lördag 21 juni 2008

Ofrivillig fotbollskväll

Klockan är 01.00 och scenen är följande;

Tonåring på fest. Mamma har svårt att sova.

Maken, som missar fotbollsmatchen pga midsommarfirande, sätter sig i soffan för att se reprisen när vi kommer hem.

Exakt i samma sekund som bollen ska slås ut, eller vad fan det heter, så somnar han. Och det är väl inga problem med det.

Om det inte vore för att han har fjärrkontrollen i ett järngrepp och jag får inte loss den.

Och han snarkar som en babian. Och jag tycker mig skönja lite dregel ur högra mungipan.

Tv:ns ljudnivå är utöver det vanliga och jag tvingas att sitta 90 min och se/höra på en bajsmatch mellan Turkiet och Kroatien.

Ska nog ut och plocka 7 sorters blommor i alla fall. Det kan ju inte bli värre direkt.

Fotnot: Och inte fan blev det bättre av att jag råkade gå in på Aftonbladets hemsida och notera att Turkiet vann. Well, nu är det bara 45 min kvar. Eller vänta lite nu. Det stod att de vann på straff. Och det betyder väl att man spelar längre än de normala 90 minutrarna? Gaaaaaaahh
Rösta på mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

En modern tv har väl avtängningsknapp på själva apparaten också, eller? *Skrattar dubbelvikt*

MonasUniversum sa...

Ha ha, jo, men poängen var att jag satt med datorn och pillade, och ville ha tv:n på som "sällskap"!