måndag 2 juni 2008

Talibanen i trafiken

Av en händelse så frågade talibanen för några veckor sen om vad ett trafikmärke betydde.

Jag svarade att det var ett märke som betydde att det var ett övergångsställe.

Sen dess har helvetet brutit ut. Hon frågar mig vad varenda skylt betyder. Och det är inte förrän nu jag förstår hur många jävla trafikskyltar det egentligen finns.

Och hon ger sig inte. Hon vill att jag ska köra sakta så att jag hinner berätta om vad alla betyder. Och det går ju bra när vi är i villaområdet med 30. Lite svårare när vi ligger på motorvägen i 110 kan jag säga.

Det har gått så långt så att jag ärligt talat drar mig för att ha med henne i bilen.

Ska börja övningsköra med tonåringen nu i sommar, och det kommer ju var något märkligt när en 4-åring talar om för en 16-åring vad skyltarna betyder.

För så kommer det att bli, trust me.

Rösta på mig

Inga kommentarer: