tisdag 3 juni 2008

Moderiktig taliban

Det var dags att köpa ny bilbarnstol till talibanen igår. Hon ruttnar på att sitta bakåtvänd framme i min bil, så vi bestämmer oss för att hon ska få sitta framåtvänd i baksätet.

Sladdar in på bilbarnstolsaffären. Bortsett från att säkerheten kommer i första hand så är det valet av färg det som gäller. Jag noterar en snygg ROSA stol och blir eld och lågor.

Talibanen chockerar med att säga att hon vill ha en röd. Och med inbyggda mugghållare på varsin sida. "Då kan jag ha två olika sorters dricka mamma!"

Och eftersom hon nu kommer att se mycket bättre så vill hon inte bli störd av någon sol. Så hon vill absolut ha ett par solglasögon.

Ställningen med glasögon är numrerad i olika prisklasser. 1-5. De absolut fulaste är kategori 1; allsköns alla färger och mönster. Talibanen vill givetvis ha någon av dessa. Jag åberopar vit-lögn-ibland-nödvändigt-klausulen och säger att 1 betyder glasögon för 1-åringar.

Hon blir bestört och förnärmad. Inte kan man ha solglasögon för 1-åringar när man alldeles snart fyller 5.

Så det blir 5. Och på rad 5 sitter bara snygga coola svarta glasögon.

Ja. Får man inte igenom en rosa barnstol, så vad fan.

Rösta på mig

Inga kommentarer: