söndag 22 juni 2008

Min nya passion, men what the fuck?!

Härom veckan blev jag introducerad för ett för mig nytt fenomen inom förpacknings/förvarings-branschen.

Jag är ju värdelös när det kommer till sånt: älskar ALL form av förvaring och köper massor. Som ofta står oanvänt. I väntan på...man vet ju aldrig när man kan behöva...

Nå. Jag fick en s k vaccum bag. En stor plastpåse där man trycker in så mycket som möjligt och sen tar dammsugaren och suger ur luften.

Halleluja, det var nog det närmaste orgasm jag kommit denna helg. I denna till synes inte alltför stora påse fick jag in två överkast, några kuddöverdrag samt två skitstora kuddar, modell 80x80cm. Och allt blev platt som en pannkaka. Förvisso vägde det en del, men vadå!

Så jag rasslade in på hemsidan för denna eminenta produkt och beställde ett gäng påsar.

30 sekunder senare får jag en orderbekräftelse, som bekräftar påsarna...

och en riskokare???

Och inte för att jag ska ha några fördomar men i företagets namn så ingick det ett "Cheng".

Och med tanke på mina färdigheter när det kommer till riskokning så undrar jag vem fan det är som har ett finger med i spelet.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha... se det som en bonus.... som de där små
"SILICA GEL
do not eat
THROW AWAY"
påsarna man får med när man köper skor..... Vem tusan tror att det är eftermiddags-snack in a little bag, like a litle treat?

Anonym sa...

haha dom kommer ju va jättebra att ha när ni ska bila;)
glöm inte hemglass´i morgon ;) tyvärr ska jag på samtal med kommandorans pappa, sen har jag lovat och besöka en fd arb kompis!
*kram*

Anonym sa...

Har inte läst på några dagar och här sitter jag mitt i natten och bara dör av skratt. Bilsemester, låter härligt för många, men alltså du...?? OK om den är välplanerad med shopping inplanerad lite då o då. Finns otroligt snygga väskor och skor i Italien :-) och det visste du väl redan... Kul med ny sida förresten. Snyggt!
Hörs senare idag!
Kram
LiSe

Carina sa...

Nu hat jag scannat igenom några dagars inlägg, tack goa Mona för härliga skratt:) !!
Semesterplanerna verkar roliga ( längtar redan efter "dagens inlägg från resan", det ska nog gå bra.
Påsarna är en hit, svärmor hade sett dem på någon mässa å köpt till mig...bra...eftersom jag sedan förstått att de inte kommer i "gratisförpackning".

Sköt om dig, ses vi på fredag?
/ Carina

Anonym sa...

Ja men så bra, nu kan du koka ris också!! Sedan kan du pröva att vakuumförpacka det med - bara för att se hur det ser ut då.
Jag vet faktiskt en person som inte kan koka ris på annat sätt - hon vet inte hur man gör för hennes mor har alltid använt en riskokare...

Malin sa...

Det var precis det som jag tänkte be dig köpa i Vegas Mona! De är nämligen snordyra att köpa i affären. Helt fantastiskt bra. Vi har extratäcken och kuddar för ett helt kompani, som nu smidigt får plts under sängen.

kram,
Malin