onsdag 9 februari 2011

När man är dum, dum, dum i hela huvudet

En gång köpte jag ett datorprogram för 10 000 kr.

En gång gick jag en svindyr kurs, för att lära mig datorjävlaprogrammet.

Och eftersom jag inte praktiserade mina nyvunna kunskaper direkt, utan ett halvår senare, så glömde jag bort vad jag lärt mig.

3 år senare fattar jag fortfarande inte hur man ska göra.

Och alla som jobbar med det säger att det år "sååå enkelt".

Snart slänger jag ut datorjäveln. För givetvis så är det dens fel. (Bra svenska där.)

Och kan den där Tommy Lindström, den före detta polisen på Efterlyst, göra sig av med sin 30 cm lugg som han lägger över hela huvudet. Han ser ut som en fjant. Herregud, när ska män fatta att de ser förjävliga ut med den frippan?

20 kommentarer:

Mita sa...

Lite dum kanske!!
=)
Men frillilillan om, håller jag med
om ASFULT

Gafflan sa...

Trodde "RobinHoodfrissa" var utdöd men jag trodde fel ;)

Singel i storstan sa...

Vad är det för program? *nyfiken*

MonasUniversum sa...

InDesign

Say no more...

Chihuahuakvinnan sa...

Oh, InDesign är ju skitkul att jobba med när man kan det, man kan ju göra nästan vad som helst :)
Men jag håller med om att det kan vara knöligt att komma in i när man börjar.

Lennart Pettersson sa...

Den där Tommy, ja. Som varandes man mår jag illa när jag ser en manlig zombie som inte tänker...

Anonym sa...

Tips: jag är oxå lätt irriterad på InDesign ibland ;-)... men ibland hjälper ett litet YouTube-klipp!
Det brukar gå att hitta det mesta :)
... du förgyller min dag med din underhållande blogg ... kram Carina

Anonym sa...

Och det där med överkammad flint.. Vet du vad jag inte kan låta bli att tänka?

Hur ser de ut när de älskar?

Med en lång slängande tofs på ena sidan...

/M

Lina sa...

Jobbar med InDesign daaagligen, skitlätt ju! ;-) F´låt, kunde inte låta bli. Har inte gått in för att lära mig alla avancerade grejjer... "Räcker med det jag kan". Typ...

Är det nåt avancerat du ska göra? Nåt jag kan hjälpa till med? Annons, katalog, skriva text? Montera bilder, rita?

FOTNOT Det hjälper om du har en Mac att jobba i, för den är så jävla snygg så man vill lixom inte slänga ut den. Bara smeka ömt... ;-)

Järnflicka sa...

Jag jobbar också med InDesign i tidningsvärlden - fungerar utmärkt... ;)

Vill du ha hjälp med något?

MonasUniversum sa...

Lina och Järnflickan: Ja tack, ni kan få göra en smideskatalog åt mig.

Nä, skojar bara. Eller inte. Nämen allvarligt, tänkte börja med att göra ett dubbelsidigt infoblad. Har öppnat nytt dokument, lyckats få loggan på plats, men sen vill jag lägga in tomma rutor som jag fyller med produkter. Men hur får jag rutjävlarna att ha samma storlek?!

intern1n sa...

Vi är flera som gör som du... Har Indesign från 2008 fortf inplastad snyggt i bokhyllan med medföljande dåligt samvete...Dyraste bokstödet?Jaja, det är ju inte så att man inte har annat att göra, eller hur?

intern1n sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jannika mamma till Jillian sa...

EN sjuk grej hände igår.. haha kanske itne sjuk men kul;) träffade en brud som hette Åsa tror jag (senil) som har en ny liten tös på 4½ månad på öppna förskolan. Så började vi snacka om bloggar, å som jag förstod det känner ni varandra?:) å jag som följt dig jätte länge! hahaha

Malin sa...

Sök på tutorial + Indesign och försök hitta lösningen. Tror att det ger sig om du försöker jobba med det lite. Minns att du inte gillade den kursen alls!

Åsa - kan det vara vår gamla vän Åsa W a.k.a Virve?

Helene Hogengård sa...

Köp Quark XPress ist. När du ändå bränner stålar köp en mac också. ;) Massa pengar men klart lättjobbat.

Hälsningar
Behåfabrikanten

Unknown sa...

Ha, ha, Vad är det för program, Singlan, jag tänkte att svaret var något i stil med att dom visar ouppklarade brott...
Fantastisk frisyr! NOT!
Du är inte dum i huvudet Mona, så det är absolut datorns fel.

Lina sa...

Tja, allra smidigast att få "rutjävlarna att ha samma storlek" är att helt enkelt kopiera en som har rätt storlek. Markera bildrutan, tryck ctrl c och sen ctrl v. Eller så skriver du in måtten manuellt uppe i kommandoraden... Eller så gör du en ruta med rätt mått, går in i Redigerings-menyn och välj "Stega och upprepa" så kan du dessutom ställa in hur stora mellanrum du vill ha mellan rutorna... :)

Singel i storstan sa...

Kristina: Haha! Så förvirrad är jag inte.

Blåklinten sa...

Har heller aldrig fattat varför vissa män ska så benhårt hålla fast vid det lilla dom har, nä raka av er allt det är fan så mycket snyggare. Tycker jag!