tisdag 9 november 2010

När man inte är for real

Idag satt jag på kontoret i 12 timmar. Eller satt förresten; jag sprang mellan skrivbordsjobb och packa ordrar på lagret. 1,3 ton smide måste ut till återförsäljarna (butikerna) fort som f-n. Jag har så sjukt mycket att göra, och när det började närma sig hemgång och jag såg vinterstormen utanför fönstret, så satt jag på fullt allvar och tänkte:

"om jag tog hit sängskåpet (från mitt andra kontor i Bromma...som by the way måste tömmas och flyttas över till det nya inom kort..pust och stön) så skulle man ju faktiskt kunna sova här. Värden sa ju att det finns dusch i källaren och jag ska ju ändå vara här vid 6-7 på morgnarna.."

Men seriöst. Har jag sagt att det ekar mellan öronen?

6 kommentarer:

GudinnanT sa...

Du det där va fan en bra ide!

MonasUniversum sa...

Mmm, och det värsta är att jag nog tycker att det är en asbra idé i alla fall. Whats the point att åka hem liksom.

MiaMaria sa...

Vi var flera som funderade på samma sak på mitt jobb i eftermiddags, om vi sov på jobbet skulle vi slippa att åka fram och tillbaka. Vi jobbar hela tiden ändå. Familjen kunde komma förbi och fika så man fick träffa dem lite också. Kanske lite för mycket jobb just nu...

GudinnanT sa...

Du tanken om att bädda ner mig i en ledig cell över dan/natten har åxå slagit mig...

Lix matte sa...

Vår chef var så snäll att han gjorde ordning ett vilrum åt oss. Supermys! Och eftersom det var vd-sekreteraren som handlade till rummet så fick vi ju självklart en stor grön mjukisgroda som sällis därinne haha!
Sov gott :)

Anonym sa...

Varför inte anställa en person till på halvtid som kan hjälpa dig LITE i alla fall..??