Idag kom en kille och kopplade in vår telefon. Halleluja.
När han stod med handen på dörrhandtaget så råkade jag fråga hur det stod till med bredbandet.
"Ehh, nä, det får man inte samtidigt. Det tar längre tid. Du får nog ringa Tele2."
Ring, ring
Efter två bortkopplingar lyckas jag komma fram. På med astrevliga rösten då jag är rätt säker på att det står "kund dum i huvudet" på skärmen.
"Hej, Mona heter jag, jo det är så att bla bla bla bla, och nu undrar jag bara varför inte bredbandet kopplas in samtidigt."
"Nä, beställningen går inte igenom förrän den 23 november."
"Jaha, så då kommer det fungera på tisdag då?" Sa jag och var jätteglad. Finally kontakt med omvärlden genom bredband och inte genom nån saggig dong.
"Mnja, sen tar det ju upp till 4 veckor innan det är klart."
"VA? Vadå FYRA VECKOR?!"
"Ja, det tar så lång tid, så på julafton ska det fungera, om inget annat inträffar."
"Jaha, så när tycker du att jag ska ringa vår datatekniker då, som för övrigt står här just nu och ska koppla in vår server?! Du säger ju: upp till 4 veckor".
"Jag kan inte svara på det, men det tar upp till 4 veckor när det är en flytt."
"Men vänta lite här nu. Det är ingen flytt. Jag tecknade nytt abonnemang för 3 veckor sen. Vi har haft Telia förut."
"Jamen det gäller även vid nytecknande och det borde någon ha upplyst dig om, så det är ju tråkigt."
"Nej, ingen upplyste mig för vet du, om jag hade vetat det så hade jag aldrig tecknat bredband via er! Men vad bra då, då kör vi en vända till i bloggen igen då, tack så mycket, hej då!"
Alltså.
Jag
orkar
inte
fredag 19 november 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
19 kommentarer:
Men byt!
De andra är kanske inte bättre, men att stanna trots att de är apkassa är ju bara dumt.
Idag är det deadline för Tele2 att ordna upp alla felaktiga fakturor och avtal dom har skickat på oss. Sa jag att vi började med det här den 29e juli,,,, JULI!!?
Jag har bråkat med skit-Tele2 sedan den 29e Juli. Önskar så att min blogg var stor som din så jag kunde hata dom offentligt.
FÖR JAG ORKAR INTE MER!!!! Seriöst. ORKAR INTE!!
Man erkänner att fakturorna är fel. Att vi INTE ska betala. Att dom ska ordna upp och räkna om allt.
Man säger att vi ska iiinte betala.
Vi får påminnelser.
Dom säger att strunta i det, ni ska inte batala. "Vi är snart klara med uträkningarna."
Vi får INKASSOKRAV!
Vi for fler felaktiga fakturor, dom kommer ju fan aldrig ikapp. Det är inte ens så att dom under tiden har ÄNDRAT avtalen till det rätta så att fortsatta fakturor blir OK, så att dom BARA behöver ändra dom första från i somras.
Det är inte så att vi är nåt jävla storföretag med 100 abonnemang. Det handlar om drygt 10 som ALLA ska lika avtal, två med surf-tillägg. Så enkelt. SÅ ENKELT!
Maken har det på sin mobil och där har det inte blivit problem än,peppar peppar ta i trä. Men det kan väl bero på att han inte försökt byta abonemang eller anmält flytt.
Jag hade optimal på min mobil, men de blev uppköpta av tele 2, då fick jag inte fortsätta mitt abonemang där. Så de skickade två kontantkort som plåster på såren. Det var ju snällt kan man tänka. Problemet är ju att de inte funkar i min telefon som är låst i abonemanget, som DE sagt upp. Låser de upp telefonen? "Nej det gör vi inte för du är låst i ett abonemang här"
Jag: men Ni har ju sagt upp det??
De" Ja men nu har du ju skrivit på abonemanget och då låser vi inte upp telefonen".
GHAAA vad jag kommer välja ett annat abonemang nästa gång.
Hemtelefonen är oxå tele 2...ser inte fram emot byte av det abonemanget...
Deras billiga priser är inte värt allt krångel och all huvudvärk.
Det finns ett ställe som heter konumentombudsmannen prova att ringa dom och se om företag får hålla på så här...iannat fall så kanske det sätter lite eld i röven på tele2 ?
Vilka jäkla tomtar!!!!!!
Men vad är det som ska ta sådan tid?? Jag har själv haft problem med dem som privarperson. Hoppas att det löser sig inom kort.
fördelen med ett ha en bra återförsäljare är att du slipper allt sådant trams. du behöver inte göra något mer än framföra vad du vill ha vad gjort och sen blir det löst.
Tele 2 verkar i alla fall inte ta kontakt via bloggen, det gör Telia. Har en helt egen kategori om detta.
Varför flyttar du inte bara över dina abonnemang till någon annan? Ring till exempel Telenor och berätta om det här och fråga hur lång tid det skulle ta för dom. Tar det mindre tid så byt bara.
Tele2 må vara billiga, men man får vad man betalar för. Jag skulle byta direkt om jag var du, det där är inte ens okej i mina öron! Fyra veckor.. HUR kan någonting sånt där ta fyra veckor? Min sambo arbetar på ett bredbandsföretag och när de ska koppla in nya kunder eller flytta abonnemangen gör de det samma dag om det bara finns tid över. Det enda man behöver göra är ju typ att knappa lite på en dator och skicka ut någon som installerar modemet osv. Fyra veckor, no way!
Dags att maila hon Michaela som skrev en kommentar till förra Tele2-inlägget?
Jag tycker att du ska kontakta Tele2 (föreslagsvis Michaela som skrev kommentaren då jag jobbat med henne under en period och vet att hon är riktigt kompetent) och ta bort den eventuella ångertid som finns kvar, vilket kan skynda på processen lite.
Det är ett tag sedan jag jobbade för Tele2, men ofta är det så att underleverantören Skanova (som äger kopparledningarna) inte "släpper in" bredbandet på den port i telefonstationen som är reserverad för kunden, och att det är det som dröjer. Det är alltså inte bara att "knappa på en dator" som någon uttryckte det.. tyvärr :)
Det där var nog en riktigt dålig förklaring, men jag hoppas du förstår hur jag menar :)
Håller med föregående talare. :-D
Men serru, nu har vi vattenkoppar här hemma. No can do. You are on your own.
Hade tele2 på fasta telefonen för ett antal år sedan. Flyttade till annan stad, sa upp telefonen.
Fyra-fem år senare kommer det en faktura på samtal som jag skulle ha ringt EFTER att jag flyttat på mitt gamla nr skickat till min nya adress. Jag ringde förstås och kundtjänst hävdade MKT bestämt att jag visst hade ringt från det abonnemanget dessa samtal från en telefon jag inte hade i en stad jag inte bodde i.
Efter hur många samtal och mkt bråk som helst så makulerade de den fakturan.
Undrar fortfarande vem som ringde dessa samtal.....
Sara: Det var med allra största sannolikhet just DU som hade ringt dessa samtal. Och att det var betalsamtal (typ rösta på Idol, ringa till Bingolotto eller Spåtanten Rosalinda). Alla sådanna samtal *kan komma* att debiteras i efterhand, eftersom de debiteras (Tele2 och andra aktörer så som Telia, Glocalnet, osv) via tredje part.
Samtal har rätt ett efterdebiteras i 6 månader. Men det var väl snällt av Tele 2 att bjuda dig på samtalen. :-)
Hej Mona,
Jag ser att du mejlat mig och vi kommer kolla upp din beställning och återkomma snarast till dig.
Med vänliga hälsningar
Michaela Lindell, Tele2
michaela.lindell@tele2.com
Fast alltså det där är trams, jag har jobbat som "problemsolver" på olika nivåer inom Telia and let me tell you att den där extratiden på tre veckor är traahaahaams.
Det enda som behövs är att en Eelacom, alternativt Elteltekniker pallrar sig ut till stationen och lägger på ett stycke koppar, kliar sig i röven och ler dumt så är det klart. Som i färdigt. Tre veckor mitt arsle. Både Telia och Tele2 har avtal med Relacom som gör att de går ut med tre dagars varsel.
Ställ krav och ärligt talat, prata för fan inte med kundtjänst ring växeln (hos telia är det 90100) och be att få prata med reklamationsavdelningen, alternativt kundrelationer, till skillnad från kundtjänst så har de lika faktiskt makt och de för dessutom statistik över sina fall vilket sen används som underlag för styrdokumenten för kundtjänst så att det faktiskt HÄNDER någonting.
Reklamationsavdelningen har hand om REKLAMATIONER.
Reklamation
Avsiktsförklaring avseende visst krav t ex i samband med fel i en vara. Kan även appliceras på tjänst.
Ett klagomål på att beställning tar längre tid än vad man som kund hade hoppats på (men inte tagit reda på hur fallet var) kan knappast räknas som en reklamation, och kommer därmed inte att hanteras på reklamationsavdelningen.
haha Tele2 rules vettu.
Skicka en kommentar