fredag 4 februari 2011

Hehe, Im home!

Klockan 20.00 var jag innanför dörren. Världsrekord i snabb middag.

Hämtade upp smeden vid 15-rycket. Till kontoret och small-talkade ett par timmar. Inväntade make och tredje delägaren. Rasslade in till ett Kina-hak eftersom smeden aldrig ätit kinkakäk.

Äta sig lite, prata sig lite, gäspa sig lite. Smeden ber ödmjukt om guidning av storstan i morgon. Han första besök i Sverige och då måste man faktiskt anstränga sig lite. Dock hade jag önskat att jag fått lite mer tid på mig att förbereda mig för det här besöket och inte två dagar före.

I alla fall, innan maken dök upp på scenen så hade jag lyckats styra till det så att vi ska ses vid 13-tiden i morgon.

Ellerintehur.

Maken ba: "babbel, babbel, babbel, we meet you around 11.00."

Jag ba..(i huvudet): jävlajävlaskit.

Så i morgon ska talibanen titta på vaktavlösningen, gå på guidad tur på Stockholms livrustkammare, undersöka varenda skrymsle av Gamla stan, äta lunch, köpa present till lettisk 5-årig dotter, köpa en blombok på engelska till lettisk fru.

Och ha en jävligt grinig morsa.

Hej & hå

17 kommentarer:

Pangbruden sa...

När maken babbelbabblar om kl 11.00 så skulle du bara ha stoppat honom och sagt att ni redan kommit överens om kl 13.00. Det hade väl inte varit så farligt? F.ö tycker jag att du med så kort varsel hade haft goda skäl att säga nej, du kör ju slut på dig kvinna!!! Var lite rädd om dig ett tag.. (även om jag vet att det är svårt när man är egen företagare, jo jag vet för jag har växt upp i ett sånt hem) Hur som helst.. Du behöver ett uns av ledighet, basta!

Anonym sa...

Vad är small-talkade för nåt???

MonasUniversum sa...

Pangbruden: Jag vet, och du har rätt. Saken är den att jag vill att han ska ha en bra upplevelse eftersom det är första gången han är är. Jag tänker att jag kan vila en annan helg. Typ nästa.

Anonym: Small talk är detsamma som kallprat.

Sus sa...

Nämen det låter ju lite nmysigt ändå =)

Anonym sa...

Varför skriver du inte kallprat om det är det du menar?

MonasUniversum sa...

För att jag tycker om att blanda engelska med svenska. För att jag försöker vara rolig.

...och ibland faller det inte alla i smaken=)

Anonym sa...

1. Svenska blandat med engelska blir så mycket bättre, tack för det.
2. Bra att talibanen hänger på imorgon. Så inte smeden får för sig något.
3. Du har ett stort hjärta som hjälper andra att må bra.
4. Du kommer summera morgondagen som riktigt trevligt, I bet.
5. Hälsningar från Lotta

Anonym sa...

Lotta said it all!!!

//Brippan

Z sa...

Jag tror Talibanen kommer få en riktigt bra dag!!!! Låter skojjigt!

Anonym sa...

Maken ba.
Jag ba.
Vade betyder ba?

Anonym sa...

Denna sida är kodad och de som inte hajar the talk shouldn´t be here at all....
comprende?
If you dont like, varför ens gå in och kommetera??
Maria G

Sussi sa...

Jag undrar ju mera vad "vade" betyder! Inväntar svar från senaste Anonym

Unknown sa...

Tror faktiskt att minstingen kan få en bra dag. Det är inte ofta hon (eller nån av oss som bor i den här stan)besöker Gamla Stan.
Men du, kan du inte ta en bild på den där smeden. Det kanske finns någon annan som är intresserad av honom, nu när du inte är det.
Bjuda oss på left overs, kan du väl!

Gabriella sa...

Smeden är alltså GIFT! *Förfärad*
;-)

Mita sa...

Inte avis alls!!!

Raggoparden sa...

Hm. Om Smeden är från Lettland så har den en herrejesses Gamla Stan i Riga, minst lika ball som vår..ta med honom till mja, vetefan, vi har ju ingen modern cool stadsdel ändå :)
En GT i Skrapan kanske?

Anonym sa...

Jag tror säkert att Mona inte har något emot att man läser hennes blogg även om man inte alltid hänger med och hajar the talk. Monas blogg är en av de få jag läser och den enda som jag tittar in på varje dag.
Sussi: Visste jag hur man tog bort sitt inlägg hade jag rättat vade.
Senaste Anonym.
Mia