fredag 25 februari 2011

Hoppla hoppla

Nästa lördag åker jag till Indien. På JOBBRESA. Jag har ett schema som kan få vem som helst att få en hjärtinfarkt. Lyckligtvis har jag med mig en kompis.

Fast maken har fått för sig att jag ska på vacation. Så han bokade in sig på en vecka till Spanien. God vän har lägenhet. Men för att göra saken än mer krånglig så skickar han talibanen i förväg. Nu på söndag. Sen drar han på tisdag. Båda två kommer hem dagen efter att jag dragit.

14 dagar utan talibanen.

Nästan 14 dagar utan maken.

Eh, alltså, den ene kan jag väl stå ut med att inte se, typ hur lätt som helst, men den andre har jag aldrig varit utan så länge.

Och stackars tonåringen får vara hemma sköta om huset och ruljansen på kontoret.

11 kommentarer:

Therese sa...

Spontant tycker jag det hela låter helt vansinnigt, men du låter förvånansvärt lugn över det hela. Eller uppgiven.

Jag hade blivit skogstokig om min man lämnade/lämnade bort barnen och drog på semester.

GudinnanT sa...

Jaha va det nu vi skulle byta liv i 14 dagar?

Elenia sa...

Det verkar som att du är den enda som faktiskt jobbar av er två, oavsett om det nu innebär en resa till Indien, medan din make mest gnäller om mat som inte står på bordet och drar på semester till Spanien.... jag hoppas jag har fått allt om bakfoten, men återigen verkar det vara du som jobbar 24/7....

Blåklinten sa...

Jag lovar att tonåringen inte kommer ha några problem med att vara själv, kan bara gissa hur tankarna går där. Men den lilla får du försöka få lite "EGEN TID" med nu innan och det ordentligt.
Ha nu en trevlig resa och hoppas ni hittar nya spännande varor.

Annika sa...

Therese, ja men maken och talibanen ska väl till samma ställe?! Bara att Talibanen åker två dagar i förväg - och säkert inte själv, utan med någon hon känner :-)

Ulrika sa...

Men det kan ju vara lite bra att du och maken får vara ifrån varandra ett tag.Talibanen lär nog sakna sin mamma med. Och med tanke på att det verkar vara ett kreativt barn( brås väl förståss på sin mor)så kan man ju hoppas att maken får lite att gör på sin semester. Snyggt showroom förresten.

Kennelflickan sa...

Fatta vilka FF-fester det blir hemma hos dig Mona!

Therese sa...

Annika: jamen titt! Jag läste "skicka iväg" inte i "förväg"! (Fråga mig inte hur jag fick till den fria tolkningen)

Då lugnar jag ner mig lite! :-)

Humlan sa...

Träffade en magopererad i går som hade varit i Indien och blivit sjuk bl a för att hon hade blivit uttorkad, det är tydligen svårare för er opererade att dricka mycket. Så kom ihåg att dricka, dricka och dricka lite mer, medan du är där (om det nu är hett och det är det väl oftast).

Erica sa...

Hmm...jag skulle få rejäl ångest och hellst vilja ställa in allt men förmodligen så kommer ingen annan tänka så...så ta vara på detta tillfälle och njut av varenda minut - hur ofta händer något liknande och det kommer bara ge dig nya insikter i livet om vad som verkligen är mest viktigast.

MonasUniversum sa...

Therese: Det är lugnt, faktiskt. Han åker ju ned till henne på tisdag. Hon åker alltså i förväg med sina fastrar och sin kusin.

Gudinnan T: Jamen eller hur!

Elenia: Det framgår nog dåligt, men han jobbar extremt mycket också. Hemifrån. Det är därför jag ibland blir irro för han låter talibanen vara utan att ha koll. Han jobbar nämligen jämt. Bakom datorn. Jag jobbar minst lika mycket, men mer fysiskt. Vilket han i och för sig inte tycker är värt lika mycket. Fast det är en annan diskussion..Han har alltid värdesatt sitt arbete mer än mitt..Vilket gör mig vansinnig.

Peatreek: Tonåringen har kille, som bor här, så de kommer ta det lugnt. Talibanen och jag brukar ha ganska mycket egentid, även om det inte alltid framgår i bloggen.

Annika: Precis. Till samma ställe. De kan behöva umgås. Här hemma så umgås han inte så mycket med henne. Lite spel här och där, men inte mer än så.

Ulrika: Tack för komplimangen..Och maken lär ha fullt upp. Å andra sidan så är hans två syrror med så han lär få en riktig semester.

Kennelflickan: Icke då. Jag har en väldigt skötsam tonåring serru. Hon snor bara mitt smink..

Therese: Haha, exakt!

Humlan: TACK för det tipset. Har inte tänkt så långt. F-n, jag som är så jävla dålig på att dricka!

Erica: Du har så rätt. Faktiskt. Tack.