lördag 12 december 2009

En lördagkväll i finförorten.

Klockan är 18.20 och maken gick just och la sig....jobbat sig lite mycket.

Tonåringen är på väg till en julfest.

Talibanen ritar fula julkort och ska snart sova.

Själv stirrar jag på min nya skitmobiltelefon som ligger på vardagsrumsbordet.

Kan fortfarande inte mobilblogga som jag brukade. Bara email-mobilblogga.

Glor i manualen och förstår inte. Men hur svårt kan det vara liksom.

Jag tror jag går ned till källaren och hämtar en flaska champagne.

Är ganska övertygad om att att jag kommer fatta bättre om en timme.

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Puss på dig. Ta en taxi till söderförorten med den där champagnen. Jag har chokladtårta!

Finnpajsaren sa...

Ring mig imöra då.
Men då blir du skyldig mig minst en flaska. ;-)

tigerlilja sa...

Jamen det här måste du lösa! Tänk på oss.

Anonym sa...

Champagne är lösningen på mycket, mer champagne åt folket helt enkelt! Må gott och hetsa inte upp dig över värdsliga saker såsom mobiltelefoner till exempel. Njut lördag o skål på dig! /NinaPX

Gafflan sa...

Här har vi ätit hummer och druckit vin, hela familjen+goda vänner. Jag tycker i alla fall att du ska ta dig ett glas skumpa, tror inte att det gör ont ;)

Agneta sa...

Hur gick det...?

Lola sa...

"Ritar fula julkort" Hahah! Det var väldigt ärligt sagt! Gjorde säkert jag med som småtting....

Kamilla sa...

Hmm, jag är inte så bevandrad i detta med mobilblogga. Och har nu funderat länge,,, själv skickar jag till min blogg från min mobiltelefon, som ett mail,,,,, så då måste det vara email-blogga. Hur gör mamn då om man vill mobilblogga?? Om jag vet det, så kanske jag kan lösa resten,, ha ha
kram Kamilla