onsdag 10 november 2010

När det blir fel i mail

För 108 år sen så jobbade jag på Sveriges näst största inkassobolag...i sisådär 10 år. Mycket bra företag. Sista åren startade jag upp ett så kallat Call Center. Dit alla som är skyldiga stålingar ringer. I mina arbetsuppgifter ingick det att anställa personal.

Bland annat så anställde jag en lite söt pojkvasker med farlig glimt i ögat. Jag var tant upptagen redan då, så att hålla på med flirt var inte riktigt min grej.

Nu måste jag anlita företagets tjänster då jag har en massa kunder som inte betalar i tid. Idag får jag ett mail, som bl a innehåller denna rad:
"Här kommer ett mail från den du en gång i tiden anställde!"
Givetvis var det nämnda lilla raring, som borde ha passerat 30-sträcket vid det här laget tycker jag väl.

Jag svarar och skriver bl a;
"Men bäbisen, hallååå! Ehh, så kanske man inte ska skriva..."

Vi mailkonverserar en stund och jag kommer plötsligt på att jag är inbjuden till företagets Öppna Hus i morgon, så utan att tänka mig för så avslutar jag mitt sista mail med;
"Jag tror att jag kommer i morgon. Och kollar om du har vuxit till dig."

Jag hinner trycka på Sänd innan jag kommer på hur det låter.
Hans svar är snabbt: "Låter bra!"

Herregud, det var ju inte alls så jag menade.
Jag undrar om maken kommer släppa ut mig ur huset.

12 kommentarer:

Filippa sa...

*skrattar* Ja, ungefär så där brukar jag också hålla på. Det är inte alltid så diplomatiskt korrekt men va 17, kan man roa någon så är det väl bra ?

Eva sa...

Bra jobbat tant! Men du... lite oskyldigt flirtande mår man bara bra av. ;-)

Ebba G sa...

Men du... varför tror du att han uppfattade det du uppenbarligen tänkte??? Jag menar.... du är väl kanske lite väl mogen för en liten trettiårig pojkslyngel.... eller?
:))

Anonym sa...

Oroa dig inte. Man får anstränga sig för att hitta undertoner i den mailkonversationen. :)

Smultronblomman sa...

Även småpojkar växer upp till stiliga män..... *blink, blink*
Man kan ju tillåta sig bli frestad men man äter hemma.....

Anna (Sundsvall/Nockeby) sa...

Väntar spänt på en fortsättning!

Ting sa...

Hehe, så du har en dejt imorrn.
Jo jag tackar jag!

Anonym sa...

Håller helt och hållet med Eva, flörta på du bara. Bra för blodomloppet. :-)

Minkamera sa...

Ta bild på honom till bloggen!

MonasUniversum sa...

Minkamera: Haha, det ska jag tamejfan göra, om han inte protesterar!

Anonym sa...

Okej, nu måste jag bjuda på ett mejl jag skickade till en av våra största kunder igår...tänk att en enda liten saknad bokstav kan göra hela mejlet till något annat....och VARFÖR var jag tvungen att använda ordet "snabbis" i nästa mening? Here it goes:

Tjena igen,
jag har suttit med inloggat läge och också ollat en gnutta på promoytorbudskap. Har du tid att träffa mig en snabbis och gå igenom att vi är på samma planet? Till exempel i morgon kl 11:30? Eller på torsdag kl 9?
/Carin

Fisken sa...

*skrattar hejdlöst åt Carin*
Well jag tror att flirtande är bra. Din man drar ju fördelarna om du kommer hem glad och pilsk väl?