Peter Barlach sa...

Vilka otroligt vackra ögon.

MonasUniversum sa...

Christina: mitt nöje my dear!

Peter: Oops, tack, med det är just inte så mycket mer än dom!
Jag såg i mailen att du hade kommenterat och förväntade mig värsta brandtalet till försvar!

Peter Barlach sa...

Ditt fotbollsförakt är lite för kompakt för att ge sig på. Kan bara säga att under detta mästerskap är jag lycklig att jag är fotbollsintresserad. Jävlar vilka matcher för oss som är det! Puss!

Anonym sa...

Ingen förstår. Du är inte ensam.... jag har inte sett en sekund av en endaste match. Sambon är inte intresserad heller som tur är. Vafan gör jag om minstingen vill spela fotboll???

Anonym sa...

Håller med Peter... Du verkar vara tämligen bestämd med att du INTE älskar fotboll, och särskilt inte dess repriser...

För oss intresserade är det ett skådespel. Ungefär som att vara på opera eller liknande. Man vill känna känslan som spelarna har och leva sig in i matchen när det är som hetast!!

Men nu kan jag trösta dig med att det inte är så många matcjer kvar... bara de bästa dock =)
Pierre

Anonym sa...

Ååååh, vad härligt med en "fotbollshatarfrände"!!! :-)
Men allvarligt talat, så hur det än är annars, så är jag under tider som dessa VÄLDIGT glad att jag bor ensam. (Mina 2 katter frågar inte så mycket efter sport de heller.)
Inte en enda gång har jag haft TV:n på när det visas sport/fotboll.
Med andra ord, vill jag ha nåt att se på blir det till att pilla in en dvd... eller se på äntligen hemma då, ha ha!
Hälsa gärna på hos mig (och klicka på min Rösta på mig knapp - jag har klickat på din..)
Jag kommer att återvända och ser fram emot besök från dig med!