onsdag 3 november 2010

I can´t move

Jag har aldrig i hela mitt liv lyft och släpat så mycket som idag. Dagen börjar dessutom med att jag vaknar 03.20 och har panik över några stora industrihyllsektioner som skall monteras ned och fraktas från Nyköping till Stockholm. Kommer de att passa i nya lokalen? Vad fan gör jag om de inte passar. Just det ja, dom är ju för höga..det visste vi ju..okey, då måste vi fixa en vinkelslip och såga av dem. Men när? Där nere eller i Stockholm?

Klockan noll tre tjugo. Amen fatta dåren. Och jävla jävla sömnskittabletter. Måste ringa husläkaren och be om Stillnoct, så får jag ta dom på natten istället. Måste få sova. Är så satans trött på att inte få sova.

Jobbar som en babian hela dagen. Bär så mycket tunga saker att det är ett under att gäddhänget fortfarande är kvar.

Äntligen på väg hem. Men resan som brukar ta en timme tar ganska exakt två timmar för att nån jävla dåre krockat på Tranebergsbron. Jag var tre sekunder från att ställa bilen och gå hem.

Nu halvligger jag i soffan och är komatiserad. Har ingen som helst aning om hur jag ska ta mig upp till sängen. Vartenda ben värker och jag vill bara sova. Har fått en Stillnoct av en kompis, som jag redan har lagt på nattduksbordet..intill ett glas vatten. Det gäller att var förberedd när jag vaknar vid 4-rycket.  My Lord som jag ska sova.

Men jag ärligt talat inte hur f-n jag ska ta mig till sängen.

Och när ska blogglusten komma tillbaka?

12 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Vissa dagar ska du svänga av vid Slagsta, strax efter Botkyrka, åka över vattnet till Ekerö och glida hem mot Bromma utan köer...
Sov så gott !
*håller tummarna som f--n *

Nattugglan sa...

Stilnoct är bra grejer! Den räddade mig när jag var redo att kasta mig framför en bil för att få sova. Bli inte förvånad om du får hallucinationer bara...

Kattis. sa...

Kän ingen press över att få tillbaka blogglusten gulle. Vi finns kvar ändå :D

Anonym sa...

still noct, hahahaha, det var riktigt kul ju

Bitten sa...

Men är du still knocked?
Stilnoct heter tabletterna.
Apropå språkkurs ...

Anonym sa...

Nån dåre som krockat.... Har du ens en aning om hur den människan mår idag? Jag tror knappast att människan gjorde det med flit.

Åsa sa...

jag ska vara en sådan där dålig mor jag och lämna mitt barn på dagis och sedan gå hem och sova... sovtorsdag tyckte jagd et stod i almanackan ;)

Anonym sa...

Tipsar dig om att inte ta Stilnoct kl 4 på morgonen om du vill vakna och gå upp några timmar senare...

Karina sa...

Mona vännen...jag jobbar tre nätter på raken från och med inatt. Ring mig när du vaknar så kan vi tjôta lite :)))

Har lite att säga damen ;)

Kram

pangis sa...

Du vet det säkert själv redan men du behöver semester. Du har kört stenhårt under en mycket längre period och då kommer sömnproblemen som ett brev på posten. Dina sömnhormoner är helt ute ur balans. Hoppas verkligen att du får lite ledighet innan du kör huvudet rätt in i väggen! Var rädd om dig Mona!

Hälsar Pangis

Mona sa...

Men du...jag ska ta ett snack med maken så byter vi familj ett par veckor ändå.
Jag jobbar ju bara nätter och är van att inte sova.
Dessutom är min hjärna understimulerad har jag fått veta, och jag längtar efter att jobba häcken av mig :-)

Jag ligger alltid på min spikmatta när jag har svårt att somna.
Gör ont som satan när man vaknar på den efter ett par timmar och ska ta bort den, men sen somnar man som en liten gris igen.

Sköt om dig.

Cecilia N sa...

Jag är böjd åt samma håll som Pangis.

Gör en älgmanöver och missa väggen.