fredag 27 juni 2008

Våga lura lapplisor!

Det är svårt med parkeringsplatser mitt i Stockholm city.

Så givetvis ställer jag mig på lastzon direkt utanför butiksdörren.

Det ramlar in några kunder ungefär samtidigt som jag upptäcker två lapplisor. Jag får lite panik eftersom jag inte kan kasta ut kunderna.

Och givetvis var det kunder som skulle gå igenom vartenda föremål i butiken.

Så jag tar bilnycklarna, öppnar bakluckan och börjar lasta in prylar från butiken. Jag gör det långsamt medan lapplisorna studerar mig.

Trots det så lyckas jag tömma halva jävla butiken innan de ger upp och går vidare.

Sen får jag bära tillbaka allt igen.

Men jag lämnar bakluckan öppen.

För jag ger mig fan på att de kommer tillbaka.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tänkt på det där.
De m¨ste ha världens roligaste jobb.
Tänk att få vara fruktad för en dag.
Och gå där i fula kläder och ett jävla block.
Det ,åste vara livet..

Anonym sa...

hahahahaha jag ´visste det hahahaha tt du brukar stå där;) för när jag var där var det nemlig ledigt och jag la ihop 2+2 hahaha!
Monas parkeringsplats!! sådetså

Monica

Dubbelörn sa...

ASG.... Tack för att jag fick ett skratt mitt i packandet! du är helt underbar!!

Bara så du vet så är jag en fena på att skriva brev o överklaga p-boter. har ännu inte betalat en enda. Grannarna i stan anlitade även dem mig o slapp boterna *asg*.

Kramar

MonasUniversum sa...

Elisabeth: jobbade på inkassobolag i 10 år och några av mina kunder var parkeringsbolag...gissa om jag vet hur man gör..! Never the less så avskyr jag dem!
Näe, det kan inte vara kul att vara lapplisa.
Monica: kaffet väntar..

Anonym sa...

vilket kaffe din svikare ;)

Majsanochmalla sa...

de e bra mona...lura skiten ur dom...majsangillarintelapplisorpajsarn