lördag 12 februari 2011

Om hur indier ser på relalalaxing

Jag ska ju åka till Indien på en inköpsresa. Vi har en kontaktman där som den förre ägaren av företaget går i god för. Så jag är inte så orolig.

Han tar hand om allt. I veckan fick jag schemat.

Finally I´ve been able to work out a quite relaxing itenerary for your trip.

6th of March - arrival in New Dehli, check in at hotel and rest.

7th of March - take flight to Jodhpur and attend Indian Furniture & Accessories - check in at hotel.

8th of March - attend the same show again

9th of March - visit the showrooms and factories and aprove the styles and pricing of your products

10th of March - fly back to New Dehli and take the road for a 3 hour drive to Moradabad and check in at Holiday Regency Hotel

11 th of March - visit at least three factories which can produce products for you and review other table ware products lines in steel and aluminum. (Vi har två grossistföretag, ett sysslar med smide, det andra med "blanka" saker.)

12th of March - drive back to New Delhi in the morning. Spend the afternoon for shopping and leisure, visit our office,  take a night flight back to Sweden.

Jamen tack, jag får ett par timmars shopping. I ett land jag aldrig varit i förut. Och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om: "quite relaxing itenerary".

Det är ju tur att man är van att jobba som gnu.

11 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

En liten detalj: När en indier skakar på huvudet och du uppfattar det som nekande tro honom inte! Det betyder: jag förstår! Det tog lång tid för mig att fatta.
Köp nu vackra helsidentyger i parti och minut och några antika saris. En sari skulle säkert maken tycka mycke bra. Bara ta tag i en flik och rycka till och vips spinner käringen ut sig i all sin härlighet.

Waxholm till Skåne sa...

Sluta tjura, kärring.
I Indien är det garanterat öppet sent på kvällarna i butiker och marknader, precis som i övriga Asien.
Eller försöker du inbilla oss läsare att du ska JOBBA till 22:00 på en mässa som stänger 18:00??
Försök inte den på mig.

Köp ingen sari, vad ska du med den till? Ha hängandes i garderoben??

Sus sa...

Jag vet inte..men det känns som att du inte passar in i Indien.

Det ska bli spännande att höra om dina toalettbesök.

Elin - Bondmora sa...

Någonstans har jag en lååång lista med indientips, men just nu vet jag inte var. Fast reneesfotoblogg har nog ändå fått med en av de viktigaste. Huvudskakningarna och att ha toalettpapper i väskan.;-)

Gustav sa...

Äh, vad är det att gnälla över? Schemat är luftigt och det är redan nu planerat tid för shopping. Jag skulle vara glad om jag hade det så på en tjänsteresa någon gång.
Och eftersom du ligger med chefen, kan du väl se till att ta en extra sista dag.

XXX sa...

Om vi ska vara riktigt ärliga, och det ska vi ju, så hade du väl inte velat ha det på något annat sätt.
Det där blir nog kalasbra tror jag.

Singelmamman sa...

Och en timme i en indiers uppfattning kan vara allt från en halvtimme till mycket länge. Men du ska väl inte köra bil själv? Jag menar, du verkar ju ha lite problem med att hitta i din egen ficka, fl´åt, hemtrakt. Och indisk trafik dödar. Ofta.

Mimmi sa...

Tre timmar i bil i Indien lät ju inte så avkopplande!
Ska bli kul att höra om resan sen.

Dalkulla sa...

Läs på eller be om tips för att inte magen ska paja! En kollega/montör vi har på firman blev väldigt 'mulen i buken' vid sin vistelse i Indien, likaså min syster som var där på jobb. Har för mig man kan ta en hut äppelcidervinäger varje morgon mot turistmage, eller något ditåt. Handsprit/savetter behöver jag väl knappast nämna...

Lycka till!

William Witsman sa...

På mina affärsresor finns inte en enda sekunds privat tid. Men jag gillar heller inte att shoppa så det passar mig fint.

PGW sa...

Köp saris för farao! Jag har en sidensari hängande på väggen bara för att den är så fantastiskt vacker. Sedan har jag en en hel flock som jag ska sy av. Sydde en sommarklänning av begagnad sidensari, det mest behagliga plagg jag äger när det är varmt. Och innan du säger "jag syr inte", sånt kan man lämna bort! Tunt indiskt siden är fantastiskt!
(Alternativt kan du sälja några till mig, gröna och blå saris köpes så gärna så!)