onsdag 18 juni 2008

Slavdrivare

Igår var tonåringen på fest. Jag vaknade till vid 2-tiden när hon och kompisarna ramlade in.

Idag ska jag jobba i butiken nära hemmet. Och tonåringen ska med. För hon ska få lära sig att tjäna egna pengar. Och för att hon har tjatat om sommarjobb.

Vad hon inte har greppat är att barn till egna företagare har värsta utgångsläget.

Kraven kommer vara extrema.

Tror inte hon har fattat vilken dag hon har att se fram emot idag.

Till att börja med så kanske det inte var så intelligent att vara ute till 2 på natten.

She will be sorry...trust me.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dessvärre orkar man ju mycket när man är ung ... Minns själv fester med hemkomst vid tretiden på natten och så upp och jobba vid sju ... ;-)

Fast nog lär hon sig med tiden!

Anonym sa...

Ibland får man lära sig den hårda vägen haha! Jag har sonen i tankarna ;).

Men "learning by doing" som är en devis som bland annat den amerikanske filosofen John Dewey använde och som jag tycker är SÅÅ bra, funkar faktiskt.

Festa sent+jobba dagen efter+hård krävande chef = not! Fungerar ibland men inte ofta och är ett h...v..

Ska se filmen på tisdag...
E

Dubbelörn sa...

Håller helt med Lady S...

Har du glömt hur det var?? *asg*

2-3 timmars sömn o så var man igång igen ;).

Kram

Anonym sa...

mohahahahaha blir nog inga problem serru, lite grining bara för at mamma är nära hadde det vaärt en annan chef hadde det var nema problema!
Själv festa jag till 4-5-ibland 6, sov ett par timmar ,sen var det upp och jobba! det höll många år!
Kommer du inte ihåg det *ler* *kram ha en bradag *
//Monica

MonasUniversum sa...

Jo, jag minns, det är just därför jag kommer ha så kul idag!

Peter Barlach sa...

Hej Mona, jag vill bara säga att jag är glad att du inte slutade på riktigt. Precis som med Henke. Tack!

Anonym sa...

Oh! Min teenage sommarjobbar här hos oss. Moouuhahaha! Men det är andra året nu så han är ju en i gänget! ;)