söndag 28 november 2010

Dagens agenda

Söndag - Check

1:a advent - Check

Hämta upp alla julprylar från källaren - Not check

Fortsätta flytten av vårt andra kontor - FYFAN vad jag hatar att flytta - Skitjobbigt check

Gå på vår lokala julmarknad, som jag har lyckats missa de senaste 10 åren - over my dead body att jag missar det i år - Nästan check

Fortsätta att tjafsa lite med chefen, som tycker att jag har "checkat ut" eftersom jag inte har jobbat 10-12 timmar om dagen de senaste två veckorna. (Och hej och hå vad han glömmer de timmar på helgerna som jag har spenderat på jobbet lately.) Kammar han inte till sig så måste jag komma på nåt sätt att ha ihjäl honom. För gott. - På planeringsstadie-check

6 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Äh - stoppa ner han i en flyttkartong i källaren, inget verkar någonsin komma upp därifrån igen ju...

Tautolog sa...

Nämen det var det nedrigaste. Allt ditt jobbande märks ju ända hit till Malmö varesig du skriver om det eller ej. Vore det så jäkla konstigt förresten om du verkligen HADE "checkat ut" när maken din är så ineffektiv att han börjar med vinterdäcken? Jag hade blivit galen. Flytta på hammaren istället för att gnälla på utcheckningar!

Madame B sa...

Du som före valet pratade om att en blå regering skulle göra att ni kunde anställa nytt folk - se till att anställa lite flyttfolk som gör allt det pisstråkiga. Hepp, så ska tant se att hon hinner både att andas och gå på julmarknad.

Mimmi sa...

Slå av huvudströmmen nästa gång han är i hissen, glöm inte att sätta din telefon på ljudlöst också.

Fräsigt sa...

Jag håller med Helena. Packa ner karln.
"Tänk att få ha en man i byrån i en ask bland massa grejer..."

John sa...

Julen 2004 när Linda badade la jag rosenblad i hallen. Jag la en filt på golvet bredvid granen och omringade den med ljus. Där förlovade vi oss den 27/12. Jag var en lycklig man