onsdag 16 februari 2011

När man inte har koll



Ser ni tuben med kolasås? Den är sprillans ny.

Och numera tom.

Talibanen har en kompis hemma. Jag sitter och jobbar. Djupt koncentrerad.

Så det är inte förrän det är för sent som jag inser att de frågade om de får äta glass. Och ta "så mycket kolasås vi vill?"  Och jag svarar "mm" på alla frågor.

Notera gärna att även glassen är slut.

Två sjuåringar som kommer ha ont i magen om en kvart. Men tyckte att jag var "världens bästa på en onsdag!"

15 kommentarer:

Chrissan sa...

Och hur speedade blir de nu då? ;)

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

När magknipet gått över, finns det säkert bara goda glass-minnen kvar! :D Lyx i vardagen funkar för 7-åriga tallibaner...

Lennart Pettersson sa...

Gott, gott, gotti-gott-gott!

Pernilla sa...

Ha ha ha!
Min pappa var trött på en Ålandsbåt en gång. He he. Det godislagret jag hade efter det. Oj oj oj.

Helene sa...

Härligt! Nu blev jag lite avis. Ska ju få bort det sista bebisflubbet mitt på magen. Då går det inte att ha glassorgie mitt i veckan. :)

Hälsningar
Behåfabrikanten

Blåklinten sa...

Ja, nu är du säkert väääärldens bästa mamma!

Cecilie sa...

Ja men så länge man är världens bästa är det ju lugnt ;)

Livet just nu sa...

Äh! Säg den unge som på riktigt fått ont i magen av godis/glass/annat onyttigt! Det är sånt vi föräldrar hotar med och som aldrig blir.

Men om en vuxen går över gränsen?. Garanterat magont... :-/

Nathalie Mattsson sa...

Hej!
sugen att blogga på Sveriges mest unika bloggnätverk, spotlife.se?? maila info@glitzy.se för att få en invite och svar på ev frågor
Glöm inte att skriva med din bloggadress
Med vänlig hälsning Spotlife.se

Smultronblomman sa...

Vad gör det?? Det händer väl knappast varje dag? Känns lite bra ändå att vara världens bästa, eller hur! ;)

Marie sa...

Glöm inte dig själv! Tips: gör egen kolasås på muscavadosocker! Gudomligt!!!!

pangis sa...

Såna onsdagar ska 7 åringar ha ibland:-)

Elliotta sa...

Det har uppdagats att min femåring sett på tok för läskiga filmer som tex. Batman forever och jag frågar:
- VAR har du sett den filmen
- Jamen vad tror du, hos familjen Eriksson, såklart (min bästa väns familj)
- Ja men VEM sa okej till det?
- Det gjorde du, mamma

Så japp. Vi satt väl och fikade jag o kompisen och mmm:ade bort det där för att vi ville fika ifred...

Hälsningar från Lyckad Förälder 39

Svedski sa...

Jag minns en gång när jag var typ 16 och jag var på väg hem från fritidsgården. Jag visste att jag tog alldeles för lång tid på mig (ville ju hänga så mycket som möjligt med de coola lite äldre kompisarna) och var hela tiden på helspänn när mamma skulle ringa och vara arg för att jag inte var hemma än. Men hon ringde inte! Så när jag kom hem sprang jag upp och tackade henne för att hon inte ringt och tjatat, och då visade det sig att hon trott att jag kommit hem typ trekvart tidigare tillsammans med min lillebror. Men jag var superglad i alla fall!

Suzan sa...

mums!