onsdag 23 december 2009

Telia, iPhone och kundservice. Och en arg make.

De senaste 15 åren har jag införskaffat mina julklappar till allt och alla på NK. Av bekvämlighetsskäl. För där finns allt.

Plus ett garage som jag kan utan och innan och därför aldrig tappar bort bilen i. Väry good.

I år har jag haft hjärnsläpp när det gäller maken. Inga roliga julklappar, bara småsaker.

Men så kom jag på nåt.

Maken är svårt sugen på en iPhone. Och i våra företag ringer vi med Tele2. Vi gillar inte dom andra. För de suger.

Bra så.

Om det då inte vore för att just Tele2 inte tillhör de utvalda för att sälja nämnda telefon. Så därför har han inte skaffat någon utan bara dreglat på andras. Dreglat hårt ska tilläggas.

24 timmar innan julklappsutdelningen så får jag riktig panik och skiter i mina löften om att never ever gå över till Telia eller Teleskitnor igen (inte 3 heller för den delen), och drar till en Teliabutik.

Svinmycket folk, svettig, bråttom hem. Säljaren säger nåt om att portera numret från Tele2 till Telia. Vill ha org.nummer på det bolag telefonen står på. Jag svettas mellan brösten och vill ut därifrån fort som fan, rabblar org.numret, skriver på ett papper. Därefter utspelar sig följande:

"Om det inte är några problem såsom att abonnemanget är bundet, så kommer du strax att få ett sms till ditt nummer om att det är ok, och då kommer du tillbaka till mig så ordnar vi en telefon."

"Okey, låter bra, men det går inte iväg nåt sms till hans mobil då? Det liksom förstör överraskningen."

"Nej, nej, jag har skrivit in ditt mobilnummer så det är inga problem."

Mycket lättad och väldigt mycket mer svettig drar jag därifrån. Sitter och småsjunger asnöjd i bilen då telefonen ringer och maken skriker:

"Vad har du gjort med min telefon?!"

"Eh, vadå?" Svettiga brön igen.

"Javafan, jag får ett sms här om att nån jävla portering inte funkar för att fel org.nummer är angivet och att jag skall återkomma!"

Okey. Bra kundservice där Telia, tacksåjävlamycket för löftet om att inte messa maken!

"Asså, ehh, jag tänkte fixa en iPhone till dig."

"Jättebra, men JAG VILL INTE HA NÅT JÄVLA TELIAABONNEMANG! Och inget annat heller!"

"Amen det är lugnt, då skiter vi i det."

Sa jag och lade på luren.

Och här tänkte jag fortsätta med en jävligt rolig avslutning på det hela, men eftersom jag är gift med Mr Snokalajnen så får det vänta till efter julafton...

I morgon blir det granbild och tack-så-mycket-för-i-år. Typ.

Häpp.

22 kommentarer:

Mr Lee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MonasUniversum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mr Lee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mimmi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MonasUniversum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MonasUniversum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MonasUniversum sa...

Sorry, men jag har en jävligt nyfiken man, så jag var tvungen att radera lite här..hehe.

Mr Lee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sofia sa...

mrn du tele2 hänvisar till kobtorsvaror.se alltså dom säljer iphone i smyg helt sant ring å kolla.

Anonym sa...

Man kan väl låsa upp iphones så att man kan använda den med tele 2. Kostar väl inte många kronor =)

sofia sa...

ursäkta gick lite snabbt där...kontorsvaror.se ska det vara

Sus sa...

Haha, va FAN!
Å det där jävla varuhuset.
Samma grejjer kostar ju mycket mindre på andra ställen.
Looser!

Jag var där idag och suckade.
Aldrig har jag sett så mkt pudlar och Canadian Goosejackor på samma ställen.
Samtidigt.

Jag längtade hem till Söööder söörru. <3

Pernilla sa...

Ja. Kan bara instämma. Felia. Som jag nu har sålt min själ till i två år. Och nu har jag en iPhone. Till no use förrän 5 januari.

GOD JUL Mona!

Anonym sa...

grymt nyfiken på allt borttaget!

GOD JUL!

Cicki sa...

En God Jul på dig också Mona. Må du förgylla mitt liv även i framtiden....:-)

MassageLotta sa...

Jamen herregud.....det är typiskt ...dom kan ingenting i butikerna, bara svamlar......
Men jag hoppas du fixa någe bra.....väntar med spänning på att få höra...
Här får du en stor God Julkram på dig från mig....

Anonym sa...

Hej Mona

Har Telia och går på KBT för den orsaken, Telia är tyvärr det enda bolaget som levererar hit. Alla beställningar blir fel och varenda faktura är feldebiterad. Nice!

Ha en underbar jul och som tack för att får läsa din underbara blogg sänder jag till dig en tjock julkram! Carry on Mona

Hälsning

Mrs Anna

XXX sa...

Ja men iallafall, oavsett operatör och mobil och NK och allt så önskar Norra Sveriges största jävla dåre och Sundsvalls hemskaste tvilling dig och din familj en synnerligen God Jul. Jo, men det är ju iallafall jul och då ska man ju va snäll och tindra och sånt...God Jul Mona.

Finnpajsaren sa...

För att muntra upp dig skickar jag lite bruna, varma, mai tai-doftande god jul-kramar till dig från mig!

Jupp sa...

JAg instämmer i Julhälsningarna och tillägger...

Du vände dig självmant till the dark side of the telefonbusiness. You are on your own, honey!

*jul-puss till alla J:n och till dig!*

wettexvärlden sa...

God jul kära Mona och hoppas den blir fröjdefull! ;)

Maria sa...

Ja, jag fixade en Iphone via Tele2 - deras kundtjänst hänvisade till en återförsäljare (Kontorsvaror.se typ). Snabb leverans hade de också.