lördag 27 november 2010

It´s all about goodie bags....och sömn

Efter middag med alla föräldrar i klassen, så kommer in till stan igen för att vara med vid förhandsvisningen av Mikael Håfströms "Shanghai" med John Cusack.
Nämen hoppsan, TVÅ goodie bags råkade visst hamna i min hand. Än så länge har jag ingen aning vad som är i.


Så bra att salongens absolut längste man satte sig framför mig.

Filmen börjar och det är tydligen kutym att på såna här förhandsvisningar (just nu pågår ju Stockholms Filmfestival) så är filmerna inte textade. Man kan säga att det var fredag, man kan säga att kärringen var för trött för att hänga med i den engelskspråkiga konversationen, så man kan säga att filmens två timmar framstod som 20 minuter....eftersom kärringen sov.

Hem och dö i sängen. Tillsammans med maken, som..hrmpf..också visst hade sovit. Så det här med ligga lugn och ro var ju bara att glömma.

Upp i ottan och hälla ut innehållet i goodie bagsen.

Well, nu har jag sesamfröolja, sweet and sour-sås, ansiktsrengöring för män, kräm för kvinnor, parfym för kvinnor, lite annat krafs och nåt kulturellt skit i pappersform, som jag inte ens orkar öppna.

Hur som så var kvällen rolig, så mycket på en gång att jag i morse trodde det var söndag. Herregud, en hel dag extra bara så där!

Nu hem till Finfrun här borta i finhooden för lite finfrukost och byhåleskvaller.

3 kommentarer:

Lola sa...

Men åhhh Mona, har du köpt dig ett par svarta boots oxå?
Sååååå snygga!!!
Kram

Mita sa...

Jag dööör om jag inte får se en helbild på coolaste bootsen!!!!

Anonym sa...

Var på Martinshop och skaffade en egen liten goodie bag idag ;)