Det går så bra att klicka sig lite på bilden. |
Eftersom jag inte är en dununge och har varit med förr, så ringer jag en gång till och talar om att då jag inte kan få fram vem föregående hyresgäst är, och att det därför kan bli problem, så får de fastighetsbeteckningen. Och för att vara riktigt säker så ber jag dem verifiera att de redan har fått vårt org. nr, namn, adress and you name it. Jomenvisst, de hade alla uppgifter. Bratacksåmyckethej.
Jag har fått bekräftelse på bredband och överlåtelse. De har tre veckors väntetid på att koppla in telefonen, vilket alltså ska ske denna vecka. Halleluja.
I fredags kommer maken förbi med ovan papper. Det brinner i peruken på mig varför jag imorse ringer Tele2. Efter att ha blivit bortkopplad två gånger så är jag helt jävla vansinnig när jag kommer fram. Men behåller lugnet.
"Jamen hej vad trevlig, nu ska vi se om jag blir bortkopplade en tredje gång, eller om det funkar den här gången. Jo, det är så att jag har en flyttanmälan som ligger hos er, kan du kolla numret...bla bla bla? Ni ber om uppgifter som jag redan har lämnat till er, vilket gör mig aningen konfys."
"Mm, men det finns ingen flyttanmälan."
"Vadå, skojar du med mig? Klart att det finns. Kolla igen."
"Jag är ledsen, men nu kollade jag även med Flyttgruppen och det ligger ingen flyttanmälan inne."
"Du, nu kan jag ärligt säga att jag är skitförbannad. VEM är det som sitter och röker olagligheter hos er? HUR kan jag sitta med ett brev framför mig med överskriften: FLYTT AV ABONNEMANG, om ni nu inte har nån anmälan?"
"Jaaadu, det vet jag inte. Jag ser bara att det inte finns nån anmälan. Bara en notering om att du ringde den 27/10 och då informerade vi dig vad som gäller vid en flytt. Alltså en ren information."
"Seriöst, den 27:e var mitt ANDRA samtal till er. Där jag gav er de upplysningar nån Jenny Jonsson hos er nu skickar mig ett brev om? Vad fan styr ni med därborta egentligen? Och vad menar du, ska jag behöva vänta YTTERLIGARE 3 veckor nu?!"
"Ja, tyvärr tar det upp till 3 veckor innan du..."
"NÄ, NI FÅR FAN SE TILL ATT DET LÖSER SIG DENNA VECKA, annars kommer jag flytta vartenda jävla abonnemang vi har hos er i alla våra bolag. Sorry, det är inte dig jag är förbannad på, men det är kris för oss, våra kunder får inte tag i oss. Vi är grossister inom heminredningsbranschen och vi har vår högsäsong nu!"
"Jag förstår att du är upprörd, men jag redan nu säga att denna vecka är omöjlig. Jag skriver prio på ordern."
"Nä, du skriver TRIPPELPRIO tack!"
Så kära Tele2. Förklara för mig HUR jag kan ha detta papper på mitt skrivbord? Min kärleksrelation med er kommer mest troligt resultera i att jag och mina 40-tal abonnemang går över till konkurrenten. Ska bara komma förbi den här högsäsongen först.
Bra början på veckan, tack så mycket.
22 kommentarer:
Ryt som en tiger honey!
Nu snackar vi!
Jag är SKOGSTOKIG på Tele2.
Som har pågått sedan den 29 juli.
Tjugonionde juli.
Det är riktiga amatörer som jobbar där.
Men ååå det är som när jag gick från telia till bredbandsbolaget...inget vart inkopplat för telia hade stängt av mitt abonemang inte överlåtit...å så va det sportlov och alla barn skulle vara hemma...jomen tjena va kul tonåringarna tyckte de va!
Jag hade ju mobilbredband att koppla in på min dator så jag blev inte lidande lika mycket he he he
det tog bara 5 dagar att få hem rätt papper och fylla i dom en gång till...
Ring högre upp i hierarkin. Det brukar göra susen!
På dom bara, du skulle kunna bli konsumentombudskvinna, du. När du är klar med Tele2 kan du ge dig på Telia och sen Fortum.
Och vem ska "sätta på" fastigheten så ni får till en fastighetsbetäckning? Och hur skickar man en betäckning av fastigheten till Tele2?
Fastighetsbeteckning brukar vara lättare att fixa fram.
*fniss* Vissa skrivfel är roligare än andra.
Ska jag fixa? :-D
Ingen nyhet precis
bara Tele 2 i ett nötskal!!
Men nu har dom med Mona att göra så nu kommer det nog att bli stora förändringar i det bolaget.
Tack för det!
Heja Mona fortsätt bråka,Du är bara bäst!!
Jupp: ja tack!
Som nån skrev: Ge dig högre upp i hierarkin och domdera.
"Varför prata med röva när man kan prata med hövvet...?"
Som vi säger i Göteborg.
Bah! Vi har strul med en av konkurrenterna till Tele2 och just adressändring. Kom en påminnelse på bredbandet men ingen faktura innan. Visade sig att fakturan gått i retur från posten till operatören pga att adressen var till förra ägaren av företaget och flera år inaktuell. Vi har adressändrat tre gånger utan att det blir rätt. :/
Hej Mona,
Vi på Tele2 vill väldigt gärna komma i kontakt med dig och försöka lösa dina problem med flytten hos oss. Min mejladress är michaela.lindell@tele2.com och du får hemskt gärna mejla mig dina abonnemangsuppgifter och telefonnummer. Om något gått fel i hanteringen vill vi verkligen beklaga detta och vi vill givetvis kolla upp vad som orsakat detta så vi kan förhindra att det häänder igen.
Med vänliga hälsningar
Michaela Lindell, Tele2
michaela.lindell@tele2.com
Samma svar fick jag av Telia för några månader sedan. Anmäler flytt, får ett sms om flytt, flytt FRÅN Tele2 gick bra, men inte TILL Telia. Ringer Telia, som såklart inte vet någonting om någon flytt, och inte har ett enda papper på det.
"Men hur kan ni då skicka ett sms till mig om att flytt ska ske och genomföra en flytt, om ni inte har något underlag? HUR visste ni då att jag skylle byta operatör?"
Tystnad.
"Jadu, det har du rätt i..."
Hej Mona,
Här är ett litet örongodis som jag hoppas kommer att förgylla din dag.
http://www.youtube.com/watch?v=-yqdJal7YLM
Fint av Tele2 att kommentera här. Men Michaelas svar gör ju i alla fall mig tveksam. De ska kolla upp för att förhindra att det händer igen. Fint så, men för dig Mona är det nog kört... :-)
Tele 2 är riktiga amatörer och de använder sig dessutom av idioter till telemarketingföretag. Förra veckan ringde nån tjej och min 5-åring svarade, han gav ju såklart telefonen till mig. Tjejen försökte sälja in Tele 2 Fast telefoni men eftersom jag ändå tänkt säga upp mitt mobilabonnemang när det går ut (eftersom jag är missnöjde med dem) så tackade jag nej och förklarade varför. Hon gav sig inte utan fortsatte, så jag sa ännu en gång att jag inte var intresserad varpå hon FORTSATTE sina urusla "knep". Så jag bad henne ringa någon som var intresserad istället, då säger hon: Men låt mig tala färdigt!
Eh, nej! Jag sa ju att jag inte var intresserad.
Vet du vad hon gjorde då? Hon la på luren utan ens ett litet hejdå.
Historien är dock inte slut här. Dagen därpå ringer telefonen igen och 5-åringen svarar som han brukar: Hej det är Wilmer! varpå tystnad uppstår. Sen hör vi honom säga: Åh nej, det är hon igen. Jag lägger på! och så lägger han på luren i örat på tjejen från Tele2 (telemarketing företaget då).
Sen han la på har jag inte hört nåt från dem :D:D
För några år sedan fick min släkting ett brev hem om att hennes abonnemang nu skulle ändras från det bolag hon hade till Tele2. Det hade Tele2 fixat. Utan hennes godkännande. Hon blev så klart rosenrasande.
Tydligen klarar de av anmälningar som inte finns, men inte de som faktiskt finns...
Heja Wilmer! Han kan säkert få jobb på Monas företag om några år när han behöver tjäna extrapengar :-))
Ja fy fan för Tele2! Jag blev utsatt för urkundsförfalskning när jag va precis 18 år fyllda. Någon startade ett abonnemang hos Tele2, fast telefoni i typ gävle och jag bor i sthlm. Tele2 kopplar glatt på abonnemanget. Utan underskrift eller något alls från mig. (Ojdå, dom papprena måste ha försvunnit i posten jadijada..) Skickar räkningar på över 20.000:- och fortsätter skicka dom även efter jag skickat in polisanmälan till dom.
Över ett år tog det innan jag till slut fick hem att NU är abonnemanget avslutat. Ingen ursäkt, ingenting annat fick jag av dom jävlarna! Så det företaget bojkottas för all framtid av mig!
Ojdå. Vi som just funderar på att byta bort Telia som kostar såå mycket mer per månad i fasta avgifter än Tele2.
Jag har hört att alla telefonbolag räknar med att förlora 30 % av sina kunder varje år, men också vinna över 30 % från andra bolag så det hela går jämnt upp. Utom för oss kunder som drabbas av allt strul som de skiter i att fixa eftersom vi ändå ingår i de 30 % som flyttar runt. Själv ska jag så fort min bindningstid går ut byta bort j-a Telenor. Men tydligen inte till Tele2.
fördelen med att ha en BRA återförsäljare är att du dels slipper bråka med operatörens kundtjänst samt har EN kontaktperson som känner ditt företag och vet hur du vill ha det.
du slipper sitta i telefonkö och kan istället dra ett mail till denna person där du skriver: "tja, allt bra? flyttar till getstigen om två veckor, fixar du flytten?"
Skicka en kommentar