tisdag 22 december 2009

När man har köpt en SonyEricsson Aino.

Jag undrar hur jag ska meddela hela världen att Aino's jäääävla touchknappar INTE fungerar när det är kallt ute!

Idag har jag velat mobilblogga 15 gånger men kameran gick inte att få igång.

Synnerligen jäkla opassande eftersom dagen har varit fylld med smaskigheter såsom ha med sig en taliban till bolaget för att inhandla 65 flaskor vin och champagne. Icke att rekommendera. Sen tänkte jag köra på, altenativt över, en idiot till gångtrafikant. Och så lekte jag tomte och körde runt till butikerna för att lämna julklappar till personalen.

Jag avslutade dagen med att åka till fina affären på fina gatan här i finområdet och köpa fin, svindyr choklad, gånger tre, med makens pengar eftersom makejä*el åt upp min 70 kronors choklad, som visade sig kosta 80 kr per 200-gram.

Denna choklad skall således gömmas på särdeles bra gömställe i huset. Nåt som t ex ett städskåp, eller annorstädes där han aldrig skulle komma på tanken att leta. Möjligen i en kastrull.

Sa jag att jag inte har handlat julklappar till nära och kära än?

Och det var julafton om två dagar va?

5 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Lägg chokladen i en plastburk och skriv torskfilé på samt förpassa burken till frysboxen. Det är effektivt, jag lovar.
mvh R

Monica sa...

njut chokladen mens du kan!!

Å du som sagt du har ju hela du har ju massor av tid kvar långöppet idag och i morgon ;) jhu

LarsPson sa...

Ett alternativ är kanske att köpa dyr choklad som maken inte tycker om alls, men som du gillar destomera?

Iofs jag gillade den där idén med att stoppa den i en plastburk! :-)

säger Lars och tackar för en härligt rolig och underhållande blogg :-)

Sofia sa...

Om det är någon tröst så funkar touchknapparna inge vidare i kyla på iPhonen heller....

Lola sa...

Mona du måste pröva chokladen från Ejes chokladfabrik på Erik Dahlbergsgatan mittemot Fältöversten, deras choklad är too die for (finns på nätet oxå)