måndag 28 december 2009

Hörrni, ni män. Och Flat-Kerstin. En bra present.

Ni vet hur det är när nån går förbi en: man känner en plötslig vindpust av varierad storlek. Ja, ni fattar. Ofta handlar denna vindpust om hur man själv luktar. Eller doftar.

Under några dagar nu så har jag varje gång tänkt: "My God vilken god doft!" Och så kommer jag på att det är JAG som doftar så sjukt jävla gott.

Det finns många goda parfymer och det är sällan något sticker ut i mängden, men den här gör det. For real. Jag fick en bautaflaska i julklapp av min man, och det är nästan så att jag går igång på mig själv.

Ut och köp kära vänner. NU!

Nä. Jag vet inte vad den heter, men det är Yves Saint Laurent's senaste och de kör mycket tv-reklam på den just nu.

PS Även tonåringen fick en flaska, och hon är av samma åsikt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju för härlig!!! Och om man läser fakta om den så förstår man ju varför maken valde just den........."ansikte som en ängel med Kate Moss egenskaper"....jojo!!
Så nu blir det till att sadla om...
Kram/B-M

"YSL Yves Saint Laurent Parisienne EdP
För kvinnor som vet hur man lever och älskar..
En kvinna i den ”lilla svarta” fodral klänningen som inte kommer hem förrens nästa morgon, en förtrollande glamorös kvinna med ett ansikte som en ängel. Det är en ”Parisienne” som Yves Saint Laurent parfym ser det. Hon har Kate Moss egenskaper. Och även om hon inte är född i Paris, så har Paris adopterat henne"

Kerstin sa...

Tack Mona!!! Har på allvar svåra presentproblem inför fruns födelsedag om ca fyra veckor (alldeles för nära julafton, om du frågar mig), detta kan vara Lösningen! ÅH vad jag önskar att doft-datorn var uppfunnen så jag kunde provsniffat genast (antar att en iPhone har en sån app??)!

Vi får väl se om jag snor doften själv (Vägrar förövrigt att läsa beskrivningen av vem som enligt YSL ska bära doften, för då är både jag och frugan diskvalificerade... Big Time!)

Madlar sa...

Tack för tipset, ska genast vidarebeforda det till lilla maken.

Suswic sa...

Eftersom jag råkar ha en make som ALDEIG köper presenter annat än till födelsedagen (inte ens till jul) så har jag idag inhandlat en till mig själv :) Nu hoppas jag baraq att den får godkänt av maken, annars kanske det kommer ett paket på posten till dig...

Tvillingmamma Lotta sa...

Men jag fyller ju inte år förrän i september ju...
Och i julklapp köpte jag ju mig en annan parfym.
Hmm...
Man kanske skulle börja ge sig själv en liten nyårspresent?

Elwa sa...

Jamen vänta nu innan ni springer iväg och handlar parfym! Jag läste också vad som står i reklamen för Parisienne, men sen hamnade jag här:
http://www.dn.se/blogg/sminkbloggen/2009/08/25/parisienne-drommar-om-paris-fran-yves-saint-laurent-4457
Och fick läsa något helt annat! Bäst att gå och sniffa lite själv först...

Suss sa...

mmmm, tack för ide´n ,
skall spruta på mig lite nästa ggn jag är vid en parfymdisk :-)
Alltid bästa sättet att testa en parym på, så ser man hur den känns under dagens gång, eller not...

Provade Clean Warm Cotton,
för jag läste en snutt i Ting´s blog att hon önskade sig den.
Men som sagt, parfymer är sååååå olika från person till person,
o mig luktade den ej gott på, fick dessutom ont i huvudet :-(
kändes som jag Stank halva dagen (den "doftade" hårt väldigt länge)
hua !.....
Var Inte så bra o spraya precis på halsen under hakan, nope.

Däremot har jag flera favoriter, gillar både kryddiga o lätta fräscha sorter.
Allt efter humör o de håller MÅNGA ÅR i kylskåpet !

Kan lista ett gäng av dem här :-)

n:o UNO,1an , favvon (oxo en sån man känner: -vad 17 är det som luktar så gott ?!)
~ Angel // Thierry Mugler (klädskaparens.. ibland svår o få tag på ! ser ut som en ljusblå glasstjärna, ligger ned)
Doftar starkt Lääääänge (nästa dag) ta bara ett litet sprut ;-P

~ Mademoiselle // Coco Chanel
oxo mkt aromatisk, doftar lääänge

~ D´ete´ // Kenzo (betyder Sommar)
mums så fräsch !!

~ Aromatics // Clinique
Lika där, doftar ûberlänge ! liiiten dutt !

~ Knowing // Estee´ Lauder
Tyckt om sedan tonåren, oxo stark

~ Comme une Evidence // nåt av de där postorderföretagen, (inte Fleur de santee´!), som hade butik i Mörby C tills nyligen.
Lätt o fräsch , mumma.

Lovely // Sarah Jessica Parker
otroligt god !, mkt lätt.
(Oprah´s enda parfym, hävdade hon förut)

Sen Älskar jag en som ~rums-spray~ *S*
(men Jag kan EJ ha den på mig, mår illa då):
Néonatura // oxo det där postorderföretaget (vad fanken hette de nu igen ?), en brun oval liggande flaska.
Folk gillar min doft hemma ;-) säger de iaf.


Ha en greit onsdag vad du än må hitta på för ~upptåg~ !

Jag ska "få" flyttstädat
:-)

//Susa.

Suss sa...

eh , kom på en till *L*

~Aroma , Tonic // Lancôme
en body-"vaporisateur",
älskar den, men så ledsen att den ej görs i parfym !
för den försvinner för fort.. doften från kroppen.

Goo fortsättning på helgerna

Susa.

MonasUniversum sa...

Susa.TACK för alla tipsen! Mycket bra lista! Gott Nytt År på dig!

Sara A. sa...

Hm, köpte just den parfymen när jag var på semester förra månaden. Jag ryckte den i förbifarten strax innan boarding. Dock fastnade jag aldrig riktigt för den, försökte kränga iväg den till mor min, utan resultat.

Nu ska jag ge den en sista chans. :)

Suss sa...

*viskar så du inte ledsnar på tips- för jag hittade en till flaska i badrumsskåpet*
anv typ varannan dag, så hur jag kunde glömma är en gåta ?....



Rush 2 (TVÅ är viktigt) // Gucci
Du gillar ju Gucci :-) har jag läst..
Röd genomskinlig plastflaska,
innehållet överraskar !

//Susa
som nyss badat av sig städ-dammet o mindes nåt om man borde äta oxo..
(f.d LiveLife, som oxo fö undrar om nån själ vet hur man blir av med HELA sitt namn i goggle-profilen ?!)

Lycka till med laptopen !