tisdag 24 juni 2008

Ibland måste man ryta till!

Jag har tidigare bloggat om mina myrproblem som dyker upp framåt vårkanten. Herr Myrbekämpare på Anticimex har sagt att vi får leva med det, eftersom jag förmodligen hyser ett litet pensionat någonstans i mina väggar.

Och när Herr Myrbekämpare väl står innanför dörren med all sin apparatur så är det inga problem.

Men, tiden det tar innan han kommer är alltid lika problematisk.

I år trodde jag att det lilla pensionatet hade förflyttat sig eftersom jag inte sett en enda myra.

Tills för 10 minuter sen. Talibanen går ut i vardagsrummet och noterar att det är party på golvet. Innan hon ens hinner uttala meningen fullt ut så kastar jag mig på telefonen. För jag har numera Anticimex nr förprogrammerat. Och jag får samma jävla fråga varje år; vilken sorts myra? Kan du skicka in ett prov?

I år hade jag förberett med att ha förra årets servicesedel i handen. Med exakta bekämpningsmedel samt namn på tomten som var här. Jag krävde att samma kille skulle komma.

Tjejen envisas med att jag ska skicka in ett myrprov. Jag talade om att jag gjort det varje år, och varje år får jag, efter ett par veckor, tillbaka ett papper som talar om vad det latinska namnet för myrjävlen är. Punkt. Inget datum för åtgärd.

Och varje år ringer jag tillbaka och säger att jag inte är så intresserade av vad det är för art, jag vill bara ha bort skiten.

Och varje år hinner det gå ett antal veckor innan de väl kommer hit och då har jag myror precis överallt: golv, köksbänkar, trappor, bord, övervåning, badrumsgolv och så vidare. Väry najs.

Så nej tack, jag skickar inga jävla myrprov.

Måndag mellan 12-16. Tack så mycket, hej.

Rösta på mig

13 kommentarer:

Anonym sa...

Och måndagar som är din.. *letar i minnet* ...bajsvärstahatardag :-)

Kanske en träff med Anticimexhottisen hjälper..... för om du har tagit namnet på mannen i fråga OCH lagt det på minnet hoppas jag att han var snygg!

Anonym sa...

Hejsan Mona.Vet inte om du kommer ihåg mig från papprika. *ler*
Har samma problem med myror.. Tills jag i år använde mig av GLYKOL.Ja, samma som man har till bilar. Försöker lokalisera var myrorna kommer ifrån och lägger ut ca 1 tsk. Det ska tydligen smaka söt och myrorna tar hem det för att mata resten av kolonin. Men eftersom det e giftigt så dör hela kolonihelvetet. Har inte haft en myra sen dess.
Lycka till.....

MonasUniversum sa...

Jupp: ful gammal gubbe..

Annelie: klart jag gör; HEJ! Och tack för tipset!

Anonym sa...

har du dom där dosorna? *skitbra* Monica

Anonym sa...

Du är en kundtjänsts värsta mardröm, haha!!!!

Anonym sa...

Men Mooooooooooona kola här jag har hittat din dröm mann ;)
http://www.blocket.se/vi/16905135.htm?ca=11_s

Anonym sa...

inte kola ;) kolla *ler'Monica

MonasUniversum sa...

Monica: dosorna suger. Och tack men nej tack, då är min man snyggare!
Ritha: Ha ha, jag vet. Fast jag är noga med att vara jävligt trevlig. Envis, men trevlig..

Dubbelörn sa...

Vill bara säga att jag diggar dig! *ASG*

Kram

Anonym sa...

Du Mona: Låter som du jobbat inom kundtjänst i 15 år som jag har...*fniss* (tja, lite give & take, lite gruppchef och adm.kordinator oxå) men du verkar ha lärt dig spelets regler. Och DET, är viktigast när man vill ha just det där speciella!! =). Jag brukar nämligen få det jag vill oxå....

MonasUniversum sa...

Ritha: du, vad sägs om att jag jobbade på en inkassobyrå i 10 år...!

Anonym sa...

Hör av dig om du testar... Kul att höra hur det gick...

Karina sa...

Hejja Mona...vi är på samma våglängd du och jag när det gäller att få sin vilja igenom...hehe.

Du får se till att inte ha det så hemtrevligt i ditt hus så de återkommer ...*s*

Försök hitta drottningen så kanske du blir av med ohyran ;)

Kram