söndag 7 november 2010

När man inte kan vara rolig på ett tag

Min allra bästa vän kommer från Las Vegas, och ni som känner mig vet att det också är mitt andra hem. (Nä, jag gamblar ytterst sällan, det finns annat där.) Vännen och jag har en tradition att åka dit vartannat år och vi skulle åka nu i oktober-november, men då min arbetssituation är så pressad så har vi inte kunnat boka resan. Vi bestämde därför nyligen att vi skulle åka efter årsskiftet i stället. För mig, som har längtat så oerhört efter att få åka dit just nu, så blev beslutet tungt. Jag hade behövt komma härifrån ett tag.

Jag tillbringade helgen hos min vän när vi igår fick vi det fasansfulla beskedet att hennes mamma helt plötsligt avlidit hemma i USA. En underbar mamma som jag har kommit att lära känna mycket väl under årens lopp. Chocken för alla oss, men främst för vännen, är obeskrivbar, men jag är oerhört tacksam över att jag var hos henne då beskedet kom. Den reaktionen önskar jag ingen.

Med makens fulla support så är jag därför på väg till Las Vegas på en resa jag inte trodde jag skulle behöva få göra på många år. Jag tror att jag vilar en stund från bloggen och hoppas att ni inte försvinner från mig. Och jag säger redan nu tack för ert stöd. Min blogg = ni, betyder oerhört mycket för mig.

Å andra sidan så är mitt sätt att överleva sådana här saker, att trä på mig clownfejset, så tyck inte att jag är känslokall om jag dyker upp som som gubben i lådan med min sjuka vardag/värld.
Förlåt.

In memorian;
Bonnie Fish
1945-12-11--2010-11-06
I will miss you BonBon


104 kommentarer:

wettexvarlden sa...

KRAM.

tizzie sa...

Vi försvinner inte ..
Tänker på dej o din vän..

Osloskånskan sa...

Tungt. Men din vän hade helt säker velat att du ska LEVA. Och skratta. Även i de tunga stunderna.

Åsa i Uppsala sa...

Du kommer att orka. Du kommer att vara ett stöd för din vän. Du kommer tillbaka. Vi väntar. KRAM.

Isabelle sa...

Vi finns här. Ta all den tid du behöver. Och det är mer tid än du tror om jag känner dig rätt.
Ta hand om dig, landa, andas. Stora omtankeskramar. Även en extra omtanke till din vän.

I min värld sa...

en stor kram till dig o din vän. Ha en så bra resa du kan och jag skulle tro att alla finns här när du kommer tillbaks

Amy sa...

Jag ska ingenstans. En stor kram på dig. Ta hand om din vän nu....

Singelmamman sa...

Hörde det av Sus. Tragiskt. Men vänner försvinner inte bara för att man inte orkar eller hinner höra av sig på ett tag. Ta hand om din vän nu. Och dig själv.

Helena m. 4 sa...

Ta hand om er !

Anonym sa...

En kram till er båda. Ta hand om er. //Gina

annika sa...

Vi väntar. Du har mycket viktigare saker för dig just nu. Kram!

NinaPX sa...

Styrkekram till er båda, ta hand dig själv och väninnan. Vi finns ju kvar!

Cicki sa...

Även om det är av en mycket sorglig orsak som gör att du kommer iväg, så tror jag du behöver den här resan väldigt mycket. Även om jag sällan kommenterar, så läser jag varje inlägg. Jag har varit väldigt orolig för dig och din orimliga arbetsbörda. Ta hand om dig och din väninna nu. Kram

markattan sa...

All kärlek till dig och din väninna!

Nica sa...

Jag är här. Ingen fara. Och tackla din sorg på ditt sätt. Inga sätt är dåliga.
Tänker på din vän, hennes familj och dig i dag.

GudinnanT sa...

Mitt hjärta värker med dig och din vän.
Förlorade ju min pappa i somras väldigt hastigt så jag vet vilken väg ni är på väg in på.
Ingenting i sorgen är värd så mycket som omsorgen från vänner och bekanta (räknar ju oss läsare här på bloggen som vän bekanta)
Och när jag säger att ingen av oss kommer försvinna bara för att du åker bort och stöttar din vän under en sån här svår tid. Tror jag inte att jag ljuger. Vi kommer med all säkerhet då och då dyka in och kolla läget och lämna ett par ord fast du inte har ork att höra av dig.
Vi vet ju att du har nåt väldigt viktigt för dig så vi är inte dom som är dom och försvinner för det.

Nu ser du till att tänka på dig själv och din vän och hennes familj och släpp oss för ett tag lugn vi tröttnar inte så lätt vi är ett tåligt slag vi Mona fan!

Anonym sa...

Ta hand om dig och din vän!!
Jag finns kvar när du orkar ta nya tag.

Unknown sa...

Vi finns här!
Ta hand om dig och din vän nu.
PS. Passa på att besöka Tiffanys.
Kram

Fröken Finemang sa...

Beklagar sorgen.
Ta hand om er, känn vårt stöd.
Kram!

Minkamera sa...

Åhhh synd :-((( Men jag hoppas får några goda stunder i LV också.

mikaela sa...

Kramar till er och jag beklagar verkligen sorgen.
Vi finns alla här när du dyker upp igen.

Lina sa...

Fy så sorgligt, jag beklagar sorgen!
Kram!

Kattis sa...

Jag beklagar sorgen.

Men framför allt så ska du veta att vi som läser din blogg gör det oavsett hur ofta du uppdaterar.
I såna här lägen får man lägga ner allt annat och bara vara där man är och behövs mer.

Anonym sa...

Stor kram till dig och din vännina. Ta hand om dig och vänninan nu. Jag lovar att jag kommer finnas kvar när du orkar blogga igen. För din blogg är den bästa som finns...även dagar när du tycker att du är tråkig!

Kram från Linda

Ting sa...

Klart vi finns kvar.
Ta om dig och vännen nu!
Stor kram från Ting

Malin J sa...

Vi försvinner ingenstans. Kram på dig.

Jupp sa...

R.I.P Mrs Bonnie Fish.

Kram Mona!

Anonym sa...

Ta den tid du behöver Mona. Ta hand om dig och din vän, det är det viktigaste nu. Vi e kvar när du kommer tillbaka. Så lätt blir du inte av med oss trogna läsare ;)
Kämpa på.
// Fia

Dehäreja sa...

Ta väl hand om dig och din vän. När du kommer tillbaka är jag kvar, såklart....

Tänker på er!

Silverscreen sa...

Som flera sagt, vi finns kvar. Ta hand om dig själv och din vän. Kram!

Anonym sa...

"Vänner är som stjärnor.
Det är inte alltid man ser dom-
men man vet att dom finns där".

STOR Kram!
Majso

Ewa sa...

Ta hand om er! Vi försvinner inte.

Helene sa...

Var rädd om och ta hand om dig själv din familj och din vän. Att uppdatera en blogg är inte vad du ska tänka på nu även om den är en ventil. Vi finns kvar i vått och torrt.

Ljung sa...

Ingen kommer försvinna från din blogg bara för att du behöver tid och sörja & stödja din vän.

Ta den tid som behövs... och återkom med nya krafter.

kram

Johanna sa...

Usch vad jobbigt. Lycka till. Kram.

Laila sa...

Ne-ej!
Inte en till människa som dör alldels för tidigt! Min mamma var två år äldre när hon nu dog i september.
Mina tankar finns hos er alla ♥

Självklart kan du ta en paus gumman! Det får man när det blir så upp och ner. Dessutom kan clownwen inom en rädda en många gånger i svåra stunder... Men humor kommer man långt.

Sus sa...

Tack för att du hörde av dig och berättade. Jag hade blivit orolig annars.
Kram!

Eva sa...

En stor och varm kram till dig och din vän.

Nina sa...

Ägna tiden åt din vän och dig själv. Vi finns här när du orkar igen.
KRAM

Humlan sa...

Kramar! Ta hand om dig och din vän och var rädda om er!

Kia sa...

Varm kram

Anonym sa...

livet är knäppt

Cecilia N sa...

Jag upprepar vad de andra redan sagt:
Så sorgligt för din väninna, hennes familj och för dig.
Bra att du släpper blogg och jobb och far över nu.

Varma tankar till er alla.

Miss 80's sa...

Nej, så outsäglig ledsamt ... Mina varmaste tankar till både dig och din väninna! Ta hand om dig/er och ta den tid du behöver.

Kramar

Miss 80's (före detta Gabriella)

Miss 80's sa...

Outsägligt. Men vem f**en bryr sig om trötta tangentbordsslintanden nu ...

Malin sa...

Du är verkligen en sann vän som åkare med bästaste vännen till Vegas som stöd. Ge W en stor kram från mig och hoppas allt blir fint när ni kommer fram.

MISS FURIE sa...

Åhhh, vilket jobbigt besked. Tänker på dig vännen. Extra jobbigt eftersom du stod henne så nära. *Kramar om*

MiaA sa...

Åh, jag är ledsen för din (och din väns!) skull. Ta så lång paus du behöver - ingen här har ngnstans att vara ändå ;)
Kommer titta in mest varje dag av gammal vana och ingen blir gladare än jag när du poppat tillbaka igen.

Ta hand om dig!
Kram

Anonym sa...

Men fy va tråkigt! Så hemskt för din väninna att vara så långt borta när man bara vill vara nära - tur att du kan vara där för henne!

tigerlilja sa...

Du är absolut INTE känslokall. Du visar ett varmt hjärta. Ta hand om varandra den tid ni behöver.

hanni P sa...

Jag är kvar och går ingenstans. Tänker på dig och de dina. Ta hand om er!

FIa sa...

Tänker på er. Beklagar sorgen. *tröstkramar*

mimiamelie sa...

En varm kram till både dig, vännen och andra drabbade!
Skit i oss, vi finns alltid kvar!

Åsa sa...

Kram, ta hand om dej. Jag tänker på dej och din vän.

Catharina sa...

Åh, stackars stackars din kompis som var så långt borta när det hände!! F*n!! Mammor som dör är inte roligt.

Hoppas det ändå blir en bra resa. Gråt mycket, men skratta också och minns din väns mamma med glädje! Livet går vidare.

Kram Catharina

Frida sa...

Så otroligt svårt. Hemskt.

Känslokall är ett ord du aldrig någonsin kommer att förknippad med här på bloggen.

Tur att hon har just dig.

Stor kram.

Anonym sa...

We'll be here.

//Brippan

Mimmi sa...

Ta hand om dig och din vän! Hon kan vara glad som har en vän som du.
Hoppas att ni trots allt kan unna er lite trevligt på resan. *Kram*

Julia sa...

ta vara på dig och dina nära och kära. All min energi till dig mitt i allt hemskt. Tänker på dig och din vän.
Och alla vi finns kvar när du kommer tbx då du är redo.
Kram

B sa...

Här kommer en anonym kram.

Rijo sa...

Vi stannar här, och du och din vän gör det ni behöver göra. Kram till er..

Tanja sa...

Vi väntar på dig, ta hand om din vän och dig själv!

Kram Tanja

Anna sa...

Beklagar sorgen & instämmer i övriga skrivare... Vi finns kvar när du är tillbaka!

Eva sa...

Jag blir så ledsen för er skull. Vilken tur att du fanns vid hennes sida när beskedet kom... Hälsa W och beklaga från mig. Ta hand om er.

Kramar till er båda.

Anonym sa...

Kommer sakna dig,va rädd om dig over däär...(och du jag var vaken och hade gått upp...och hade dukat m "lördagsteet" som just denna vecka blev "söndagsteet"men jag somna om i soffan medans jag väntade...stor kram till dig och ta hand om dig!

Pillargontanten sa...

Vi är kvar, som små tappra soldater finns vi här, väntandes vid din blogg:)
Kram på dig!

Monika sa...

Såklart väntar vi. Nu är det fokus på din vän som gäller för din del. Hon kan skatta sig lycklig som har en så fantastisk vän som du.
Kram.

pangis sa...

Vad säger man, din vän har en mycket fin vän i dig Mona (och det är säkert ömesesidigt)Trist att ni behöver resa dit pga det som skett. Självklart orkar man inte vara rolig i en sådan situation. Må så bra ni kan så finns vi garanterat kvar när du är tillbaks igen.

Tina Johansson sa...

...jag finns kvar... sänder varma kramar till dig och din vän. Var rädda om varandra.

Chrissan sa...

Kram till dig och din vän Mona.
Ta hand om varandra.

Ofelia sa...

Beklagar sorgen.
Ta hand om dig o din vän.

Stor kram!

/Ofelia

Anonym sa...

Tänker på er. Stora kramar!

Petra sa...

Kom när du orkar. Vi är här. Kram

Ellinore sa...

Jag väntar och går ingen stans. Du är BÄST! kram

Malde sa...

Stora och varma kramar till dig, Vännen. Tänker på dig och din vän.

Självklart kommer jag inte att släppa dig, även om du inte skriver i bloggen på ett tag. Och självklart måste man få skratta mitt i allt ibland. Själv tänker jag ofta på en del av en monolog med Martin Ljung. Skojten, ca 2+3 05n4ter från slutet, om glasögon med BH.

Många kramar till, Vännen!

Anonym sa...

Ibland stannar världen upp ett tag och plötsligt ser man allt på ett nytt sätt. Det är ledsamt och sorgligt när något sånt här händer. Man behöver tid att tänka och tid att vara tillsammans. När man kommer tillbaka är man troligen samma person som man var innan, men med en ny erfarenhet med sig i bagaget.Gråt och skratt kan gå hand i hand utan att det måste vara fel.
Många kramar och var den du är!

Anonym sa...

Sköt om er och ta hand om er! Jag skickar ett meddelande till dig på facebook. kram LiSe

jenny sa...

Skickar en styrke kram

Fräsigt sa...

Varma tankar och en varm kram!

Camilla sa...

Beklagar sorgen. Precis som många andra sagt så försvinner vi inte. Kram

Madeleine sa...

Vi finns kvar. Åk, och ta hand om dig och din vän. Kramar.

Anonym sa...

Styrketankar till er...

Anna,

Lee sa...

Kram Mona!

Stina sa...

Kram.

Jag vill jag kan... sa...

Så förfärligt... Tänker på er! När du är redo sen kommer vi finnas kvar.

Karina sa...

Ta väl hand om er.
Kram i massor

Josefine sa...

Du behöver inte be om ursäkt. Ta nu hand om er. Framför allt, ta den tid du behöver och hantera det på det sättet som passar bäst för dig. Kram

Mahlin78 sa...

Beklagar sorgen! Take your time!

Ms Spider sa...

Men herre Gud, folk yngre än min lilla mamma ska verkligen inte då och dö! Kram Mona, vi finns kvar, och tack för påminnelsen, när jag kommer hem till Tyskland är det jag som ringer lilla mamma!!!

Anonym sa...

Kram Mona!!

*väntar troget*

Ladybug sa...

Varma tankar och en kram

Häxan sa...

Klart vi väntar. Det viktigaste är att du är ett stort stöd för din vän. Så tragiskt och vad lite vi vet om livet. Jag är säker på att du gör det bästa av situationen. KRAM till dig och din vän.

Hillevi sa...

Djup sympati och medkänsla till din vän och dig. Ta hand om er. Kram.

Emma sa...

Som alla sagt vi finns kvar och jag tror att även om det inte är en trevlig orsak att resa så behöver du den ibland så behöver man nått som får en att ta en paus även om man skulle hoppas att det var något mindre hemskt. Kram och ta hand om dig och din vän <3

Finnpajsaren sa...

Vännen... Ibland vänder livet blad allt för fort.
Många kramar kommer här (från en riktig vän).

cruella sa...

Näe, vad tråkigt. Men fint att du kan följa med och stötta din vän.

Elin - Bondmora sa...

Stor kram till din bästa vän och dig!!

Monica sa...

Kram på dig och så skönt att ni har varandra ♥

Anonym sa...

Styrkekramar till er alla <3 / Lotta

Erika sa...

Kram, ta hand m dig och din vänn. Vi finns kvar när du är redo.

Carina sa...

Vilken helg för er, ni som skulle ha roligt. Ta hand om er och härlsa W att jag tänker på henne, å dig med såklart;)

Kram Carina

lenislenis sa...

Kram!

Kristiina sa...

Beklagar sorgen.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Du är inte skyldig oss någonting. Vi betalar inte för att läsa och du är inte tvungen att leverera, kom ihåg det. Vill du skoja och skriva om livets små händelser så är det upp till dig, det är din din blogg, du bestämmer.

Kram, Kristiina

Anonym sa...

I have be familiar with a only one of the articles on your website in the present circumstances, and I definitely like your fashionableness of blogging. I added it to my favorites net page list and will be checking assist soon. Please contain out my orientation as approvingly and fail me conscious what you think. Thanks.