fredag 12 november 2010

Förresten, har jag sagt att DHL suger?

Får just ett mail från DHL (....som fortfarande inte har hört av sig om våra paket/tullhandlingar som är på villovägar.)

Förseningar till Norge

DHL Express vägtransporter till Norge har tyvärr drabbats av förseningar på grund av en systemuppgradering. Detta gäller endast DHL Express vägbaserade tjänst DHL Economy Select. Gissa om jag använder DHL Economy Select...
Våra Time Definite flygexpresstjänster påverkas alltså inte.
Vi gör allt för att se till att situationen åtgärdas så fort som möjligt, och kommer att hålla dig informerad. Om du vill se aktuell status för dina sändningar kan du gå in och söka här.
DHL Express


DHL: ni suger fortfarande hästballe. Det är så sjukt dåligt att endast EN person har hört av sig till mig, och han hade inte ens med saken att göra.
 
Och by the way, ni säger att ni inte kan hämta varorna senare än 13.00 och att vi måste anpassa oss. Just nu är klockan 13.55 och fortfarande ingen chaufför i sikte.
 
Nästa vecka kontaktar jag Schenker.

13 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tipsar om Företagarnas avtal med Schenker. Vi sänkte våra fraktkostnader rejält när vi gick med i Företagarna.
www.schenker.se/fraga-pris-foretagarna

Smultronblomman sa...

På dom bara!!!

Rosa sa...

Prata med Thomas Svensson på DHL,,, du vet vem det är.

MonasUniversum sa...

Elisabeth: Jag har ju ett avtal med Schenker i vårt andra bolag, men jag ska se om jag kan pressa priserna.

Smultron: Att jag ska!

Rosa: Jamen gissa vem det var som ringde! Han är som sagt den ende som har hört av sig.

Kattis. sa...

jag Älskar när företag är så bra på kundservice.....

Malin sa...

Buss på!

Anonym sa...

Lyckades efter ett par dagars strul äntligen vara hemma när DHL-leveransen kom...såg bilen genom fönstret och gick ner till dörren...och vem stod redan och flinade i hallen om inte en sliskig typ med fet halslänk. Lär de sig inte att ringa på eller knacka först? -"Du kanske kan skriva på här så slipper jag gå in med skorna" säger den sliskige... Vaddå gå in med skorna, vad skulle han in och göra? Jag skrev på och väste att han hade kunnat ringa på innan han öppnade dörren. "Jaha" svarade slisket och såg ut som ett frågetecken som nyss landat.

Miss 80's sa...

Det verkar du göra helt rätt i! Heja dig, Mona!

Helén sa...

Och ha sitt företag på landet, där GPS:en inte fungerar... glöm alla företag utom Posten, de 12 första åren. Ingen bra adress, ingen leverans - bara lantbrevbäraren har supersevice, i ur och skur.

Helén sa...

Jag är förtvivlad, läs de här bloggarna, sjäälvmord tar fler offer än cancer. Jag vill inte ta fokus från Monas blogg, men jag behöver hjälp.

www.utanattfalla.blogg.se
www.doden.blogg.se
www.fasterester.blogg.se

Anonym sa...

Har en nära vän som är företagare som faktiskt sänkte kostnaderna rejält med Posten. Väldigt otippat, tyckte jag, som upplever Posten som ett dyrt företag, men det kan vara värt att kolla.

Tycker definitivt du skall byta från DHL. Dålig service SKALL ALLTID straffa sig, det är ju hela poängen.

XXX sa...

Och jag är ju glad så länge rubriken inte är "Förresten, har jag sagt att DHT suger?"

Anonym sa...

Schenker rules! Har haft dem ett bra tag o är bara supernöjd. MEN är inte anställd.. ;o) Bara nyttjare..