tisdag 15 december 2009

Ni nya här! Och ni andra också för den delen..

Jag har köpa nya naglar.

Jag har extrema problem med alla sorters tangentbord nu, varför sms:andet och jobbet blir lidande. Man kan säga att jag inte skriver nåt i onödan. Och det går långsamt.

Detta medför att jag inte har hälsat på alla ordentligt. Jag läser era kommentarer men dom här naglarna gör livet surt för mig. Och så snart jag har glömt vad de kostade så ska jag ta bort skiten.

Men det var inte det jag skulle säga.

Vill bara hälsa er mycket varmt välkomna. Jag blir oerhört glad för era snälla kommentarer. From the heart liksom. Jag tillhör de bloggare som är förunnade med inihellskotta trevliga läsare. På riktigt. Andra blir ofta korsfästa och hånade, men inte jag. Och det är er förtjänst. Tack.

Det här tog 11 minuter att skriva. Inklusive rättandet av alla stavfel. Det är nämlich pekfingervalsen - 'a la kulspetspenna - meets tangentbord som gäller.

Vore bra om jag fick en Alzheimer light ganska snart.

17 kommentarer:

Hanna sa...

Eller så donerar alla dina underbara bloggläsare en femma-tia var, då går du lixom plus/minus noll på naglarna och julefriden kan börja. :)

Suzan sa...

Jag tar kort m telen, för över till datorn o bloggar fr datorn.
har tyvärr nokia :(

Maria sa...

Naglar + tangentbord och naglar + sms är en vanesak, tro mig!

Jag har byggt mina naglar x antal gånger, kan inte leva utan dom!

Hade lite problem med min iPhone eftersom det inte fungerar att trycka med naglarna men jag har lärt mig att skriva sms med sidan av fingerspetsen.

Så, håll ut lite till så ska du se att fingrarna snart dansar över tangenterna igen!

Singelmamman sa...

Säger som Maria, en vanesak. Men alzheimer light vore ändå skönt.

Jesse-Paloma sa...

Att blogga eller skriva alls, på tangentbord eller med penna är ett helvete med långa naglar.

Kan du inte lägga upp en bild på dom? Så vi nyfikna får se underverket du svär så åt? Haha..

Ett tips: gå tillbaka till salongen och be dom fika ner dom. Så är ju naglarna snygga ett tag till.

/Jesse

Agneta sa...

Eller gör som jag: Vänj dig vid korta naglar.
Jag gick och fixade mina förr i tiden (innan barnen) och jag saknar dem inte.
Det är skitsnyggt på andra, opraktiskt på mig.

Sockiss sa...

när jag hade gelé-naglar förut så kom jag snabbt på att hålla mig undan från att öppna alla sorters kartonger och emballage med händerna. Det gör så in-i-h-vetes ont när en nagel fastnar...

Anonym sa...

Du vänjer dig vid naglar, detta har jag skrivit nu med långa naglar. Och så var det inte när de var ny gjorda. Korta ner dem lite annars? Inte ta bort, snyggt med fransk. /M

jesko83 finns bild längre ner med klementinen....

Anonym sa...

Du är så HÄRLIGT GALEN ! Och beroendeframkallande! När mobilerna kom in i våra liv tog det inte lång stund innan man var beroende....och när Mona´s blogg kom in i våra liv.....ja du fattar.
Kramiz/B-M

Anonym sa...

Men du, klipp av naglarna. Spola ner mobilen i toaletten och gå och köp dig en Iphone.
Tror att det var mitt enkla 3-stegstips till hur du får ett avsevärt mycket bättre liv på bara 10 minuter.
Pierre

Åsa sa...

Jag blir oherhört glad av att läsa din blogg.
Du är väldigt skicklig på att hantera vårt vackra språk.
Jag läser varje dag, men är väldigt anonym.

Monica sa...

FILA NER DOM MÄNNISKA!!

Shannara sa...

Råkade liksom bara hamna här. Och jag gillar att vara här. Stannar ett tag tror jag...

Själv har jag fått lite torka och tonårshormoner på halsen så mitt egna bloggande vill inte bli så spontant som jag vill. Inte är det lätt att skriva det här inlägget med en gapig fyraåring som hänger i armen och vill baka pepparkakor och en tvååring som står bredvid och skriker NEJ heller.

Jaja... Blabla...

Ha en go eftermiddag!

Cicki sa...

Jag hade i många år sådana naglar á la naturell så att säga. Man lär sig att sms:a och att skriva på tangentbordet. Det är en vanesak. Man t o m klara att torka sig i rumpan med långa naglar, bara man får in tekniken.

Markattan sa...

Äsch då, saken är lätt ordnad. Du anställer helt enkelt en skrivare. Det finns många arbetslösa som kan skriva åt dig. Då har du samtidigt en assistent som man ju kan förvänta sig gör annat åt dig också.

Dyrt? Inte då, kalla assistenten Blond Ek så betalar maken snällt.

Markattan, lösningsorienterad

Gun sa...

Jag har också bara underbara läsare. Var är alla hatare egentligen? Jag har inte sett till någon.

Sv: Tack snälla, det kommer att bli bra så småningom:)

Michaela sa...

Jag skrattar alltid gott åt va du skriver! Du förgyller tråkiga dagar... /M