söndag 20 februari 2011

Plock, plock, plock

Talibanen och maken är på galapremiär. Jag städar. Eller rättare sagt plockar. Jag ser det som om jag var den som drog vinstlotten. Ensam i huset, me like.

Men jag undrar en sak. Hur kommer det sig att hur mycket man plockar så tar det tamejfan aldrig slut?

I garaget hittade jag sex, nya, udda stolar, som maken ställt in där efter nån Hem- & Villa-mässa för ett par år sen. SEX.

Så jag fyllde bilen och åkte ut till vår butik i Vällingby och dumpade dem där. Och passade på att ta hem lite småprylar. Eftersom köpkraften i just Vällingby är lika med noll så ska vi stänga vår butik där efter 3,5 år. Alldeles snart kommer vi sätta upp 50%-70%-skyltar och jag måste hinna dit och hämta hem så mycket som möjligt. Ska bara hitta nåt hål i huset där jag kan pula in allt. Man kanske skulle ha en liten garageloppis här till våren. Här bor ju en och en annan stor plånka.

15 kommentarer:

NinaPX sa...

Men du, hur tänkte du nu? Om ni ska ha utförsäljning ska du väl bära DIT saker, inte därifrån?! Allt går att sälja vid "Butiken upphör" så släpa för f-n dit allt du hittar i garaget istället. Till och med makens gamla VHS-band kan du säkert bli av med! :-D Må gott! //NinaPX (som fortfarande väntar recension av arsel-behån..)

Unknown sa...

Ja, vi väntar alla på en recension. Och på bilder. Mona du behöver inte ta bilder på själva trosan utan på baken i trosor OCH byxor. Vi vill se dig med en snygg liten putrumpa och så vill vi veta om den är bra att sitta på.

Dubbelörn sa...

Men då kanske jag hinner in där på fredag! Ska hämta sonen på Bromma flygplats ;).

Ljung sa...

Jag har följt din blogg ett bra tag nu, och hajade till för du skriver att ni har en butik i Vällingby? Jag bor i Vällingby, och är intresserad av att kika in i er butik. Vad heter den?
Hoppas du svarar här eller till mitt mail.

Tack för en underhållande blogg!!

kram

Chihuahuakvinnan sa...

Håller med Ljung. Är i vällingby flera gånger i veckan och det vore roligt att kolla in er butik där.

Malin sa...

Hildurs Hem heter den. Ligger på samma gata som Nirdea har flyttat till. Gå dit, de har supersnygga möbler och massa läckra småsaker. En hel del fina träleksaker för de som har barn. Väl värt ett besök!

MonasUniversum sa...

NinaPX, jamen jamen, vi har en och annan svindyr byrå, som jag tänkte ta hem. Och lite annat. Och du får vänta en stund till på recensionen baby...som jag skrattade!

Kristina: alltså, jag provade dom. Sen dog jag.

Dubbelörnen: Mycket skit är det...

Ljung (och Chihua: tack för fin komplimang! Butiken ligger utanför centrumet: mitt emot Systembolaget och McDonalds. Ovanför gamla parkeringsgaraget...

...och nu ser jag att Malin har hunnit före mig! Tack för komplimangen!

Ljung sa...

Hildurs Hem? Där köpte jag lite julklappar i december! hehe
MYCKET fina saker där som jag älskar!

Ni kommer bli saknad av mig i alla fall!

Vad har ni mer för affärer?

Anonym sa...

När er rean? ;)

MonasUniversum sa...

Vi har inga fler affärer. Vi hade en Hildurs vid Odenplan i flera år, men sen kontaktade centrumledningen i Vällingby oss, och övertalade oss att starta en butik där. Inte så smart så här i efterhand.

Vår huvudsyssla är grossistverksamhet, vi säljer alltså till butiker runt om i Sverige och Norge.

...och så har vi 9 st videobutiker.

Anna sa...

Men hallå, här är en till vällingbybo som gärna vill köpa lite heminredningsgrejer ;-)
Har kollat din blogg under någon månad och du skriver sååå roligt,
och rakt på. Love it!

Anonym sa...

Ni behöver en tionde videobutik för den på essingetorget slog just igen och vi saaaaaknar den! Snälla Mona en videobutik mer eller mindre märker ni ju inte men för oss stackare på Stora Essingen gör det stor skillnad! Släng in några dementa älgar också i ett hörn, det funkar säkert! Hanni P

Anonym sa...

Hm, ingen köpkraft i Vällingby? Beror kanske på att utbudet i affären inte är sådär vansinnigt tilltalande att man har lust att fiska upp sin plånka...

MonasUniversum sa...

Anonym: Ahhh, så det är DÄRFÖR så många företag har fått stänga där.

...I see.

Annette sa...

Lite långt efter - jag veeet, men ... Vällingby CITY (som det numera heter *höjer på ögonbrynen*) har väl aldrig lyft efter ombyggnaden? Det stora fina modehuset öppnade i mars 2007(?) och till jul samma år hade flera affärer flyttat ut, och det finns fortfarande mycket yta outhyrt där. Annars tycker jag att Ångermannagatan fått lite fin boulevardkänsla efter ombyggnationen.