tisdag 9 november 2010

Maken och grönsaker

Maken sköter markservicen hemma och skall laga mat. Eller ja, tillreda den redan färdiga maten från http://www.matkomfort.se/...
..och ringer sig lite till frun:

"Du, hur ser purjolök ut, är det den där långa saken?"

"Ja. Skär den i tunna, tunna strimlor."

"Okey, ja, jag var lite osäker, jag blandar jämt ihop den med persilja."

Samma make som åkte till affären för att köpa nätmelon men kom hem med avokado, och var helt säker på att det var rätt.

14 kommentarer:

GudinnanT sa...

Ha ha ha ha ha

Eller som min sambo som vägrar än idag erkänna att han köpte potatismjöl inte ströbröd.

Bitten sa...

Du, jag sitter här och maken lagar mat. Kåldolmar med egenhändigt gjord gräddsås till. Avundsjuk?

Järnis sa...

Han försöker iallafall, det är väl huvudsaken? :/

Järnis sa...

Han försöker iallafall, det är väl huvudsaken? :/

MonasUniversum sa...

Gudinnan T: Det måste fanimej vara samma man, helt klart.

Bitten: Nähädu, fifan vad äckligt! (hahaha)

Järnis: Det har du alldeles rätt i, men jag måste få le lite.

Frida sa...

Hahahahaaaaa, åh så äkta, åh så roligt! Tur att vi blogglovers har din make också ;-)

tigerlilja sa...

Jag brukar tro att du överdriver liiite om maken, men nu förstår jag!
Oj, oj, oj...

Karlskronamamman sa...

Hahaha, jag skrattar ihjäl mig!!

MonasUniversum sa...

Tigerlilja: Darling, jag överdriver aldrig när det gäller maken. Jag har plenty of värre historier om honom..=)

tina sa...

Hahaha! Jag gillar din make skarpt! Gillar ni förresten Matkomfort?

MonasUniversum sa...

Tina: Matkomfort är helt överlägsna!

Singel i storstan sa...

I love Maken! Vad många inlägg mindre den här bloggen skulle vara utan honom! Hahahaha!

Anonym sa...

Hahaha. Han verkar vara tvilling med min svåger: Syrran sa (oxå på telefon) finstrimla purjolöken och det gjorde han. Slängde det gröna och finstrimlade det vita. På längden! ;-)

/Cata

Raggoparden sa...

Hm. Så..du kan göra hans jobb men han inte ditt? Om ni nu har nån uppdelning? ;)
Fan.. det vore rätt skönt om det fanns nåt jag kunde som inte Mannen klarade av att göra minst lika bra.