onsdag 2 december 2009

...och så var det maken och hans nya leksak.

Maken är som bekant sjuk.

Men inte tillräckligt sjuk för att inte sitta hemma och jobba.

Och gå ut till brevlådan och hämta sig lite post.

Jag ringer hem för att prata jobb men blir snabbt avbruten:

"Asså du, jag har fått den där apparaten nu. Jag provade att stänga av tv:n och fatta, den visar att den är 8% av vår elförbrukning!"

Okey brudar, och alla gaykillar. Det här erbjudandet kommer inte igen:

Någon som vill ha en man? Gratis. Han är bra på att tjäna pengar, dock mindre bra på att laga mat och städa, men skit i det, ni kan köpa en hushållerska! Sen är han i och för sig ganska pipig när han är sjuk också.

Om jag trodde att jag hade problem förr så är det inget mot vad som komma skall.

6 kommentarer:

Farbror Blå sa...

hahahahahahaha...*asg* ;)

Farbror Blå sa...

förresten...vad heter grunkan och var köper man den? Pris? jag menar allvar:)

Mr Lee sa...

Vad är det för TV ni har? 65"?

Iofs är 8% av förbrukningen inget jag skulle studsa över. Ett normalt hushåll som inte lagar mat eller tvättar och inte har el-värme drar inte mer än 1000-1500W på "tomgång". En normal platt TV drar ca 3-400W när den är i drift och det blir 30-40%. Så drar eran 8% är den antingen inte påslagen, mycket energisnål eller så startade han allt som gick i huset när han mätte.

Sunt förnuft för den som är lite insatt i el. Bra business för den som säljer mätaren din man köpt om man hittar de som inte kan så mycket om el, men vill vara "miljövänlig".

Mr Lee sa...

Clas Ohlson, Kjell & Co mfl har elmätare man pluggar i uttaget.

Finnpajsaren sa...

Jasså du blev lite sugen på tjejen som mailade. Ja ombyte förnöjer... ;-)

Malin J sa...

Så om han vill se på sporten nu så får han sälja sin penna värd 1500 ;)