tisdagen den 30:e november 2010

DHL, ni kan dö långsamt!

Okey, det här är mitt sista inlägg om SKITFÖRETAGET DHL.

Två personer på DHL har hört av sig till oss: den första när han läste mitt första blogginlägg. Han var inte ens inblandad men fixade en sak till mig. (Tack Thomas)

Den andra personen hör av sig idag. Förmodligen är det hennes första arbetsvecka på DHL och hon har därmed inte hunnit bli förstörd.

Som av en händelse upptäcker hon att 8 kollin, som skall till Norge, sitter fast i Jönköping. ÅTTA paket! Och då kan man ju tro att vi skickade dem samma dag, men nej då. De är skickade olika datum mellan den 4 november och den 19 november, och nån JÄVLA inkompetent klåpare på deras terminal i Rosersberg har slarvat bort våra tullpapper.

Vi blir ombedda att faxa alla våra fakturakopior men eftersom TELE2 inte har hunnit kopplat in vårt faxnummer ännu, så måste jag dra hem och faxa hemifrån. Innan jag gör det så ringer både jag och chefen, från varsin telefon, till DHL för att prata med nån chef.

Men det där jävla skitföretaget är mycket noga med två saker: aldrig någonsin lämna ut telefonnummer och ha så många chefer som möjligt, så att ingen jävel vet vem dom ska koppla samtalet till.

Man ber alltså specifikt om en CHÄÄÄF, de låtsas koppla en till någon, men när det kommer till kritan, när man börjar hosta om kompensation, ja då heter det plötsligt att "såna beslut kan inte jag fatta".

Så varor för bortåt 100.000 kr sitter på en pissterminal i Jönköping. Julvaror. Som kunderna med all säkerhet inte kommer hinna sälja = returnera = vi måste kreditera.

Vi spenderar närmare en halv miljon om året på DHL och det är möjligt att vi anses vara en skitkund, men nu är jag så förbannad att inte ens är trevlig när jag pratar med dem.

Och det är ju synd att man inte är kriminell för då hade jag sprängt varenda DHL-byggnad i Sverige.

Ni kan fara åt helvete. I morgon kl 10.00 har jag en date med Thomas på Schenker.

22 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Där fick de veta att de lever! På dem bara!
Bäd njeuss!!

Sus sa...

Du, ta med 3butiken i Gävle på skjutaavlistan.

Martina sa...

Och Tele2 står välförtjänt också på listan över företag som inte förstår att kunden har rätt att få det som kunden betalar för.

Rosa sa...

Har
du
pratat
med
Thomas
Svensson

DHL??!!
Det är "vår" kontaktperson där, if u remember....

Rosa sa...

*gilla Martinas kommentar*

GudinnanT sa...

Okej biter mig väldigt hårt i tungan...
oj oj

Men på dom bara!

Malin J sa...

Vilket jävla skitföretag!!
Tycker absolut att ni ska ha ersättning ifrån dem för förlorad inkomst samt sveda och värk. Helt jävla sjukt. Finns det ingen högre instans man kan anmäla dem till?
Du gör helt rätt som byter fraktbolag. Ska jag frakta något så kommer jag aldrig i livet anlita dem.
Jisses. Hur är det ens möjligt att göra så många misstag så många ggr?

Tele2 och 3butikerna/försäljarna står inte presis högt upp på listan över kundvänliga företag de heller. Saknar Sverker i Plus. Han hade gjort slarsylta av dem i sitt program.
"Ska det vara på det viset? Va? Ska det? Ni har ju gjort fel gentemot kunden!Håller ni inte med om det?Ska det vara så? "

MonasUniversum sa...

Rosa: Det var ju Thomas som ringde förra gången. Han kan inte hjälpa oss men höll med om att de ansvariga var inkompententa idioter. Däremot fixade han en annan sak åt oss.

Anonym sa...

F-n inte klokt alltså! Men finns det ingen slags garanti för er som kunder? Jag vet inte hur DHL funkar (eller snarare INTE funkar), men nog måste det väl finnas nån typ av garanti för deras kunder?
/Småländskan

Anonym sa...

Sverige har blivit laglöst land när det gäller just lagar...kolla typ Byggfällan,Fuskbyggarna...om du inte får dina fakturor betalda...inte får din lön...man tror man får rätt,man får hjälp...men man får ingenting,du kan bete dig som ett praktarsle och du sitter säker...INGENTING händer..och INGEN gör något.suck!!

Finnpajsaren sa...

Vet hut DHL!

NinaPX sa...

Du, vi får väl hoppas att Schenker inte läser här - annars har du ju rätt taskigt förhandlingsläge imorgon. ;-)

Lycka till med byte av leverantör och se för f-n till att få ersättning från DHL för förlorad inkomst. Må gott!

Anonym sa...

Det finns ett bra tranportföretag för Norge transport som heter Toten Transport. Kan rekommenderas.
Vi har Schenker annars och de är inte heller direkt felfria. /Annica

Kattis. sa...

Ska jag komma och slå dem lite åt dig? ;)
Nä men skämt åsido, detta låter ju helt jävla galet. Dom har ju nu kastat bort cirka en halv miljon kronor om året. Schenker tackar och tar emot kan jag tänka mig.

Maria sa...

Det var bättre på den tiden innan allt blev avreglerat:)!

Ketchupmamman sa...

Jag har en liten svaghet för folk som ger klantiga företag på käften.

John sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mr Lee sa...

Jag hade också otroliga problem med DHL. Kunderna ville promt att vi skulle skicka med DHL, men de gav upp då DHL inte orkade hämta paketen. (Jepp, vi ligger i Bromma så det är inte ren eller skoter man behöver för att hämta hos oss.) Allt slutade med att en kund sa upp sitt avtal med DHL, tror det var ca 1,5 mille de tappade där!

DHL express funkar, men logistic kan de lägga ner i morgon utan att någon skulle sörja.

ninnibeth sa...

Nästa gång du får en fax-emergency så kom över till mig så får du låna vår fax! :)
Kontorshotellet, 2 trappor, längst in till vänster.

Batbut sa...

Mona my dear, har Du testat UPS? De har kanonbra alternativ, de hittar suveränt i Bromma och de tar ansvar för sina transporter!

Jonas C sa...

Har en kompis som nyligen slutat på DHL. Kompisen satt rätt högt upp i hierarkin (som verkligen är en hierarki av grundlig tyskt slag) och det som kompisen berättat är inga roliga grejer. Inga roliga grejer. Finns inte en chans i havet att jag ever anlitar dem.

Rosa sa...

Han måste ju kunna göra något. Det är ett stort avtal och han är kontaktpersonen. Det är hans jobb, å hör sen! Maila chefen på P som avtalet går genom, du vet vem jag menar. Då får P kolla upp det åt alla medlemmar. Kanske kan få avtal med Schenker istället!? ;)
Om "vi" hotar med att hoppa av är det mer än en halv mille. Snarare 500 millar, kanske.