tisdag 1 december 2009

Är det nån som skämtar med mig, eller?

Öppnar min mail och hittar det här;

Hej! Mig tittar genom en dejtingsajt och jag gillade din profil.Jag skrev ett meddelande pa hemsidan, men tyvarr har du inte svarat mig. Jag ville verkligen traffa dig. Jag bad om hjalp med forvaltningen av dejtingsajt. De hjalpte villigt mig. De gav mig din e-post och nu ar jag skriver detta brev. Jag ar mycket glad att jag nu personligen kan skriva ett meddelande. Jag hoppas du inte lamnar minbrev utan uppmarksamhet och vara saker pa att svara mig.skriv till mig pa min e-post (e-mail): elenaskonhet@yahoo.comJag ser fram emot att vanta for ditt brev.Din nya van Elena!

Det verkar som om nån jävla idiot har slirat på tangenterna här, när han la upp sin emailadress.

12 kommentarer:

Christine sa...

Känns som ett ganska klassiskt SPAM-brev, förutom att tjejen inte var så lättklädd som man kunde vänta.

En gissning på att texten kommer från google translator. ;-)

Elin sa...

En kollega fick nyligen exakt samma, adresserat till en annan kollega!

Osloskånskan sa...

Det är inte jag!

KakanH sa...

Jag är oskyldig. Håller med Christine, ett klassiskt SPAM fast mer lättklätt.

Jupp sa...

Nu går du för långt från källan igen.

Delar du mail med make? Kanske kan vara nödvändigt med lite sjuksyster-fasoner i framtiden om du inte ska tvingas se din plats utbytt mot "din vän Elena"

:-D

Jupp sa...

Nu går du för långt från källan igen.

Delar du mail med make? Kanske kan vara nödvändigt med lite sjuksyster-fasoner i framtiden om du inte ska tvingas se din plats utbytt mot "din vän Elena"

:-D

Mr Lee sa...

Be henne skicka 5000kr i ett kuvert till dig för att täcka kostnaderna för hemsidan. Adressera det c/o Rädda barnen eller något så har "Olga" gjort lite nytta med sitt spammande.

Bisse sa...

Jag fick flera sådana mail igår, på alla våra e-postadresser, man blir LITET matt på sånt! Speciellt butiken är väldigt intresserad...

Farbror Blå sa...

det kommer från en "förmedling" för "professionella" flickor...eller lite finare kallat "eskortservice" med forna östtatsflickor...vilket är olagligt i Sverige men så finurligt upplagt att de åker slalom mellan paragraferna...

alltså på ren svenska: Horor till salu!

Stina sa...

Hahahahahaha!

Oj.

Hahahahaha!

Hihihihi!

*fniss*

Malin J sa...

Ett så kallat "horspam". Bara att strunta i. Fas du kanske ska göra en virus koll på datorn. Du kan ju bli "smittad" vet du väl ;P

Smultronblomman sa...

Efter obehagliga erfarneheter med mail kollar jag IP-adressen på sådant här. Fick en dräs till min jobbadress. En del var avsända från länder kring Persiska viken andra från Slovakien...
Mest spännande var när jag skickat brev till min egen mailadress på jobbet, från jobbet på julafton kl 17.00 nånting. Så dags en julafton är jag lite lagom glad efter ett antal snapsar till lunchen och definitivt inte på jobbet som ligger 8 mil bort....

Ursäkta alla konstiga stavningar.
Har nästan förlorat synen på ena ögat p g a inflammatoriska processer. Jag kan bara hoppas på att det är temporärt.