måndag 2 juni 2008

Kommunikation

Vi har ju ett antal butiker i två olika branscher. Jag är schema-ansvarig för den ena branschen. Det är ett jävla pyssel att få ihop allt, i synnerhet under semestertider. Och "dagis-är-stängt-men-vi-måste-jobba-i-butikerna-själva-denna-sommar"-tider. Knep och knåp på hög nivå alltså.

Så jag sitter i soffan med datorn i knät och kämpar satan. Maken kommer hem tidigt och vill fortsätta titta på dvd-serien vi följer.

Jag är precis, äntligen klar med schemahelvetet och yttrar en ljudlig suck. Maken frågar varför. Jag förklarar att det var ett helvete att få ihop schemat.

Till saken hör att maken jämt tjatar om att vi måste ha KOMMUNIKATION. Han och jag. Och att jag suger på det.

Schemat är klart. Jag suckar. Han frågar. Jag förklarar. Då säger han:

"Amen, butiken på xx-gatan är stängd sön-tors från midsommar."

"OCH NÄR BESTÄMDES DET DÅ?!" Säger en jävligt förbannad fru.

"Eh, alltså, ja, det var ett tag sen."

Säger KOMMUNIKATÖREN.

Rösta på mig

Inga kommentarer: