tisdag 9 november 2010

Att vara ute i god tid....ensam

Vi kör ju något som heter Matkomfort; man får asgod mat 4 dagar i veckan. Eller får och får, det kostar ju ett par väl värda kronor men till skillnad från alla andra på marknaden så är det här företaget överlägset.

Jag rasslar in på deras hemsida och får se att de har en nyårsmeny som man kan köpa. Locki locki:

"Meny
Jordärtskockssoppa med tryffel och halstrad pilgrimsmussla
Hummer med tomat, dragon och brandade på rökt lax
Oxfilé med vinterprimörer, toppmurklor, palsternackspuré och marsalasky
Ostar, bröd, valnötter, kalamataoliver, fikonmarmelad
Tryffelprovning, 5 tryfflar
Priset är 595 kronor per person plus 150 kronor per leverans"

Jag har ingen aning om vad jag ska göra på nyårsafton, men jag är så svårt sugen på den där menyn så jag funderar på att redan nu boka upp mig för den, och skita i att gå utanför dörren. Asså, kan man låta en meny styra ens förehavanden eller är det lite väl mycket vuxenpoäng på det?
 
Kanske snarare dum-i-hela-huvudet-poäng.

11 kommentarer:

GudinnanT sa...

Å va snäll du är...får lilla jag komma hem till dig på nyår!

NinaPX sa...

Hahaha, såg också den och för en nano-sekund så tyckte jag nästan att det är lite trist att vi ska vara i Thailand då! Seriöst?!

Järnis sa...

Men åh. Klart ni kan ha en mysig middag på nyår.

Det lät skitgott!!!

Smultronblomman sa...

Skulle inte tveka en sekund om denna möjlighet fanns på mina breddgrader! Go for it, bäjbi!!

Kattis. sa...

ohhh finns dom i finland månne... jag vill ha!

Anonym sa...

Beställde deras nyårsmeny i fjol och lyckades lura med mig några vänner på matlagningspartyt (ja, eller dricka skumpa och njuta av att maten snudd på lagar sig själv, då). Det var sååå gott! Som väntat.
Vinpaketet till var också kanon!

Ketchupmamman sa...

Himla många grönsaker i det där paketet tycker jag. Men man kan nog pilla ut lite godbitar därifrån.

✿Ewa sa...

Haha! Fick precis samma tanke som du. Låter inte helt fel...

Kerstin sa...

Åh, vad det låter gott! Levererar de till Dalarna tro?

/Despo småbarnsmamma som vet att hon med 100% säkerhet sitter hemma med barnen (och den snygga frun iofs) på nyår...

absolutjohan sa...

Jag hade kört på det och stannat inne hela kvällen.

Jupp sa...

Måste man inte laga det själv? Jag vet då med säkerhet att jag skulle fixa till att förstöra hela den måltiden genom att bränna lite för mycket på oxfilen och få vissa saker råa i mitten. Det är det då inte värt.