måndag 28 februari 2011

Yiihaaa!

I´m a tekniskt under.

Flera gånger under den senaste veckan så har jag försökt få till det med Skype. Ja, jag är retarded när det kommer till tekniska saker på internet. Ge mig en skruvdragare och lite verktyg och jag fixar, men sånt där internettjafs får mig gråhårig. Så jag har lagt ned varje gång jag inte får till det.

Hur som. Jag ska till Indien på lördag. Om det nu undgått någon. I Indien kostar det 20 spänn minuten att ringa och eftersom jag har en taliban som lider av munlepra så kommer jag gå i konkurs.

Alltså ska jag för första gången skajpa mig lite. Det ringer på hemmatelefonen. Ingen där. Jag fortsätter pilla och fixa. Det ringer igen. Ingen där. När det ringer för tredje gången och jag börjar bli förbannad, inser jag att jag ringer mig själv. Mitt jäkla ärkepucko.

Helt otroligt att JAG, i en ledande position, har varit med och dragit igång ett av Sveriges största call centers....

10 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahahaha!!! Hahaha!! Du är så sjukt rolig! Tack för ännu ett garv. :D

Ett stenkast från Fyndet sa...

Mona, du är obetalbar :)

Lite grann som en vän som är en klippa inom sin yrkesroll (jurist) men bortkollrad när det gäller vardagslogiken..

Skajpa på du, och have fun i Indien!! Fasen, lite avis är jag, även om saker och ting förändrats sedan början på 90-talet när jag var där.

Sus sa...

Hahaha, du är ju det knäppaste som finns!

Elin sa...

Ett litet indientips på vägen. Det finns simkort som kontantkort att köpa billigt i Indien. blir då betydligt billigare att ringa. Var där förra året och samtalstaxan låg på 1 kr /minuten. Så om internetgrejset ger dig grå hår finns annan lösning :)

lina sa...

hehe du är den underbaraste som finns! tisdagens morgongarv, check!

Fia Fit sa...

Ha ha ha! Du verkar ju vara lika knäpp som jag ;-)!

Teenage's mamma sa...

Callcenter för Call Girls? ;)

Älvan sa...

Men du, se till att de finns Skype på någon av datorerna hemma, för har du en bra lina från Indien kan du få SE talibanen när hon pratar också! Det är guld värt.

Thereze sa...

Min mamma som inte ens kan sätta på vår TV hemma utan barnbarnens hjälp har lärt sig att ringa via skype. Kan hon kan du :-)

Tina N sa...

Du kanske inte höll i tekniken på det där callcentrat.... ;)