måndag 22 november 2010

Blocket - it´s working

Jag har en jobbig relation till Blocket. Tycker det är en bra försäljningskanal, men vill inte ha hem folk.

Och då kan det ju vara lite körigt om man ska sälja saker.

I helgen lade vi ut vår ena soffa. Japp, i det här hushållet så har vi två uppsättningar. Soon to be tre.

Vi tänkte att vi börjar med 15.000 kr så får vi jobba oss nedåt.

Två timmar senare kom det ett par och lade handpenning. Utan prut. Under tiden gömde jag mig på övervåningen.

Självklart tyckte maken efteråt att vi skulle ha satt ut den för 20.000.

Varför vara nöjd liksom.

9 kommentarer:

Sara sa...

Men eller hur!! Så trött på att höra det där, min snubbe säger så varenda gång han säljer något. SLUTA!!!

I min värld sa...

Jodu här i huset låter det såhär:
Men ååååh kolla dom har sålt för den summan, varför gjorde inte vi det?
Eller när han köpt nått nytt så lusläser han alla annonser och för eller senare kommer den varan ut på rea (rätt så givet enligt mig) och då blir han skitsur för att han har blivit "lurad" på x antal hundralappar....
jeeeeezzzeeezz karlar!!!

Anonym sa...

Om det är den som dottern kissat i så var det ju himla bra betalt med 15" ;-))
maria

Anonym sa...

Här ges det bort. Vi blir nöjda när någon blir glad åt det vi inte vill ha längre, även nytt som var felköp för oss.

Malin sa...

skönt att höra att nån mer än jag har en ambivalent inställning till Blocket. Lite som jag och din blogg.. jag tycker den är så hysteriskt rolig att jag vill berätta för hela världen (eftersom alla borde få skratta, det borde ju vara som en mänsklig rättighet typ)MEN, det skulle ju samtidigt betyda att de inte längre skulle läsa min tråkiga lilla blogg... svårt det där :o)

MonasUniversum sa...

Sara: Precis!

I min värld: Hahahaha, är ALLA män så här?!

Mara G: Nänä, det var inte den soffan!

Anonym: Så har jag gjort i flera år men nu ville jag prova om det funkade med Blocket.

Malin: Å andra sidan så kanske du har ett roligare liv än jag har...=))

Anonym sa...

Det tycker jag du gör helt rätt i. Själv är jag lat och vill ha så litet problem som möjligt.

Anonym sa...

Man blir förvånad vad folk vill köpa och vad de vill betala! Skönt att ni blev av med den!

ullrika sa...

jag är en sån som köper utan att pruta. och sen har folk oftast vett att inte skratta åt mig så det syns men om de skriver om det i sina bloggar kan jag kanske till på köpet roa ytterligare! och nä, det var inte jag som köpte din soffa :)