söndag 27 december 2009

Ett hustrutips till andra trötta hustrur.

Om man inte önskar vare sig sex eller någon form verbalt utbyte under några dagar, så köp er make en iPhone.

Just mitt manliga exemplar har löst sina telefonproblem, varför han dessa juledagar är begåvad med en upplåst iPhone.

Han befinner sig just nu på en annan planet. Krampaktigt hållandes en telefon i handen. För han går inte en meter utan den.

Och den monolog som utspelar sig här sen ett par dagar är: "Fyfan vad häftigt. Asså, jag trodde ju inte satt den var SÅ HÄR bra! Vadå lägga talibanen, hon kan väl lägga sig själv! Hur fan får man över kontakterna?!"

Hur länge varar den här sjukdomen?

18 kommentarer:

Isabelle sa...

Hahaha...Jag upplever något liknande här fast hmm inte riktigt det där på första raden kanske ;) Mitt manliga exemplar hade lagt ett paket till sig själv under granen innehållande en iPhone adresserad till "en fantastisk, trevlig, smart och oumbärlig man från tomten". Ödmjukt va? :)

Chrissan sa...

Haha!
Tur att inte min man fick nån iPhone då.;)

Pillargontanten sa...

Oj, samma hände här , fast med Lillbabs i en GPS :O) Brädad av Lillbabs liksom :O)

Monica sa...

sorry jo jag fick ditt sms:) tack;)

vadå flytta vilken av dom??

Pangbruden sa...

Se till att han laddar ner starwars i den så har du en egen jediriddare hemma några veckor.. eller lås skiten för starwars så slipper du..

Kia sa...

Måste erkänna att jag själv, efter några månader, inte kan ta ett steg utan min iPhone. Den är helt enkelt underbar!
Tycker att du också ska ha en!

Sus sa...

Länge. Den håller i sig jättelänge.

Anonym sa...

Det varar tills han inte har en iPhone längre.. Min sambo har också en sådan.. har haft den i snart 2 år och han är lika fäst vid den fortfarande! :S

William Witsman sa...

Ha ha!

Mr Lee sa...

Eller så gör ni som jag. Tog ut en iPhone till hustrun också, nu slipper man höra hennes gnäll! ;)

Unknown sa...

1 år senare har det fortfarande inte gått över...

Ice sa...

Tur att jag inte gav sambon en sådan.. Hade inte velat bli en iPhone-änka. När du vill ha herr Universums uppmärksamhet så kan du juh be Taliban ordna en "olycka" med vattentillbringarna :D

wettexvärlden sa...

Jag är glad att Mannen inte är tekniknörd. Han kan knappt smsa från sin gamla s-e...

Dubbelörn sa...

Goaste sonen fick en sådan i julklapp. Och gissa vem som är den bästa mamman i hela vida världen??!! *gapskratt*

Kraaam

Zelda sa...

Mona kära vän, det går inte över!!

Maken köpte en tidigt.

Den är med konstant,
ska bara kolla nyheterna...vädret...ska bara uppdatera facebook ...ska bara kolla kartan....kolla mailen...spela sudoku...
förutom då att ringa, skicka sms och allt sånt vanligt.
Det senaste...programmet där man bara måste "checka in"på alla möjliga och omöjliga platser, bara sådär för att det är skoj och att alla andra kan se precis var man är.
Ja, ja han har skoj i alla fall ;-)
Och jag får ju svar på allt så fort jag undrar något, för då kan han ju alltid googla.

Ms Spider sa...

Det är som HIV, det finns ingen bot, bara bromsmedicin. Har man väl drabbats är det kört...
/Ann-Katrin, från min iPhone...

Lotten sa...

Hittade hit via Mariee och måste säga att här fanns mycket underhållande:-)

Och min make har en iphone...

/Lotten

Anonym sa...

Ni som verkar veta allt, går det eller går det inte att MMS:a från en ny iPhone 8 Gb? Telenor har ju kampanj på den nu och jag VILL HA!! Men bara om det går att skicka MMS och söta animationer i sms.