tisdag 2 november 2010

När man tjafsar med en störig 7-åring

I helgen ska jag och talibanen ut till bästa vännen i skärgården. Talibanen har tjatat hål i huvudet på mig i månader om att vi måste dit, men jag är en loser som inte fått häcken ur vagnen förrän nu.

"Mamma, jag kan inte vänta, det är flera år sen vi var där!

"Nä, vi var där i somras."

"Nej, det var vi inte alls."

"Honey, vi VAR där i somras!"

"Mamma, du är gammal, jag är 7 år och min hjärna kommer ihåg bättre. Vi var INTE där i somras."

"Men skärp dig! Vi var där i somras men det är så länge sen så du minns inte."

"Jag minns visst att vi inte var där mamma. Jag har inte varit där när jag varit 7 år."

"Nej, det var strax innan du fyllde sju. Sluta och tjafsa nu."

Mutter:

"Du har faktiskt fel. Jag skulle komma ihåg det. Du glömmer saker hela tiden men inte jag. Du glömde att hämta mig i tid förra veckan."

Ehh. Är det någon som tvivlar på att jag kommer få problem när hon äntrar tonåren?

10 kommentarer:

Karina sa...

Du vänta tills hon är mellan 15 och 17 ;)

Kram i massor

p.s ringer dig i dagarna...okej ?

Helena m. 4 sa...

Äpplet och trädet Mona...
he he he...

Anonym sa...

Men Gud. VEM är hon lik?//Sus

Dubbelörn sa...

Bästa störiga Talibanen, hon kommer att bli super som tonåring...

Sometimes you get more than you whish for... *gapskrattar*

Anonym sa...

Haha, grattis.

Hurryville sa...

Det är ngnstans här man börjar ångra att man någonsin lärde dem prata...

Karin sa...

Har du inte bildbevis??? =)

Mr Lee sa...

Ser redan liknande tendenser hos vår 2-åriga Terrorist...

/gooner sa...

Typ.

MonasUniversum sa...

Ni är bajskorvar allihopa!