fredag 18 februari 2011

När man önskar att man vore singel

Jobbar som en gnu när maken ringer till jobbet kl 19.30. Efter att nyss kommit hem från karateträning med talibanen.

"Varför i helvete är du på jobbet för?!"

Här kan man ju tro att han frågar av ren omtänksamhet. Eller ja, normala män/partners skulle förmodligen göra det med tanke på att

1. det är fredag kväll.
2. smide är tungt som fan, stackars hustrun som måste lyfta och bära så mycket.
3. hustrun varit ledig 2 hela dagar sedan annan dag jul.

Men nejdå. Han var heligt förbannad över att maten inte stod på bordet.

Jag tar det en gång till;

Över att maten inte stod på bordet.

It goes without saying att man ger ett barn mat typ 17.00 om karaten börjar 18.00. Och slutar 19.00.

Nån som vill ha en bättre begagnad hustru? Jag har ett jävla humör men hög arbetsmoral, gillar ordning och reda, kan laga mat, gnällig som fan ibland, somnar tidigt så du kan se på vilka kanaler du vill, jätterolig, omtyckt av de flesta, stort hjärta, lite gråhårig, väry social, glömmer att raka benen ibland, kan uppföra mig fint bland människor, skitbra på att hitta på roliga överraskningar, orkar inte med för mycket sexande, morgonpigg. Asså, jag kan göra en lång lista.

Ni får mig. Gratis.

34 kommentarer:

Sus sa...

Nu skojar du..? Väl..?

Maria sa...

Nämen nu gick han för långt. Det där var inte en sån där "åh-vad-tokig-han-är-suckasuckasucka" grej. Det där var "han-hör-hemma-på-neandertalarnas-nivå"grej.

Maria sa...

Nämen nu gick han för långt. Det där var inte en sån där "åh-vad-tokig-han-är-suckasuckasucka" grej. Det där var "han-hör-hemma-på-neandertalarnas-nivå"grej.

Unknown sa...

Hade inte varit för att jag är gift och hetero hade jag tagit dig på bums. Unna dig lie bubbel ikväll för det är du värd så som du sliter kvinna =o)

Anonym sa...

Kan du ge honom en STOR spark på smalbenet från mig? Lappa gärna till honom lite här och där när du ändå håller på!
Nä, usch vad arg jag blir på honom... så gör man inte. Punkt.

Mammy sa...

Jävlar va arg jag hade blivit!!! Fattar inte hur du orkar!! Du sliter ju för fyra!! Och så har han mage o vräka ur sig en sån sak!! Tur man inte har en karl boende här!! :)))

MB sa...

Jag förstår ju (hoppas) att du överdriver lite, men din man verkar stå på prispallen i tävlingen "minst attraktiva man". Vad är det som gör att du trots all skit älskar honom? Men blir ju nyfiken... ;)

Järnflickan sa...

Vet du vad, jag tycker det är du som ska bli chef istället och din man få jobba häcken av sig. Sen dessutom ska han laga mat, varenda jävla dag och det kommer göra JÄVLIGT ont, om han kommer missa en endaste liten jävla dag!!

Eller så slänger du han på soptippen i "brännbart".

EmmelieNilsson sa...

FY fan vilket vidrigt sätt. Det där var ju inte ens lite underhållande, hur man än vinklar det. Hoppas mannen läser kommentarerna och tar sig en riktig funderare med skämsmössan på.

Karlskronamamman sa...

Å fy, det måste nästan vara dödsstraff på en sån kommentar.
Hade det hänt här hemma hade det nog varit en fru mindre i huset....i alla fall några dagar =)
Hoppas du ger honom vad han tål och att du inte arbetar ihjäl dig!

Malin J sa...

Men vad faan?
Allvarligt?
Om han inte passar sig så kommer han snart att stå där själv med sina företag. Då kanske han märker allt jobb du lagt ner.

Inte en chans att jag tolererat sådant beteende.

Pernilla sa...

Klart han behövde mat. Han var ju uppenbarligen lite kinkig. Varför hade du inte planerat så att maten fanns att värma i alla fall?!

Dubbelörn sa...

Och innan jag kommenterar... så yadayadaydayadayada...

JAAA! Jag vet att du älskar din man... trots allt :D

Pusspårej' :)

GudinnanT sa...

Ska jag låna med mig honom till jobbet en månad eller två...där är han i säkert förvar?!

Anonym sa...

Ja, jag har också en neandertalare här hemma, förra helgen då låg jag, mitt på dagen, och slappade i soffan. Dottern höll på och sminkade sig, med smink snott från mig;). Vi var med andra ord fullt upptagna. Neandertalaren gick omkring och dammsög huset, och så tittade han upp och skrek, för att överrösta dammsugaren "fan, det finns två kärringar i huset och så är det jag som dammsuger". Gissa om jag letat efter de där kärringarna en hel vecka nu. Vad menade han?
Butta

Smultronblomman sa...

Vad tänkte han med? Lilltånageln? Dags för en resa på egen hand och vila upp dig lite?? En "smäll" borde han ha! :(

Cissi sa...

Du är välkommen att flytta in hos mig och min fru, södra Dalarna, lite långt till jobbet, men det kanske inte gör nåt just nu? Här kan vi både laga mat, se och städa bort damm samt tänka längre än näsan räcker.

Eller så skickar du hit mannen på uppfostringsanstalt!

Ninni897 sa...

Hahaha! Hade jag inte druckit tre klunkar vin, och därmed varit full som en alika, hade jag varit förbannad å dina vägnar. Vin hjälper! Och ganska fort också om man gjort en GBP operation. Risken finns att man blir alkis på kuppen om man ska till flaskan varje gån´g de trycker ur sig något dumt... :)Häppårre! (Hoppsan vad jag fick rätta när tangenterna flyttar på sig helt utan orsak...)

wettexvarlden sa...

Jag misstänker att du inte vill ha min man? Same same but dif... nä lika.

Just nu är det rea. Man, hund, katt för ett pris aaaav: 50 öre.

Ta dem.

Själv ska jag tömma vitavinboxen och skylla ALLT på grannen.
Imorgon är en annan dag...

Livet just nu sa...

Och NEJ oavsett vad blogger säger så är jag : Livet just nu....
INTE wettexvärlden...

Catten sa...

Seriöst - du MÅSTE ju älska hans bra dagar till tidens ände o lite till....
Jag hade nog f-n bett honom att packa väskorna o gömma sig en stund om han inte ville bli funnen om tre år, halvt förruttnad i en gödselstack nånstans...

Du kan få låna min ett tag faktiskt, han lagar mat 6 av 7 dagar på en vecka!
Å så är han bra på att lägga golv... ;-)
Å då är det ändå han som jobbar mest i den här familjen!

/ Catten

Malde sa...

Hade min Make sagt och gjort något liknande hade jag satt ut honom på Blocket. Under bortskänkes. Efter att ha tömt hans konton och sett till att allt skrivits över på mig, utom skulderna.

Tror jag i alla fall...

NinaPX sa...

Du, vi har gästrum! Dubbelsäng och bredvid står skrivbord med dator så du kan blogga. Så visst, även om jag inte är på jakt efter en fru just nu är du mer än välkommen att flytta in. Åtminstone tills maken hittat det sunda förnuftet igen!

Man kunde ju i alla fall önskat honom den goda idéen att stanna till på McDonalds på vägen hem hellre än ringa och skälla på hon som packar upp två ton smide.

Ska jag bädda med Schlossberglakan genast eller på en gång?

Helén sa...

Oj, oj, oj vad du fått bädda och får ligga...(inte såååå). Förstår nada.

Minkamera sa...

Till gubbslemmet: får vi läsa om någon liknande händelse en gång till i denna fantastiska blogg så ska du veta att vi vet både vart du och Gudrun Schyman bor. Och vi kommer se till att ni två får många långa dagar tillsammans på en folkhögskola med jävligt många feminister.

Mita sa...

Skulle inte vilja vara din man just nu!

reneesfotoblogg sa...

Drag ut, vik mot den tandade kanten och drag av!
Vilken del på hans erbarmeliga kropp som ska ha den behandlingen behöver jag kanske inte tala om, inte är det tungan! Fast vid närmare eftertanke så ta den också!

den andra bloggen sa...

Till alla män som läser detta: Klaga inte på din kärring! Hade hon varit perfekt så hade hon valt nån annan!

Cecilia N sa...

Jamen det var ju bra att han hittade iväg till karateträningen utan fruinblandning iaf.

Kommunicera sig lite bättre i förväg kanske?
"Det är DU som står för BÅDE middag och karatelogistiken idag. För JAG JOBBAR!
Eller vill du byta? (Och våga inte komma hem utan att allt är upp-packat.)"

linda sa...

Gud vad jag är glad att jag är singel nu. Fy fan vilket idiotiskt uttlande, och varför i helvete kunde han inte laga mat själv? Eller beställa hem en jäkla pizza, om han nu har mycket annat att göra?

deeped sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
deeped sa...

Attans. Om jag vetat det innan jag la upp tre kameler och en get för Stielli tidigare i veckan :).

Anonym sa...

Japp jag tar dig , hel och hull, =)) Flytta hem till mig - Pleeeeeeaseeeeeee !
Även om jag inte är så lespisk så kan vi leva lyckliga alla dar !!!!! ; )
Love ya!

/ Lotha

Malin sa...

Maken - skärpning!
Mona du är välkommen hot till vårt kvinnokollektiv! Just det, det bor visst två av manligt kön här men en är kastrerad. Men eftersom du bor så stort så kan du sparka ut maken så flyttar vi hem till dig!