måndag 15 november 2010

När man får ett snuskigt erbjudande

Jag jobbade ju som bekant i helgen och när jag slet som värst i lördags så fick jag ett sms. Jag noterar att det är från ett nummer jag inte har inlagt i mobilen och förvånas lite över språket, men är så inne i att flytta tunga kartonger med filtar, att jag inte ödar någon tid på att analysera:

"Ska vi ses..hitta på nåt trevligt..söndagsbus?"

Väldigt förvånad så drar jag iväg ett sms i en paus:

"Vad sägs om att jag jobbar!"

"Ok, när slutar du?"

"Vad sägs om aldrig."

"Ses senare kanske. Är grymt sugen på att ses senare. Puss på rumpan."

Öhh. Här inser jag att något är fel. Jag känner ingen annan än min man som vill pussa på min rumpa...väl?

Jag har inte tid att bry mig och sliter vidare. Och glömmer bort det hela.

I morse noterar jag att jag fick ytterligare ett sms:

"Ska inte störa mer, tar bort ditt nummer."

Kan inte låta bli att kolla upp numret. Utan framgång.

"Vem är du?" Frågar jag.

"Skickar en bild. Tänkte om du känner igen mig. Hade ditt nr. Kanske fick det nån sen kväll. Vet ej men du kanske vill ta en fika vid Fridhemsplan. Alex"

"Alex my dear. Du messar en lyckligt gift kärring som aldrig är ute sena kvällar..."

"Fick du bilden?"

"Ehh, nä."

"Ok, skickar snart. Kanske kan bli din älskare."

"Amenellerhur!"

"Tolkar jag det som ett ja?"

"Tack för erbjudandet, men jag står över."

"Ack ack och åter ack. Mvh han som ville bli din toy boy."

Jag bara undrar en sak. VARFÖR händer sånt här bara mig?

32 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Hahaha... Förlåt att jag skrattar, Toyboy.... hahahaha...

Chrissan sa...

Gör som Här går man...skrattar gott.
Vem annars ska det hända om inte dig Mona? ;)

Emma sa...

Jag bara undrar en sak. Varför händer ALDRIG sånt mig?

MonasUniversum sa...

Emma: du kan få hans nummer: 0700-366958. Hälsa från mig...

Anonym sa...

Jag glömmer. Har jag berättat om killen som ringde på min dörr och frågade om jag visste om det bodde några singlar i närheten?

Nej, min vän, svarade jag. Här bor i princip bara pensionärer.

Är du singel, frågade han då. Och fick ett nej till svar (ja, jag ljög...må Gud förlåta mig).

Ungefär en halvtimme senare ringde det på dörren igen. Samma kille. Han undrade om jag hade ändrat mig.

Det hade jag inte.

/ Jessica

Förresten, har bommat igen comvidare och börjat på ny kula. Finns på den här adressen nu: http://personlighet.wordpress.com

MISS FURIE sa...

Haha, det var ju döskoj! Mera sånt...

Pillargontanten sa...

Ja, det kunde ju hänt mig?!
En egen Toyboy....
Hm, varför inte :)
Men det händer inte, finns inga här i skogen ;)

Singel i storstan sa...

Undrar också varför sånt där aldrig händer mig?

Pernilla sa...

Fy fan vad roligt!

NinaPX sa...

Hahaha, underbart!

Järnis sa...

Åh, fast nu har du väl för mycket att göra, men han kan alltid skicka till mig - så kan jag ha honom som ett tidsfördriv.

mimiamelie sa...

Börjar också undra varför såna saker bara händer dig...?! ;-)
Är dock inte avis... haha! Vad sa maken?

Malin J sa...

Här är en till som skrattar gott. Bara du Mona, det är bara du som råkar ut för sådana här tokigheter.
Helt jäkla underbart.
Nästa gång chefen är jobbig så har du ju argumentet klart. Du kan få en ny yngre man ;)
Eller så är det Chefen som skickat meddelandena för att kolla exakt hur illa han ligger till ;)

reneesfotoblogg sa...

Toyboys....då ska dom vara under 25, fortfarande formbara och mottagliga för dressyr.

Cicki sa...

Dog just av skratt, halvt liggande över tangentbordet. Synd du jobbar så mycket annars kanske det vore ett trevligt avbrott på lunchen eller nåt?......:-)

Ms Spider sa...

Det händer inte bara dig. Har hänt mig med. Och även en god vän till mig, fast han är en han. Och personen som började hela konversationen blev sur til sist.

Skumt.

Ibland tror jag de har slumptalsgenerator inkopplad och slumpar igenom vissa meddelanden till "random" nummer.

Karina sa...

Kan inte heller låta bli att skratta. Underbart Mona...ta det med en klackspark.
Men du bruden...du är grymt snygg och har alltid varit det :)

Kram i massor

Sus sa...

Nämen =)!

GudinnanT sa...

Nä det händer inte bara dig!

Jag fick liknade fast av en tjej för några veckor sen...fast jag tacka snällt nej till alla fina skamliga erbjudanden så gav hon sig inte! Fick bli rejält otrevlig innan hon sluta skicka och alla bilder radera jag innan jag ens öppna...misstänkte att jag inte va så intresserad av att se när bilder på nåns annans fiffi...

Anonym sa...

haha, jag tror inte det bara händer dig...men till skillnad från andra berättar du öppenhjärtligt om det....
M

Smilla sa...

Jag åt frukost och läste ett reportage om en kvinna. Tyckte att jag kände igen namnet på hennes blogg och det gjorde jag ju :)

Anonym sa...

Problemet ligger väl i att folk är förfega för att säga nej när någon ber om deras nummer och så drar de till med något istället.

Fräsigt sa...

HA HA HA. FAN VAD ROLIGT. Jag orkar inte. Inte klokt.

Matilda sa...

haha oh my god. Helt klart sjukaste grejen ever!

Amy sa...

Två frågor: skickade han bilden? Hur såg han ut? ;-)

MonasUniversum sa...

Näpp, det kom inget foto..

Smilla: Haha, se där ja. En helt riktig iaktagelse.=)

Finnpajsaren sa...

Hahaha. Hugg för fan! ;-)

Ketchupmamman sa...

Han kanske blir aktuell nu efter tomflasksincidenten?

En gång ringde en kille mig upprepade gånger. Han hade mina trosor sa han. Han ville träffas igen. Jag förklarade att han nog ringt fel. Tre samtal och 1,5 timme senare orkade jag inte mer. Jag höll med om att han ringt rätt, men förklarade att jag ville göra slut eftersom hans penis var för liten.

Sen ringde han inte igen.

Perny sa...

Jag har också råkat ut för sådana sms som var väldigt närgångna och när jag förklara de att jag var gift så blev han väldigt intresserad av att få bli min toy boy.

Undrar om det finns många killar där ute som går igång just på att få vara en gift kvinnas leksak.

Josefine sa...

En telefonförsäljare ringde och ville sälja el. Eftersom min el ingår i hyran så blev vårat samtal väldigt kort. jag tror att det var på 40 sekunder. Samma kväll ringer det en kille och presenterar sig och påstår att jag är skittrevlig och han inte kan sluta tänka på mig. jag fatar ju inget då jag naturligtvis har glömt bort de där 40 sekundrarna. han ville veta om jag var singel och om hur gammal jag var. Jag undrade om han tyckte att det var lägligt att ringa mig halv elva en kväll. hans svar var: "Men jag hittade dig inte på facebook".

Cicki sa...

Josefine: Det där är rätt läbbigt, att telefonförsäljare kan kolla upp en efteråt. Så långt har jag inte ens tänkt att de kan göra. Om jag vore som du skulle jag ta kontakt med hans företag och anmäla detta.

Ursäkta Mona, att jag lånade utrymme hos dig.

Josefine sa...

Cicki> jag tackar för omtanken. nu blev det bra men jag hade tänkt göra det om han fortsatt.